محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال می توانند یک قطعه گمشده از پازل در پذیرش انبوه باشند و اکنون به طور فزاینده ای رایج تر می شوند.

اولین صندوق معاملات آتی بیت کوین ( BTC ) در 19 اکتبر 2021 در ایالات متحده راه اندازی شد. از آن زمان، تعدادی دیگر از محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در بازارهای مختلف راه اندازی شده است.
اولین ETF، ProShares Bitcoin Strategy ETF، 
با حجم معاملات در اولین ETF به سرعت به یکی از 
برترین ETF های تمام دوران تبدیل شد و کمی بعد، چندین ETF آتی بیت کوین دیگر 
در ایالات متحده راه اندازی شد که گزینه های سرمایه گذاری متفاوتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.
از نظر مارتا ریس، سرپرست تحقیقات پلتفرم تجارت ارزهای دیجیتال Bequant، این گزینه ها مهم هستند. 
ریس در صحبت با کوین تلگراف خاطرنشان کرد که در امور مالی سنتی، ETFها «در سال‌های اخیر به‌طور باورنکردنی محبوب بوده‌اند و انتظار می‌رود دارایی‌های ETF تا سال 2024 به 14 تریلیون دلار برسد.»
ریس گفت که سرمایه‌گذارانی که در حاشیه بازار بوده‌اند، اگر «هزینه پایین، انعطاف‌پذیری و راحتی [ETFs] را ترجیح می‌دهند، اکنون ممکن است روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، به‌ویژه که مجبور نیستند خودشان از رمزارز محافظت کنند.»
ریس گفت که حفظ دارایی های رمزنگاری شده می تواند یک مانع فنی برای برخی افراد بومی غیر رمزنگاری باشد. 
راه‌اندازی ETF‌های رمزنگاری ممکن است به سرمایه‌گذاران نوع تنوعی را که می‌خواهند در پرتفوی‌هایشان از طریق ارز دیجیتال ارائه دهد، اگرچه برخی ممکن است بخواهند «از طریق سبدهایی که منعکس‌کننده روندهای مختلف در این بازار به‌سرعت در حال تحول هستند، به بازار دسترسی پیدا کنند.» 
او افزود:
«بقیه ترجیح می دهند بیشتر دست به کار شوند یا ترکیبی از استراتژی ها را داشته باشند. 
نکته مهم این است که سرمایه گذاران گزینه هایی دارند.”
در واقع، چندین گزینه در چند هفته گذشته راه اندازی شده است. 
شرکت مستقر در ایالات متحده WisdomTree، محصول قابل معامله در مبادلات ارز دیجیتال (ETP)، Crypto Mega cap Equal Weight ETP، را در صرافی های Euronext در پاریس و آمستردام فهرست کرده است.
این محصول تحت نماد MEGA معامله می شود و توسط ارزهای دیجیتال فیزیکی از جمله بیت کوین و اتر ( 
ETH ) پشتیبانی می شود و هر سه ماه یکبار متعادل می شود. 
WisdomTree همچنین 
ETPهای WisdomTree Crypto Market (BLOC) و WisdomTree Crypto Altcoin (WALT) خود را در اروپا راه اندازی کرد.
به طور مشابه، در ماه دسامبر، Bitcoin Capital AG 
دو ETP در صرافی SIX سوئیس منتشر کرد که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد در معرض بیت کوین و اتر قرار 
بگیرند . 
این محصولات به طور فعال توسط FICAS AG مدیریت می شوند و در دسترس سرمایه گذاران نهادی، حرفه ای و خصوصی هستند.
این محصولات تاکنون موفقیت آمیز بوده اند و گزینه های بیشتری به طور منظم عرضه می شوند که به طور موثر گزینه های سرمایه گذاران را در بازار تقویت می کند. 
از نظر برخی از کارشناسان، این محصولات بخشی از گام بعدی هستند که ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده باید بردارند.
محصولات سرمایه گذاری و پذیرش
از نظر ریس، مشارکت در این محصولات سرمایه‌گذاری تا کنون “در درجه اول نهادی” است، به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده که در آنها فقط محصولات آتی معامله می‌شوند. 
او گفت که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی «هزینه‌های جابجایی اضافه‌شده در آینده در مقابل یک ETF نقطه‌ای را می‌دانند، به این معنی که عملکرد ضعیف در برابر هزینه‌های اساسی».
ریس اضافه کرد که برای «مشارکت گسترده خرده‌فروشی، احتمالاً نیاز به دیدن یک محصول فوری داریم».
در صحبت با Cointelegraph Sui Chung، مدیر عامل شرکت ارائه دهنده شاخص های رمزنگاری تحت نظارت FCA، CF Benchmarks، گفت که محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال “محرک های مهمی برای پذیرش انبوه هستند” و در حالی که شرکت مایل است “انتخاب گسترده تری از راه ها را ببیند” تاثیر این موارد محصولات هنوز هم می توانند قابل توجه باشند:
ما نباید تأثیر این محصولات را در آوردن سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های جدید به دارایی‌های کریپتو و اینکه چگونه می‌تواند پذیرش بلندمدت را تسریع کند، دست کم بگیریم.»
کاران سود، مدیرعامل و مدیر عامل Cboe Vest، شریک مدیریت دارایی Cboe Global Markets، به کوین تلگراف گفت که افزایش مشارکت مجموعه های متنوعی از سرمایه گذاران “برای بازار خوب است”، زیرا “نقدینگی را افزایش می دهد و به ایجاد بازار کمک می کند.” زیر ساخت.”
سود گفت که قبل از سرمایه گذاری، سرمایه گذاران باید امکانات خود را به دقت بررسی کنند زیرا برخی از محصولات در ابتدا برای دسترسی سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال راه اندازی شده بودند، در حالی که برخی دیگر “سعی می کنند راه حلی برای مشکل نوسان شدید بیت کوین ارائه دهند.”
به گفته Sood، نوسانات «بومی فضای دارایی‌های کریپتو» است و فروش‌هایی که در آن بیت‌کوین و سایر دارایی‌های کریپتو بیش از نیمی از ارزش خود را از دست می‌دهند، نسبتاً رایج هستند، به طوری که انتظار می‌رود افت بیش از 20 درصدی داشته باشد. 
او اضافه کرد:
با این حال، چیزی که جدید است در دسترس بودن وجوهی است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا با استراتژی هایی که برای کاهش تاثیر افت شدید پایدار طراحی شده اند، به قرار گرفتن در معرض بیت کوین دسترسی داشته باشند.
به گفته او، این صندوق‌ها «مجموعه نوسانات مدیریت‌شده استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را که به طور گسترده در کلاس‌های دارایی‌های معمولی استفاده می‌شود» می‌گیرند و آن‌ها را در معاملات آتی بیت‌کوین به کار می‌گیرند تا از سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات ارز دیجیتال محافظت کنند.
اعتقاد بر این است که این نوسان برخی از سرمایه گذاران نهادی را در حاشیه نگه می دارد و تنظیم کننده هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را از یافتن راه هایی برای محافظت مناسب از سرمایه گذاران و سازگاری با نوآوری در این فضا باز می دارد.
از نظر چانگ، بازار ارزهای دیجیتال به حدی بالغ شده است که اکنون صرافی‌های «هسته‌ای» مانند Coinbase و Kraken وجود دارند که تجارت منصفانه و بدون دستکاری را تضمین می‌کنند، بنابراین دستکاری بازار نباید مشکلی ایجاد کند. 
با این وجود، محصولات تحت نظارت برای مؤسسات و سرمایه گذاران محافظه کار تر ترجیح داده می شوند.
با توجه به فقدان یک ETF بیت کوین در ایالات متحده و معایب محصولات مبتنی بر معاملات آتی که در بالا ذکر شد، سرمایه گذاران خرد یا از بازارهای دیگر در معرض دید قرار می گیرند یا مستقیماً ارزهای دیجیتال را خریداری می کنند. 
با این حال، این گزینه ها برای برخی بهینه نیستند.
مراحل اولیه برای محصولات سرمایه گذاری کریپتو
خرید ارزهای رمزنگاری شده در بازار نقدی در چند سال گذشته برای اکثر سرمایه‌گذاران کریپتو راهبردی بوده است، اما سرمایه‌گذاران محافظه‌کارتر که ممکن است بخواهند پرتفوی خود را متنوع کنند ممکن است از فقدان مقررات در بازار ناراحت باشند.
همانطور که Sood از Cboe Vest می گوید، در مقایسه با “زیرساخت های تجاری و نگهداری که برای دارایی های معمولی مانند سهام، اوراق قرضه و صندوق ها وجود دارد، در قالب مقررات کمی وجود دارد.” 
او گفت که این فقدان مقررات «با اخبار مداوم در مورد از دست دادن کلیدها، هک کردن سیستم‌ها و کلاهبرداری در تجارت دارایی‌های کریپتو نشان داده شده است».
محصولات سرمایه گذاری آتی بیت کوین تحت مقررات کمیسیون معاملات آتی کالا عمل می کنند، در حالی که صندوق های سرمایه گذاری متقابل با قرار گرفتن در معرض بیت کوین به طور فعال توسط نهادهای تنظیم شده با سابقه غنی در ارائه حمایت های قوی از سرمایه گذاران مدیریت می شوند.
با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها، سود اشاره کرد که «مگر اینکه تغییری در مقررات بیت‌کوین نقطه‌ای ایجاد شود، مبنای درستی برای سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر معاملات آتی BTC وجود دارد، اما برای سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر نقطه‌ای نه».
قابل ذکر است، ETF های بیت کوین نقطه ای در حوزه های قضایی مختلف در دسترس هستند. 
در ماه دسامبر، 
Fidelity Canada یکی از این محصولات را به نام Fidelity Advantage Bitcoin ETF عرضه کرد. 
این در بورس اوراق بهادار تورنتو معامله می شود و به دلار کانادا و ایالات متحده تقسیم می شود.
سود گفت که مقررات در ایالات متحده ممکن است برای تولید کنندگان محصولات سرمایه گذاری بار سنگینی باشد، اما “در طول سال ها ارزش و حمایت قابل توجهی برای سرمایه گذاران آمریکایی ارائه کرده است.” 
او گفت که این حمایت‌ها «آزمایش زمان را طی دهه‌ها پس داده‌اند» و به این ترتیب، سرمایه‌گذاران باید در صورت امکان محصولاتی را که در کشور تنظیم می‌شوند، انتخاب کنند. 
در حالی که ممکن است محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر معاملات آتی برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش بهینه نباشند، سود استدلال کرد که برخی از محصولات پیچیده راه‌اندازی شده‌اند تا به سرمایه‌گذاران در معرض ارزهای دیجیتالی که ممکن است به دنبال آن هستند، ارائه دهند. 
وی نتیجه گرفت:
سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خارج از کشور ممکن است سرمایه‌گذاران آمریکایی را در معرض خطرات و بار مالیاتی منحصر به فرد قرار دهد.»
Bequant’s Reyes اشاره کرد که ETFهای ارزهای دیجیتال کمتر از 20 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در 50 محصول دارند، که به این معنی است که ما “هنوز در مراحل اولیه پذیرش” این محصولات هستیم.
با این وجود، او تایید یک ETF آتی و رد ETF لحظه ای را “ناسازگار” می داند، زیرا در سایر حوزه های قضایی، ETF های نقدی در حال حاضر معامله می شوند. 
بدتر شدن اوضاع، یک محصول آتی «در درجه اول به نفع سرمایه گذاران نهادی است زیرا برای سرمایه گذاران فردی بسیار گران است.
Grayscale Investments به‌خصوص به دلیل رد درخواست ETF بیت‌کوین ون اک، با صدور نامه‌ای مبنی بر 
اشتباه بودن SEC در رد چنین محصولاتی پس از تأیید چندین ETF آتی بیت‌کوین، 
به SEC پاسخ داده است .
Sui Chung، مدیر عامل CF Benchmarks، گفت که در حالی که محصولات آتی ابزارهای تنظیم شده با نظارت CFTC هستند، اما “برای بیت کوین آنقدر واضح نیست” و SEC در ایجاد تعادل در دستور اجرایی خود با آنچه سرمایه گذاران آمریکایی می خواهند، با چالش مواجه است.
با این حال، چانگ خاطرنشان کرد که ETFهای آتی بیت کوین قبلاً “جرقه یک تغییر برگشت ناپذیر” را ایجاد کرده اند زیرا “برای تک تک افراد سرمایه گذار در عمیق ترین بازار سرمایه جهان در دسترس هستند.”
او گفت که بازارها با اختلالات قابل توجهی مواجه نشده اند و “آسمان به داخل سقوط نکرده است”، به این معنی که ما “از نقطه بی بازگشت عبور کرده ایم.” 
از نظر چانگ، شرکت‌هایی که می‌توانند ETFهایی را به سرمایه‌گذاران ارائه دهند که می‌تواند به تنوع و رشد پرتفوی آنها کمک کند، «برندگان خواهند بود».
در دسترس‌تر کردن رمزارزها
یک ETF بیت‌کوین می‌تواند ارزهای دیجیتال را در دسترس‌تر کند، اما برای کارشناسان فوق، ETF ارز دیجیتال چیزی بیش از یک محصول با قرار گرفتن در معرض فیزیکی است – این در مورد دسترسی بیشتر به ارزهای دیجیتال است.
از نظر ریس، معاملات ETFهای آتی در ایالات متحده یک “اجرای آزمایشی برای در نهایت تایید یک ETF نقطه ای” است. 
او نتیجه گرفت که چنین ETF بسیار سودمند خواهد بود:
«یک ETF بیت کوین نقطه ای به پذیرش بیشتر بیت کوین در خرده فروشی کمک می کند. 
برخی از سرمایه گذاران سهولت دسترسی به بازار از این طریق را به جای صرافی های اختصاصی ارز دیجیتال ترجیح می دهند.
ریس از مقررات استقبال کرد و اشاره کرد که هر چه رمپ‌های فیات به کریپتو تنظیم‌شده‌تر باشد، بهتر است، زیرا این پلتفرم‌ها می‌توانند به کاهش نگرانی‌های نظارتی کمک کنند و تقاضا برای ارزهای دیجیتال را بیشتر افزایش دهند.
چانگ گفت که محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال با اطمینان از اینکه سرمایه گذاران با اصطکاک کمتری در هنگام ورود به بازار مواجه می شوند، می توانند منجر به پذیرش انبوه شوند، زیرا ممکن است خرید ETP از طریق یک حساب کارگزاری موجود آسان تر از افتتاح حساب در یک پلت فرم معاملات ارز دیجیتال باشد:
ما نمی‌خواهیم درباره نحوه سرمایه‌گذاری مردم و یادگیری در مورد کریپتو و امکانات آن جزم‌اندیش باشیم، وظیفه ما این است که تا آنجا که ممکن است راه‌های بیشتری را باز کنیم و به پذیرش آن دامن بزنیم.»
در حالی که مشخص نیست کمیسیون بورس و اوراق بهادار چه زمانی یک ETF بیت کوین را تایید می کند یا اینکه آیا راه حل های موجود برای سرمایه گذاران محافظه کار تر برای حرکت کافی است یا خیر، محصولات سرمایه گذاری جدید باعث می شود سرمایه گذاران در معرض دید بیشتری از این فضا قرار بگیرند.
با گذشت زمان، این روند باید ادامه یابد و محصولات جدید عرضه خواهند شد و به ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا به طور کامل در بازار به عنوان یک طبقه دارایی جدید توسعه پیدا کنند که می تواند به 
محافظت در برابر تورم یا رکود اقتصادی کمک کند 
.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع