پس از کاهش نرخ هش جهانی بیت کوین به 84 EH/s در ماه ژوئن، شبکه از آن زمان بهبود یافته و در این هفته در حدود 175 EH/s است.

نرخ هش جهانی شبکه بیت کوین تنها شش ماه پس از آن که پس از ممنوعیت ماینینگ دولت چین شاهد یک سقوط بزرگ بود، به سطوح بالاترین تاریخ (ATH) بازگشت.

نرخ هش جهانی شبکه بیت کوین در ابتدای ژوئن پس از سرکوب بخش استخراج کریپتو توسط دولت چین، به 84 EH/s رسید .

طبق گزارش Blockchain.com، نرخ هش جهانی از ژوئن 108 درصد افزایش یافته است، به طوری که شبکه بیت کوین تا 8 دسامبر با میانگین هفت روزه 175 اگزاهش در ثانیه (EH/s) عمل کرده است.

این رقم تقریباً 3 درصد کمتر از سطوح اوج 180 EH/s است که در اوج چرخه گاو نر قبلی در ماه می مشاهده شد. این یک باور رایج است که روند در نرخ هش با قیمت بیت کوین مطابقت دارد ، که نشان می دهد ممکن است با وجود احساسات تیره و تار موجود در بازار در حال حاضر، برخی از اقدامات مثبت قیمت در افق وجود داشته باشد.

هش ریت کل بیت کوین منبع: Blockchain.com

با این حال، تعیین واقعی بودن نرخ هش جهانی ATH دشوار است، زیرا بسیاری از پلتفرم های محبوب در تخمین هایشان از تاریخچه و عملکرد فعلی شبکه بیت کوین متفاوت هستند. بر اساس داده های BitInfoCharts، ATH در ماه می به 197 EH/s رسید قبل از اینکه در ژوئن به 68 EH/s سقوط کرد. از 8 دسامبر، این پلتفرم دارای نرخ هش بیت کوین 191 EH/s بود، در حالی که YCharts عملکرد فعلی را در 186 EH/s دارد.

قبل از این ممنوعیت، ماینرهای بیت کوین مستقر در چین 70 درصد از نرخ هش جهانی را به خود اختصاص می دادند. از آن زمان تاکنون، چشم‌انداز به‌طور چشمگیری تغییر کرده است، و ایالات متحده به کشوری تبدیل شده است که طبق برآوردهای شاخص مصرف برق بیت‌کوین دانشگاه کمبریج، بیشترین نرخ هش بیت کوین را با 42 درصد به خود اختصاص داده است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع