داده ها نشان می دهد که نرخ سرمایه گذاری بیت کوین اخیراً به یک ارزش نسبتاً مثبت افزایش یافته است، چیزی که می تواند منجر به فشار طولانی در بازار شود.

با افزایش بهره باز، نرخ سرمایه گذاری بیت کوین مثبت می شود

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، نرخ سرمایه گذاری BTC در حال حاضر دارای ارزش مثبت است.

علاقه باز” شاخصی است که کل موقعیت های باز شده در حال حاضر در بازار آتی بیت کوین را اندازه گیری می کند.

وقتی ارزش این معیار بالا باشد، به این معنی است که در حال حاضر مقدار زیادی اهرم در بازار وجود دارد. اهرم بیش از حد معمولا منجر به نوسان بیشتر قیمت کریپتو می شود.

مطالب مرتبط | کشش طولانی مدت ترس شدید در کریپتو چه زمانی به پایان می رسد؟

از سوی دیگر، مقادیر پایین سود باز می تواند منجر به نوسانات کمتری در بازار BTC شود، زیرا اهرم زیادی در بازار آتی وجود ندارد.

اکنون نموداری وجود دارد که روند سود باز را در هفته گذشته نشان می دهد:

Looks like the metric's value has increased recently | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، بهره باز بیت کوین در روزهای اخیر افزایش یافته است. این می تواند به این معنی باشد که کریپتو ممکن است در روزهای آینده با نوسانات بیشتری روبرو شود.

شاخص دیگر، “نرخ تامین مالی، کارمزد دوره‌ای را اندازه‌گیری می‌کند که معامله‌گران در بورس‌های مشتقه به یکدیگر برای حفظ موقعیت خود می‌پردازند. این معیار به ما می گوید که چگونه سود باز بین معامله گران بلند مدت و کوتاه در حال حاضر تقسیم می شود.

مطالب مرتبط | بیت کوین توانست خودش را حفظ کند در حالی که وال استریت با ضرر باز می شود، تحلیلگران در پایین ترین حد خود را ارزیابی می کنند

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه مقدار این اندیکاتور در طول هفت روز گذشته تغییر کرده است.

نرخ تامین مالی بیت کوین

The value of the indicator seems to have been green recently | Source: کریپتوQuant

از نمودار، آشکار است که نرخ سرمایه گذاری بیت کوین در حال حاضر ارزش نسبتاً مثبتی دارد. این بدان معنی است که در حال حاضر تعداد بیشتری از لنگ ها در بازار وجود دارد.

از آنجایی که معامله گران طولانی مدت برای حفظ موقعیت خود حق بیمه پرداخت می کنند (به همین دلیل نرخ مثبت است)، احساسات کلی بازار به سمت صعودی متمایل است.

با این حال، با مقادیر بالای بهره باز، این امکان وجود دارد که هر گونه نوسان بزرگ در قیمت باعث ایجاد چیزی شود که “فشار طولانی“، که رویدادی است که در آن انحلال‌های انبوه موقعیت‌های خرید با یکدیگر آبشاری می‌کنند و قیمت را بیشتر پایین می‌آورند.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 20.9 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 2 درصد کاهش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 5 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of BTC has climbed up over the past couple of days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Aleksi Räisä on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر