ناظر اروپایی ارز های دیجیتال را در کنار وکلا و حسابداران به عنوان یک تهدید AML فهرست می کند

گزارش نظارت سالانه MONEYVAL به این نتیجه رسید که 18 حوزه از 22 حوزه قضایی سطح ناکافی از انطباق با استانداردهای AML دارند.

سازمان نظارت بر مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم اروپا (AML/CFT)، مانیوال، نظارت بر بخش ارز دیجیتال را همراه با متخصصان “دروازه بان” مانند وکلا و حسابداران، به عنوان اولویت در تلاش کشورهای اروپایی برای مبارزه با پولشویی فهرست کرده است. .

در یک انتشار رسانه ای بر اساس یافته های سالانه خود گزارشMONEYVAL از حوزه های قضایی اروپایی خواست تا مطابقت با استانداردهای بین المللی را ارزیابی کنند و سیاست های نظارتی سخت گیرانه تری را برای مبارزه با پولشویی تسهیل شده توسط دارایی های ارز دیجیتال اجرا کنند.

Elżbieta Frankow-Jaśkiewicz، رئیس MONEVYAL، اسناد پاندورا را به عنوان مثالی ذکر کرد که چگونه متخصصانی که در “دروازه بان” خدمت می کنند، می توانند به ثروتمندان و فاسدها برای شستن پول خود کمک کنند. او همچنین ادعا کرد که محبوبیت دارایی های ارز دیجیتال برای پولشویی در حال افزایش است:

یک روند جدیدتر پولشویی مربوط به بخش دارایی های مجازی در حال ظهور، افزایش استفاده جهانی از ارزهای ارز دیجیتال شده و سایر اجزای اکوسیستم به سرعت در حال تکامل به اصطلاح “مالی غیرمتمرکز” (DeFi) است.

Moneyval یک نهاد نظارتی AML در شورای اروپا است که 47 حوزه قضایی اروپایی را در بر می گیرد. این کارگروه مسئول بررسی و توصیه تغییرات سیاستی است که بر اصلاحات قانونگذاری ملی تأثیر می گذارد.

مربوط: بلاک چین و کریپتو می توانند برای ردیابی جرایم مالی مفید باشند

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که سطح متوسط ​​انطباق با استانداردهای گروه ویژه اقدام مالی (FATF) کمتر از آستانه رضایت‌بخش در میان حوزه‌های قضایی تحت نظارت آن است. 18 مورد از 22 حوزه قضایی ارزیابی شده توسط MONEYVAL سطح ناکافی از انطباق با استانداردهای AML را نشان دادند.

ناظر اروپایی همچنین مطالعه جداگانه ای را برای بررسی روندهای پولشویی مرتبط با دارایی های مجازی در اواخر سال جاری انجام خواهد داد.

در حالی که مقامات نظارتی همچنان نگرانی‌های خود را در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی مطرح می‌کنند، آخرین داده‌های شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis نشان می‌دهد که کمتر از 1 درصد از کل عرضه در گردش ارزهای دیجیتال در سال 2021 برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس