از آنجایی که بیت کوین در روز پس از افزایش نیم واحدی فدرال رزرو به 40 هزار دلار جهش کرد، عدد دیگری که در حال افزایش است نرخ هش آن است که به بالاترین حد تاریخ 221 EH/s رسید.

بیت کوین در روز 6 درصد صعود می کند و حدود 40 هزار دلار معامله می شود | منبع: BTCUSD در TradingView.com

بیت کوین، نرخ هش و قیمت

نرخ هش واحد اندازه‌گیری قدرت و سرعت محاسباتی شبکه بیت‌کوین است که برای انجام عملیات ریاضی که تراکنش‌های روی بلاک چین را تأیید و پردازش می‌کند، استفاده می‌شود. به همین دلیل، نرخ هش می تواند فعالیت جهانی استخراج بیت کوین را منعکس کند، که در کنار هم افزایش یا کاهش می یابد.

اعتقاد بر این است که قیمت بیت کوین و معیار هش ریت با هم مرتبط هستند. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، شبکه سالم تر و امن تر است و این می تواند منجر به افزایش قیمت شود. با این حال، این تضمینی نیست زیرا عدم اطمینان اقتصاد کلان عامل مهمی است که می تواند بر آینده ارزش معاملاتی آن تسلط داشته باشد.

همچنین، بسیاری از ماینرها ادعا می‌کنند که ارزش بیت‌کوین بر نرخ هش تأثیر می‌گذارد و نه برعکس، زیرا ماینرها در اطراف شبکه کار می‌کنند – بسته به سوددهی لحظه‌ای – ملحق شوند یا نشوند.

افزایش نرخ هش و دشواری همزمان

فقط یک هفته پیش، سختی بیت کوین پس از رسیدن به ارتفاع بلوک به 733824 به بالاترین سطح تاریخ 29.79 تریلیون رسید. همانطور که آخرین گزارش هفتگی Arcane Research اشاره می کند، این الگوریتم این تنظیم سختی را انجام داد تا تولید بلاک را به سطح مورد نظر کاهش دهد و اکنون استخراج بیت کوین هرگز به این سختی نبوده است.

انتظار می‌رفت که در طول تعدیل بعدی، دشواری در هفته آینده 0.07٪ کاهش یابد. با این حال، همان گزارش Arcane اشاره می کند که این افزایش سختی مانعی برای افزایش هش ریت جدید آنلاین نبوده است. این بدان معنی است که تنظیم بعدی می تواند به افزایش دیگری تبدیل شود و “مشکل را حتی بیشتر به سمت بالا بکشد.”

اگرچه ماه های مارس و آوریل ماه های کندی برای نرخ هش بیت کوین بود، اما اکنون سرعت خود را افزایش داده و به بالاترین حد خود یعنی 221 EH/s رسیده است.

مطالب مرتبط | نرخ هش بیت کوین از هفته گذشته 15 درصد افزایش یافته است زیرا تحلیلگران انتظار دارند دشواری استخراج افزایش یابد.

بیت کوین
نرخ هش بیت کوین تا 221 EH/s است | منبع: گزارش هفتگی تحقیقات محرمانه

سطح مطلوب تولید بلوک 6 بلوک در ساعت است، اما افزایش نرخ هش یک هفته پیش به نرخ تولید بلوک سریع 6.45 بلوک در ساعت تبدیل شد.

داده‌های Arcane Research همچنین افزایش ۷ درصدی کارمزد تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین را گزارش می‌دهند که از ۳۹۱،۶۳۴ دلار به ۴۲۰،۴۳۵ دلار در یک هفته رسیده است. با این حال، اتریوم همچنان در عرصه کارمزد تراکنش های روزانه با بالاترین رقم 231 میلیون دلاری آخر هفته گذشته، دو برابر بالاترین رکورد قبلی یعنی 117 میلیون دلار، پیشتاز است.

این اتفاق در نتیجه تولید 55000 دستگاه NFT توسط آزمایشگاه‌های یوگا رخ داد که با توجه به افزایش فعالیت خریداران، نیاز به مقدار زیادی گاز داشت. مشکل مقیاس پذیری اتریوم از افزایش ۷ درصدی کارمزد روزانه بیت کوین پیشی گرفته است.

منبع: گزارش هفتگی تحقیقات محرمانه

این همچنین نشان دهنده درآمد بالاتر استخراج کنندگان اتر در مقایسه با بیت کوین برای بیش از یک سال است.

کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین از تابستان 2021 بسیار ناچیز بوده است و تنها حدود 1 درصد از درآمد ماینرها را تشکیل می‌دهد، در حالی که بقیه از یارانه‌های بلوکی ناشی می‌شود. اگرچه درآمد آنها نیز نوسانات بیشتری دارد.

مطالب مرتبط | با کاهش نوسانات به پایین ترین حد 18 ماهه، بیت کوین می تواند 10 درصد جهش کند

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر