داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نسبت نهنگ بیت‌کوین اخیراً افزایش یافته است، زیرا اهرم در بازار در حدود یک ارزش بی‌سابقه باقی مانده است.

هر دو نسبت نهنگ بیت کوین و اهرم در حال حاضر در حدود ATH هستند

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، سرمایه گذاران بیت کوین در حال حاضر در برخی معاملات پرریسک در بازار آتی شرکت دارند.

نسبت نهنگ مبادله ای” شاخصی است که نسبت بین مجموع ده ورودی برتر به مبادلات و کل جریان های ورودی مبادلات را اندازه گیری می کند.

از آنجایی که فرض می شود ده انتقال بزرگ به صرافی ها از سوی نهنگ ها صورت می گیرد، این معیار به ما می گوید که آیا نهنگ ها در حال حاضر در بازار فعال هستند یا خیر.

وقتی ارزش نسبت بالا باشد، به این معنی است که نهنگ ها در حال حاضر سهم بزرگی در جریان مبادله ای دارند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند نسبت نهنگ بیت کوین را در چند سال گذشته نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has been elevated in recent days | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا می بینید، مقدار پست، دوره های روند مربوطه را برای نسبت نهنگ مبادله بیت کوین مشخص کرده است.

به نظر می رسد که معمولاً هر زمان که اندیکاتور به اوج رسیده و متعاقباً شروع به کاهش کرده است، قیمت نیز ضربه بزرگی می خورد.

از نمودار، آشکار است که این متریک در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و اکنون حول مقادیر بالای تاریخ شناور است.

داده ها برای “نسبت اهرم تخمینی” نیز نمایش داده می شود. این اندیکاتور میزان اهرمی که توسط معامله گران متوسط ​​در بازار آتی استفاده می شود را به ما می گوید.

نسبت اهرم بیت کوین اخیراً به شدت افزایش یافته است و همچنین در حال حاضر در یک ATH جدید قرار دارد، که نشان می دهد سرمایه گذاران در حال حاضر ریسک زیادی می کنند.

اهرم بالا در بازار از لحاظ تاریخی منجر به نوسان بیشتر قیمت BTC شده است. در این شرایط، اگر نسبت نهنگ نیز شروع به کاهش کند و روند مشابه گذشته در حال حاضر نیز ادامه یابد، آنگاه اوضاع می تواند بسیار سریع برای کریپتو کاهش یابد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 19.5 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 2 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 1 درصد افزایش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of the crypto seems to have been trending sideways since the plunge a few days back | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Peg Lemkuil on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر