هارمونی جایزه 1 میلیون دلاری ارائه می دهد، اما آیا به اندازه کافی بزرگ است؟

تیم هارمونی می‌گوید که یک میلیون دلار به هکری که از پل Horizon Bridge بهره‌برداری کرده است، به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار پیشنهاد می‌کند، اما ممکن است این مبلغ برای بازگرداندن وجوه کافی نباشد.

تیم پروژه بلاک چین لایه 1 هارمونی جایزه ای معادل تنها 1 درصد از 100 میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده از هک پل Horizon در هفته گذشته ارائه کرده است.

هارمونی توییت کرد در 26 ژوئن تیم یک میلیون دلار برای بازگرداندن وجوهی که بود متعهد شده بود از پل افق به سرقت رفته است در 23 ژوئن. این سازمان افزود: “هارمونی از عدم اتهام جنایی در صورت بازگشت وجوه دفاع خواهد کرد.”

با این حال، نگرانی هایی مطرح شده است که مبلغ اندک پاداش ممکن است برای تشویق مهاجم برای بازگرداندن وجوه کافی نباشد.

پل Horizon یک پل رمزی بین بلاک چین هارمونی و شبکه اتریوم، زنجیره بایننس و بیت کوین است. پل بیت کوین در این اکسپلویت تحت تأثیر قرار نگرفت.

در مقایسه با سایر اکسپلویت های پرمخاطب امسال، پیشنهاد فضل هارمونی در رتبه پایینی قرار دارد. 10 میلیون دلار پیشنهاد شده به مهاجم فیوز راری در ماه می 12.5 درصد از کل سرقت شده بود. در تیم مالی Beanstalk ارائه شده است 7.6 میلیون دلار که 10 درصد کل بهره برداری از پروتکل در آوریل بود.

پیشنهاد جایزه هارمونی به قدری کم است که معامله گر ارز دیجیتال که در توییتر با نام Degen Spartan شناخته می شود، آن را “مبلغ توهین آمیز” نامید. او اضافه کرد، “تصور کنید 100 متر را از دست داده اید و فکر می کنید در موقعیتی هستید که با یک جایزه 1٪ در موقعیتی قرار دارید که این افراد فقط هنرهای نمایشی را برای کاهش مسئولیت قانونی انجام می دهند.”

استفان تسه، بنیانگذار Harmony، در یک به روز رسانی پاسخ حادثه در هک پل Horizon در 25 ژوئن توییت کرد که این هک نتیجه نقض کد قرارداد هوشمند نبوده است، در عوض، تیم شواهدی پیدا کرد که کلیدهای خصوصی به خطر افتاده بود که منجر به نقض پل شد.

تسه گفت که سمت اتریوم پل از زمان وقوع حادثه به مولتی سیگ 4-5 تغییر کرده است. آسیب‌پذیری کیف پول multisig که تنها به دو امضاکننده از هر پنج امضاکننده نیاز دارد، توسط یکی از اعضای انجمن در ماه آوریل مطرح شد، اما تیم هارمونی تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده است.

کیف پول مولتی سیگ یک کیف پول ارز دیجیتال است که برای تایید یک تراکنش به چندین دارنده مهم نیاز دارد. این کیف پول ها معمولا در پروژه های ارز دیجیتال استفاده می شوند.

تا زمان نگارش، هکر Horizon Bridge این کار را نکرده است نقل مکان کرد وجوه دزدیده شده به تورنادو کش، یک اتر (ETH) میکسر یا هر ناشناس دیگر.

مربوط: چگونه ارز های دیجیتال هک نمی شوند؟

امید برای هارمونی از بین نمی رود، زیرا جایزه 1 میلیون دلاری آن کوچکترین نسبت به مقدار سرمایه از دست رفته نیست. در سال 2021، پلت فرم قابلیت همکاری Poly Network به مبلغ 610 میلیون دلار هک شد. پیشنهاد جایزه 500000 دلاری تیم 0.08 درصد کل مبلغ سرقت شده بود. این پیشنهاد رد شد، اما خوشبختانه وجوه برگشت داده شد به هر حال.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس