داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تعداد دارندگان بیت‌کوین با ۱۰ هزار بیت کوین به تازگی افزایش یافته است، که نشانه‌ای از تجمع نهنگ‌ها است.

اخیراً تعداد نهنگ های بیت کوین که 10 هزار بیت کوین یا بیشتر دارند افزایش یافته است

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، هر دو دارندگان 1k+ و 10k+ BTC در هفته های اخیر رشد خاصی را مشاهده کرده اند.

دارندگان با 1k یا بیشتر BTC در نظر گرفته می شوند نهنگ هاو حرکت از آنها می تواند تأثیرات قابل توجهی بر بازار بیت کوین داشته باشد.

نشانگر مربوطه در اینجا به همه کیف پول‌های موجود در شبکه نگاه می‌کند تا ببیند چند نفر بین 1 تا 10 هزار بیت کوین دارند و چند نفر بیش از 10 هزار بیت کوین دارند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که نشان می دهد چگونه تعداد دارندگان این دو گروه نهنگ بیت کوین در طول چند سال گذشته تغییر کرده است:

Looks like the 10k BTC holders have observed some very sharp growth recently | Source: کریپتوQuant 

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، در حالی که ارزش بیت کوین از نوامبر سال گذشته روند نزولی داشته است، تعداد نهنگ های بیت کوین با بیش از 10 هزار بیت کوین تنها افزایش یافته است.

از سوی دیگر، دارندگان 1k+ BTC، تا پیش از آمدن ماه مه، عمدتاً در روندی جانبی بودند، جایی که نهنگ‌های 10k BTC کمی کاهش یافتند و دارندگان 1k+ افزایش یافتند. این احتمالاً به این دلیل است که گروه قبلی بخشی از عرضه خود را فروخت و در محدوده 1 تا 10 هزار فروخت.

مطالب مرتبط | سیگنال صعودی اتریوم: 800 هزار اتریوم از جمینی خارج می شود

با این حال، مدت زیادی پس از این افزایش، نهنگ‌های 1k+ BTC سقوط کردند و نهنگ‌های 10k رشد سریعی را مشاهده کردند. دو چیز می تواند به این روند کمک کند.

ابتدا، برخی از دارندگان 1k+ BTC بخشی از عرضه خود را فروختند به طوری که کیف پول آنها به زیر علامت 1k رفت. و دوم، بسیاری از دارندگان باقی مانده بیشتر خرید کردند و وارد دسته 10k+ شدند. هر دوی این موارد به عنوان یک کاهش در تعداد 1k+ نهنگ نشان می دهد.

مطالب مرتبط | بیت کوین NUPL میانگین سود را نشان می دهد، اما برای چه مدت؟

با این حال، اخیراً نهنگ‌های 1k+ BTC دوباره رشدی را مشاهده کرده‌اند در حالی که دارندگان 10k هنوز به شدت در حال افزایش هستند. این نشان می دهد که تعداد کل نهنگ ها به طور کلی اخیراً در بازار افزایش یافته است.

چنین تجمعی از نهنگ‌های بیت‌کوین می‌تواند منجر به یک نتیجه مثبت برای قیمت کریپتو شود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 22.2 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 1 درصد کاهش داشته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 10 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of the crypto has gone down a bit over the last couple of days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Karl-Heinz Müller on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر