نه فقط قیمت بیت کوین: عوامل موثر بر سود ماینر بیت کوین

از آنجایی که بسیاری از دارندگان کریپتو در حال آماده شدن برای یک بازار نزولی هستند، چه عواملی بر کسب و کار ماینینگ تاثیر می گذارد؟

ادامه بازار نزولی ارزهای دیجیتال باعث کاهش شدید بیت کوین شده است.بیت کوینسودآوری ماینینگ زیرا هزینه های استخراج بیت کوین از قیمت بیت کوین پیشی می گیرد.

سودآوری استخراج بیت کوین که به شدت با کاهش قیمت بیت کوین مرتبط است، از اواخر سال 2021 کاهش یافته است. به پایین ترین سطح چند ماهه خود رسیده است در اوایل جولای 2022

بر اساس داده های وب سایت ردیابی ارز دیجیتال Bitinfocharts، سودآوری استخراج بیت کوین ریزش کرد در 1 ژوئیه 2022 به 0.07 دلار در روز به ازای هر 1 تراهش در ثانیه (THash/s) رسید که به پایین ترین سطح از اکتبر 2020 رسیده است.

کاهش سوددهی استخراج بیت کوین باعث ایجاد تغییرات بزرگی در صنعت استخراج کریپتو شده است.

قیمت پایین بیت کوین باعث فشار فروش شد زیرا ماینرها مجبور شدند بیت کوین خود را بفروشند تا به استخراج و پرداخت هزینه برق ادامه دهند. اکثر شرکت‌های بزرگ استخراج ارز دیجیتال مانند Core Scientific مجبور بودند مقدار قابل توجهی بیت کوین بفروشد برای زنده ماندن در شرایط سخت بازار

افزایش بی‌سودآوری استخراج بیت کوین باعث کاهش شدید تقاضا برای دستگاه‌های ماینینگ کریپتو شده است که باعث شده بسیاری از ماینرها سخت افزار ماینینگ خود را با تخفیف بفروشند.

از آنجایی که قیمت پایین ماینرهای مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) و واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) ممکن است باعث علاقه بیشتر ماینرهای جدید شود، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که قیمت سخت افزار ماینینگ تنها یکی از فاکتورهای سودآوری استخراج BTC است.

سودآوری استخراج بیت کوین چیست و چگونه تعریف می شود؟

استخراج بیت کوین یک فعالیت اقتصادی است که شامل تولید ارز دیجیتال بیت کوین با استفاده از قدرت محاسباتی ماینرهای مبتنی بر GPU یا ماینرهای ASIC با طراحی خاص است.

سودآوری استخراج بیت‌کوین معیاری است که میزان سود استخراج‌کننده بیت‌کوین را بر اساس تعداد زیادی از عوامل از جمله قیمت بیت‌کوین، سختی استخراج، هزینه انرژی، نوع سخت‌افزار استخراج و موارد دیگر مشخص می‌کند.

فاکتور 1: قیمت بیت کوین و پاداش های بلوک

قیمت بیت کوین یکی از بارزترین عواملی است که بر سودآوری استخراج بیت کوین تأثیر می گذارد، زیرا ارزش بیت کوین با سود استخراج شده توسط ماینرها نسبت مستقیم دارد.

بازارهای نزولی حتی فعال می شوند توجه بیشتر ماینرها به قیمت بیت کوین زیرا اگر بیت کوین از سطح قیمتی معینی پایین بیاید، خطر از دست دادن پول را دارند.

ماینرها همچنین باید مقدار پاداش بلاک یا مقدار بیت کوینی که برای استخراج یک بلاک در بلاک چین به استخراج کنندگان داده می شود را در نظر بگیرند. پاداش بلاک اولیه بیت کوین قبل از آن به 50 بیت کوین می رسید به 6.5 بیت کوین فعلی کاهش دهید به دنبال سه نصف کردن پاداش بلوک تاریخی.

نصف شدن بیت کوین بخش عمده ای از پروتکل بیت کوین است که با هدف کاهش مقدار سکه های جدید وارد شده به شبکه توسط نصف کردن پاداش بلوک هر 210000 بلوک یا تقریباً هر چهار سال یکبار.

فاکتور 2: ویژگی های سخت افزار استخراج بیت کوین

سودآوری استخراج بیت کوین تا حد زیادی به انتخاب دستگاه استخراج بیت کوین و ویژگی های مرتبط از جمله نرخ هش، مصرف انرژی و قیمت بستگی دارد.

نرخ هش قدرت پردازش یک ماینر است که بر حسب هش در ثانیه (H/S) اندازه گیری می شود. نرخ هش بالاتر شامل نمایش بر حسب کیلوهش در ثانیه (KH/S)، گیگا هش در ثانیه (GH/S)، تراهش در ثانیه (TH/S)، اگزاهش در ثانیه (EH/S) و غیره است.

نرخ هش یک ماینر سرعتی است که در آن می‌تواند پازل‌های استخراج ارز دیجیتال را برای استخراج بیت‌کوین حل کند. هرچه سرعت بیشتر باشد، بیت کوین بیشتری در یک بازه زمانی خاص استخراج می شود. به عنوان نرخ هش بیت کوین دائماً در حال شکستن بالاترین های جدید است، تولیدکنندگان ماینر بیت کوین به طور منظم دستگاه های استخراج جدیدی را تولید می کنند که از نرخ هش بالاتر پشتیبانی می کنند، در حالی که ماینرهای قدیمی ظاهراً با گذشت زمان منسوخ می شوند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم دستگاه استخراج BTC مصرف انرژی است. با افزایش هزینه های جهانی انرژی، توانایی یک ماینر برای مصرف انرژی کمتر ضروری است.

قیمت دستگاه های ماینینگ واقعی نیز هزینه مهمی در محاسبه سود استخراج بیت کوین است. ماینرهای GPU و ASIC امسال در میان بازار نزولی ارزان‌تر شدند، اما ماینرهای پرچمدار جدید هنوز در زمان نگارش مقاله بیش از 11000 دلار قیمت دارند.

فاکتور 3: سختی استخراج و نرخ هش

سختی استخراج بیت کوین معیاری است که نشان می دهد استخراج یک بلوک بیت کوین چقدر سخت است، با دشواری بالاتر که نیاز به قدرت محاسباتی اضافی برای تأیید تراکنش ها و استخراج سکه های جدید دارد.

مشکل شبکه در سال 2022 در حال افزایش است، به طور مداوم رکوردهای جدید را می شکند. تنظیم سختی استخراج بیت کوین هر 2016 بلاک یا تقریباً هر دو هفته یکبار انجام می شود، زیرا بیت کوین برای حفظ زمان بلوک هدف 10 دقیقه برنامه ریزی شده است تا خود تنظیم شود.

نرخ هش بیت کوین یکی دیگر از معیارهای اساسی برای ارزیابی قدرت شبکه BTC است، زیرا هش ریت بالاتر به معنای قدرت محاسباتی بیشتری برای تأیید و افزودن تراکنش‌ها به بلاک چین است. این همچنین امنیت بیت‌کوین را افزایش می‌دهد زیرا ماینرهای بیشتری و همچنین انرژی و زمان بیشتری برای تسلط بر شبکه می‌گیرد.

عامل 4: هزینه های برق

قیمت برق یکی دیگر از عوامل مهم در محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین است.

ماینرها قیمت برق را در کشورهای مختلف مطابق با مقررات محلی استخراج کریپتو در نظر می گیرند. همانطور که فعالیت معدنی بیان می کند استرس اضافی در شبکه برق، بررسی مجدد الزامات محلی و قیمت های انرژی خاص برای تامین انرژی ماینرهای BTC در این یا آن کشور یا منطقه بسیار مهم است.

استخراج بیت کوین می تواند توسط منابع انرژی زیادی، هم تجدیدپذیر مانند باد و خورشید و هم منابع تجدید ناپذیر از جمله سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی تامین شود. در میان افزایش شدید قیمت‌های انرژی ناشی از مسائل اخیر عرضه، استخراج‌کنندگان باید توجه ویژه‌ای به پیامدهای احتمالی بر درآمد استخراج BTC هنگام استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر داشته باشند.

فاکتور 5: هزینه استخر در صورت عدم استخراج انفرادی

بسیاری از ماینرهای بیت کوین ترجیح می دهند به جای اینکه به عنوان ماینر انفرادی کار کنند، به استخرهای استخراج بپیوندند. این راهی برای ترکیب قدرت محاسباتی آنها و افزایش شانس یافتن بلوک و استخراج سریعتر BTC است.

ماینرهای استخر باید از هزینه های کوچک دیگری که توسط ادمین های استخر که نرم افزار این نوع ماینینگ را راه اندازی می کنند انجام می دهند آگاه باشند. کارمزد به طور کلی 1-3٪ از پاداش فردی ماینر بسته به استخر است.

عامل 6: سایر هزینه ها

هزینه های استخراج بیت کوین منحصر به ASIC و GPU و نشانگرهای شبکه نیست. استخراج بیت کوین ممکن است به سرمایه گذاری اضافی مرتبط با راه اندازی استخراج فیزیکی، از جمله امکانات و اموالی که مناسب هستند، نیاز داشته باشد. هزینه های قابل توجه ممکن است شامل تجهیزات خنک کننده یا حذف نویز باشد، زیرا برخی از ماشین های ماینر با الف مرتبط هستند مقدار زیادی از گرما و آلودگی صوتی.

ماشین حساب های استخراج ارز دیجیتال

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محاسبه سودآوری استخراج بیت‌کوین بر اساس تمام عوامل ذکر شده، استفاده از ماشین‌حساب‌های استخراج آنلاین بیت‌کوین است.

یک ماشین حساب استخراج بیت کوین که برای ساده کردن فرآیند محاسبه سود استخراج بیت کوین طراحی شده است، درآمد تقریبی استخراج را بر اساس ورودی هایی مانند قیمت بیت کوین، نرخ هش، قیمت برق و موارد دیگر پیش بینی می کند.

بیایید مثالی از محاسبه سود استخراج بیت کوین با Bitmain ASIC Antminer S19 Pro کاملاً جدید با استفاده از ماشین حساب استخراج بیت کوین توسط ارائه دهنده داده بازار ارزهای دیجیتال CryptoCompare بیاوریم.

Antminer S19 Pro دارای حداکثر هش ریت 110TH/s و مصرف انرژی 3250W است. بیایید فرض کنیم که هزینه استخر معدنچی 2٪ است و ماینر در داکوتای شمالی مستقر است، جایی که میانگین نرخ برق مسکونی در سال 2022 است. مقادیر به حدود 0.11 دلار، در مقابل میانگین قیمت ملی ایالات متحده که تقریباً 0.14 دلار است.

مربوط: هزینه های استخراج بیت کوین به پایین ترین حد در 10 ماه گذشته می رسد زیرا ماینرها از ریگ های کارآمدتر استفاده می کنند

با توجه به این متغیرها، نسبت سود روزانه 27٪ با سود استخراج BTC ممکن است. مقدار با توجه به CryptoCompare به 70 دلار در ماه یا 840 دلار در سال. در مقابل، با توجه به میانگین ملی قیمت برق ایالات متحده 0.14 دلار، نسبت سود روزانه مقادیر به 0٪ یا حتی با قیمت فعلی BTC و سایر شاخص های شبکه ضرر ایجاد می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس