بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو، اخیراً در تلاش برای حفظ موقعیت خود در بازار، توسط چندین تحلیل‌گر و معامله‌گر مورد بررسی قرار گرفته است.

Michaël van de Poppe، یک چهره شناخته شده در بخش تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، اخیراً این کار را انجام داده است بیان نگرانی های او در مورد جریان بیت کوین مسیر قیمت.

کاهش ریسک بیت کوین به 52000 دلار، چرا؟

ون دی پوپ با مراجعه به پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک X، اشاره کرد که بیت کوین در پایین ترین سطح محدوده فعلی خود قرار دارد، منطقه ای حیاتی برای حفظ حرکت صعودی.

خواندن مرتبط

ون دی پوپ هشدار داد که اگر بیت کوین نتواند این سطح را حفظ کند، بازار ممکن است شاهد رکود باشد و قیمت ها به طور بالقوه به 52000 تا 55000 دلار کاهش یابد.

این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که بیت کوین تلاش می‌کند تا بالای مرز 61000 دلار تثبیت شود. علیرغم تلاش‌ها برای حفظ این سطح، رفتار اخیر بازار نشان می‌دهد که ممکن است روند نزولی در پیش باشد.

قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTC/USDT در TradingView.com

تجزیه و تحلیل Van de Poppe نشان می دهد که عدم حفظ محدوده پایین تر می تواند منجر به اصلاحات قابل توجهی شود که بر احساسات سرمایه گذاران و پویایی بازار تأثیر می گذارد.

در همین حال، داده های اخیر شرکت تحلیلی IntoTheBlock نشان می دهد که یک کاهش قابل توجه در حجم انباشت نهنگ BTC در طول یک ماه گذشته این سرمایه گذاران بزرگ که بیش از 1000 بیت کوین در اختیار دارند، به ویژه در زمان افت قیمت، یک نیروی تثبیت کننده در بازار بوده اند.

با این حال، روند کاهش خرید نهنگ، به ویژه در طول اخیر اصلاحات بازار، نشان دهنده کاهش نفوذ آنها در بازار و به طور بالقوه از دست دادن اشتهای گسترده تر برای بیت کوین در سطوح فعلی است.

این الگو می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در استراتژی نهنگ یا تغییر گسترده‌تر احساسات بازار باشد که احتمالاً منجر به حمایت کمتر از قیمت بیت‌کوین می‌شود. در دوران رکود.

افزایش تقاضای بیت کوین در مقابل عرضه محدود

با وجود کاهش احتمالی قیمت، سایر فعالیت‌های بازار حاکی از تقاضای قوی برای بیت کوین است. Samson Mow، یک چهره شناخته شده جامعه بیت کوین و CSO سابق Blockstream، خرید مداوم از ETF های بیت کوین نقطه ای آمریکا را برجسته کرد.

طبق گفته Mow، این ETF های ایالات متحده روزانه 1626 بیت کوین خریداری می کنند. علاوه بر این، MicroStrategy روزانه 199 بیت کوین خریداری می کند و تتر روزانه 70 بیت کوین خریداری می کند.

این تقاضای روزانه قابل توجه، به ویژه در زمینه کاهش عرضه به دنبال آخرین نصف شدن بیت کوین در آوریل، که در آن تنها 450 بیت کوین در روز ایجاد می شود، نشان می دهد که تقاضا ممکن است به طور قابل توجهی از عرضه فراتر رود.

خواندن مرتبط

موو بر این عدم تعادل تأکید کرد و نشان داد که تقاضای کل می‌تواند 5 تا 10 برابر از عرضه موجود پیشی بگیرد و در صورت تداوم این تقاضا، به فشار بالقوه افزایشی بر قیمت‌ها اشاره دارد.

تصویر برجسته از Unsplash، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر