داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نرخ تامین مالی بیت‌کوین هنوز در یک ارزش نسبتاً مثبت است، که نشان می‌دهد ممکن است کریپتو در کوتاه‌مدت کاهش بیشتری داشته باشد.

نرخ سرمایه گذاری بیت کوین در چند روز گذشته در یک ارزش مثبت بوده است

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، نرخ فعلی تامین مالی نشان می دهد که قیمت در حال حاضر در یک کاهش جدید است.

نرخ تامین مالی” شاخصی است که کارمزد دوره ای را که معامله گران در بازار آتی بیت کوین باید به یکدیگر بپردازند را اندازه گیری می کند.

وقتی ارزش این معیار بالاتر از صفر است، به این معنی است که معامله‌گران بلند مدت در حال حاضر برای حفظ موقعیت خود به معامله‌گران کوتاه مدت حق بیمه پرداخت می‌کنند. چنین مقادیری نشان می‌دهد که در حال حاضر احساسات صعودی در بازار غالب است.

مطالب مرتبط | داده‌های زنجیره‌ای: نهنگ‌های بیت‌کوین با ۱۰ هزار بیت کوین + در حال رشد بوده‌اند

از سوی دیگر، مقادیر منفی این اندیکاتور حاکی از آن است که احساسات اکثریت در حال حاضر نزولی است، زیرا در حال حاضر شرکت‌های کوتاه در حال پرداخت لانگ هستند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند نرخ های تامین مالی بیت کوین را در شش ماه گذشته نشان می دهد:

The value of the metric seems to have been positive in the past week | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، هر زمان که نرخ تامین مالی بیت کوین در چند ماه گذشته به یک مقدار مثبت نسبتا بالا رسیده باشد، قیمت کریپتو به طور کلی مدتی بعد کاهش یافته است. به طور مشابه، جهش های منفی باعث شده است که ارزش بیت کوین روند صعودی داشته باشد.

در اینجا چه اتفاقی می‌افتد: ارزش‌های مثبت بالا به معنای انباشته شدن سود طولانی در بازار است. بنابراین، یک کاهش ناگهانی به اندازه کافی قابل توجه می تواند بسیاری از این موارد را منحل کند، که می تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت شود و در نتیجه موقعیت های خرید بیشتر را نیز نقد کند. چنین رویدادی که در آن انحلال ها با هم آبشار می شوند، “چلاندن، فشار دادن” (یا در این مورد، فشار طولانی).

مطالب مرتبط | بیت کوین NUPL میانگین سود را نشان می دهد، اما برای چه مدت؟

چند روز پیش، زمانی که قیمت کریپتو بالای 23 هزار دلار بود، نرخ سرمایه دوباره به اوج خود رسید و قیمت متعاقبا کاهش یافت. با این حال، ارزش فعلی این اندیکاتور هنوز کاملاً مثبت به نظر می رسد، که ممکن است به این معنی باشد که کاهش همچنان ادامه دارد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 22.7 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 6 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 8 درصد افزایش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto has been sliding down over the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Brent Jones on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر