داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نسبت اهرم بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است، که نشان می‌دهد بازار ممکن است به سمت نوسانات بالا پیش برود.

نسبت اهرم تخمینی بیت کوین همه صرافی ها ATH جدیدی را ایجاد می کند

همانطور که توسط یک کریپتوQuant اشاره شده است پست، نرخ تامین مالی خنثی مانده است در حالی که اهرم در بازار افزایش یافته است.

همه صرافی ها نسبت اهرمی را برآورد کردند” شاخصی است که نسبت بین بهره باز بیت کوین و بیت کوین را اندازه گیری می کند ذخیره ارز مشتقه.

آنچه که این معیار به ما می گوید، میانگین مقدار اهرمی است که در حال حاضر توسط سرمایه گذاران در بازار آتی بیت کوین استفاده می شود.

وقتی ارزش این اندیکاتور بالا باشد، به این معنی است که کاربران در حال حاضر اهرم های زیادی را در اختیار می گیرند. از لحاظ تاریخی، چنین مقادیری منجر به نوسانات بالاتر در قیمت کریپتو شده است.

از سوی دیگر، پایین بودن ارزش معیار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال حاضر ریسک بالایی نمی‌پذیرند، زیرا از اهرم زیادی استفاده نکرده‌اند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند نسبت اهرم بیت کوین را در چند سال گذشته نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has been rising up during the last few months | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا می بینید، نسبت اهرم تخمینی بیت کوین اخیراً افزایش یافته و به یک ATH جدید رسیده است. این بدان معناست که سرمایه گذاران به طور متوسط ​​مقدار بالایی از اهرم را می گیرند.

دلیل اینکه بازارهای دارای بیش اهرمی معمولاً در گذشته به شدت نوسان داشته اند در این واقعیت نهفته است که چنین شرایطی منجر به محتمل تر شدن انحلال های انبوه می شود.

هر گونه نوسان ناگهانی در قیمت در طول دوره های اهرم بالا می تواند منجر به انحلال بسیاری از قراردادها به یکباره شود. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. این انحلال‌ها حرکت قیمتی را که آنها را ایجاد کرده است، تقویت می‌کند و از این رو باعث نقدینگی‌های بیشتر می‌شود.

انحلال‌هایی که به‌صورت آبشاری در کنار هم قرار می‌گیرند، «چلاندن، فشار دادن” چنین رویدادهایی می تواند شامل شلوارهای بلند یا کوتاه باشد.

نرخ‌های تامین مالی بیت‌کوین (کارمزد دوره‌ای که بین معامله‌گران بلند مدت و کوتاه مدت رد و بدل می‌شود) می‌تواند به ما ایده دهد که یک فشار احتمالی ممکن است در کدام جهت باشد.

کریپتوQuant خاطرنشان می کند که این معیار در حال حاضر دارای یک ارزش خنثی است، به این معنی که بازار به طور مساوی بین شلوارک و لانگ تقسیم شده است. به این ترتیب، گفتن چیزی در مورد جهتی که یک فشار احتمالی در آینده نزدیک ممکن است به سمت آن متمایل شود، سخت است.

بیت کوین نوسان در واقع در هفته‌های اخیر بسیار پایین بوده است، اما با چنین انباشت اهرمی بالا، ممکن است زمان زیادی باشد که یک قیمت نوسان بر آن حاکم شود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 19.6 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The BTC value continues to trend sideways | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Kanchanara on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر