نمی توان انکار کرد که بیت کوین طی چند ماه گذشته پس از ثبت رکورد جدید در نوامبر سال گذشته توسط خرس ها تکه تکه شده است. حتی با وجود اوج های جدید، رالی تا حد زیادی به عنوان یک شکست در نظر گرفته می شود نتیجه گیری چرخه دراماتیک.

اما اگر آن تظاهرات بخشی از مرحله خرس بود، که اکنون در شرف پایان است، چه؟ در مقایسه مستقیم جدید بین فازهای نزولی در بیت کوین از سال 2018، می تواند نشان دهد که اکنون تقریباً زمان یک فصل افزایشی دیگر فرا رسیده است.

رفتار چرخه ای بازار گاو نر

ماه‌ها پیش، اصطلاح «چند» توسط جامعه کریپتو مطرح شد، زیرا افراد کافی پتانسیل کاری که بیت‌کوین می‌تواند از نظر مالی برای آنها انجام دهد را درک نکرده بودند. امروزه افراد بسیار کمی هستند انتظار افزایش بیت کوین از اینجا.

اغلب اوقات، زمانی که احساس کندو در شدیدترین حالت خود است، اصلاحات عمیق توده ها را صاف می کند. در حال حاضر، خرس‌های بیت‌کوین زیر 30000 دلار بزاق ترشح می‌کنند، اما ممکن است هرگز آن را دریافت نکنند. یک مقایسه جدید.

مطالب مرتبط | بیت کوین چرخه احساسات بازار کتاب های درسی را تقلید می کند، وقتی اعتماد به نفس بازگردد چه اتفاقی می افتد؟

هر نمایشگاهی در بازار رفتار چرخه ای در بازه های زمانی متعدد بازارهای خرسی و گاوی و حتی روندهای صعودی و نزولی در آنها وجود دارد که بر اساس خلق و خوی متناوب هستند.

اما اگر این الگوهای متناوب تغییرات خلقی قابل پیش بینی بود چه؟ این همان چیزی است که مقایسه زیر به دنبال آن است.

This comparison chart says it is time's up for bears | Source: BTCUSD on TradingView.com

مقایسه فازهای خرس بیت کوین

در مقایسه بالا، بازار نزولی 2018، فاز نزولی 2019 تا 2020، و فاز ادغام فعلی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. هر فراکتال تقریباً 460 روز اندازه گیری می کند. متناوب شدن بین هر فاز خرس، یک تکانه صعودی کوتاه است که جهان را شوکه می کند.

تکانه های گاو نر فقط 98 روز طول می کشد، اما تمایل دارند قیمت ها را به سطوح بی سابقه ای برساند. حداقل، این فازهای گاو نر بیش از 300 درصد ROI به دست آورده اند. بازدهی 300 درصدی از 40000 دلار، قیمت هر بیت کوین را می گیرد به 120000 دلار.

مطالب مرتبط | این “هیت مپ” بیت کوین نشان می دهد که اوج چرخه شعله ور هنوز در راه است

هر مرحله خرس کمی بیش از 14 ماه به طول انجامید. Edwin “Sedge” Coppock، خالق اندیکاتور فنی تماس گرفت منحنی کوپاک، دریافت که میانگین زمانی که طول می کشد تا یک انسان از سوگواری از دست دادن غلبه کند به طور متوسط ​​11 تا 14 ماه است. در تئوری، این مدت زمانی است که یک سرمایه‌گذار معمولی باید طول بکشد تا “زیان” خود را در رابطه با بیت کوین پشت سر بگذارد و بتواند دوباره مثبت فکر کند.

با توجه به مقایسه‌های بالا، در شرایطی که احتمالاً چند روز تا شروع یک حرکت صعودی دیگر باقی مانده است، آیا قیمت بیت‌کوین واقعاً به زیر 30000 دلار کاهش می‌یابد، همانطور که بازار در حال آماده‌سازی آن است، یا یک معکوس، جامعه را غافلگیر خواهد کرد؟

دنبال کردن @TonySpilotroBTC در توییتر یا ملحق شوید تلگرام TonyTradesBTC برای بینش منحصر به فرد بازار روزانه و آموزش تحلیل تکنیکال. لطفا توجه داشته باشید: محتوا آموزشی است و نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

Featured image from iStockPhoto, Charts from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر