جامعه کریپتو نظرسنجی، تغییر BTC را به PoS ترجیح می دهد تا «بگذارید بمیرد»

  • یک اینفلوئنسر ارز دیجیتال نظرسنجی را ارسال کرد که در آن پرسیده شد کدام تغییر قابل قبول است، با این فرض که داشتن یک بلاک چین امن PoW غیرممکن است.
  • 26 درصد از پاسخ دهندگان ترجیح می دهند “بگذارید بمیرد”.
  • یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم استدلال کرد که ترکیبی از PoS و PoW مطلوب است.

اینفلوئنسر ارز دیجیتال توییتر، دن رابینسون، یک نظرسنجی ارسال کرد درخواست از مردم برای رای دادن به تغییری که می پذیرند، با این فرض که داشتن یک بلاک چین ایمن اثبات کار (PoW) بدون پاداش بلاک برای بیت کوین غیرممکن می شود.

گزینه های ذکر شده عبارت بودند از: «حذف سقف 21 میلیونی»، «تغییر به اثبات سهام»، «بگذار بمیرد» و «من در فرضیه بد هستم».

در زمان نگارش این مقاله، 9430 نفر از پاسخ دهندگان رای دادند و نتیجه تاکنون گردن به گردن بوده است. جالب اینجاست که رای اکثریت دوم “بگذارید بمیرد” پس از گزینه “تغییر به اثبات سهام” بود.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران شبکه PoW، اتریوم استدلال کرد که ترکیبی از PoS و PoW مطلوب است. او گفت:

چرا در طراحی‌های دوران 2013-2015 که در آن بلوک‌های PoW و PoS را در هم می‌پیوندید، اثبات سهام ترکیبی نیست، بنابراین یک مهاجم برای انجام یک حمله 51 درصدی به چیزی مانند «work_share + stake_share >= 1» نیاز دارد؟ هنوز از نظر سیاسی به عنوان PoW قابل فروش است، اما ممکن است به اندازه کافی از دستاوردهای امنیتی برخوردار شوید.

کاربر دیگری به نظر خود پاسخ داد: «چرا PoS ایمن است در حالی که PoW اینطور نیست؟ هزینه پوشش ریسک بالاتر؟ سپس بوترین سندی را به اشتراک گذاشت که در آن دو مکانیسم امنیت بلاک چین را با هم مقایسه کرد. خلاصه مقاله این بود که PoS امنیت بیشتری را با هزینه مشابه ارائه می دهد.

اثبات کار و اثبات سهام مکانیسم‌های اجماعی برای تأیید تراکنش‌های ارز دیجیتال جدید در یک شبکه هستند، زیرا بلاک‌چین‌ها فاقد هرگونه مجوز متمرکز هستند.

PoW به ماینرها نیاز دارد تا یک معادله پیچیده ریاضی را حل کنند، در حالی که PoS از کاربران می‌خواهد توکن‌های شبکه را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها بخرند و به اشتراک بگذارند. هر چه کاربر ریسک سکه های بیشتری را به خطر بیندازد، شانس او ​​برای اعتبارسنجی تراکنش و در نهایت برنده شدن پاداش بیشتر است. هک کردن یک سیستم PoS بسیار گران می شود زیرا هکر تا 33 درصد از توکن شبکه نیاز دارد تا بتواند شبکه را متوقف کند که تقریباً غیرممکن است.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر