متا جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود را به نام Quest Pro معرفی کرد که شامل یک ردیاب حرکت چشم و صورت جدید است که گفته می‌شود بیان آواتار دیجیتال و واقع‌گرایی را وضعیت می‌بخشد.

هدست Quest Pro VR نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را برای آینده متا در متاورس ایجاد می کند


متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، آخرین هدست واقعیت مجازی (VR) خود را در رویداد Meta Connect 2022 در 11 اکتبر معرفی کرد. این شرکت ویژگی‌های جدیدی را برای وضعیت آواتارهای دیجیتال معرفی کرد که نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد جمع‌آوری داده‌ها ایجاد کرد.

Quest Pro جدیدترین تکه فناوری واقعیت مجازی است که توسط Meta در حالی که به پیشروی خود در متاورس ادامه می دهد منتشر شده است. این هدست از پنج دوربین در داخل هدست بهره می برد که برای تماشا و ردیابی حالات صورت و حرکات چشم افراد قرار گرفته اند. علاوه بر این، دارای پنج دوربین خارجی است که در آینده برای ردیابی سایر حرکات بدن برای تقلید از حرکات دنیای واقعی استفاده خواهد شد.

این ارتقاء ثبیت شده در Quest Pro در تلاش برای افزایش کیفیت آواتار دیجیتال در متاورس است. به گفته متا، آنها به طور دقیق و منحصر به فرد احساسات و عبارات کاربر را در زمان واقعی منعکس می کنند.

این پس از نتیجه معکوس بزرگ اینترنتی (و الگوهای رفتاری) از عکسی که مارک زاکربرگ در تابستان خود منتشر کرده بود. آواتار متاورس کمتر از واقع بینانه.

هویت در فراجهان یک موضوع برجسته در این فضا است زیرا طراحان و توسعه دهندگان سعی می کنند تجربیات واقع بینانه در دنیای دیجیتال ایجاد کنند.

کارشناسان صنعت فرض می‌کنند که علیرغم تنظیم خاموش پیش‌فرض هدست جدید برای ردیابی چهره، مدت زیادی دوام نخواهد آورد. فیس بوک مدت هاست که با آن دست و پنجه نرم می کند استفاده از آن و جمع آوری داده های بیومتریک مربوط به اخلاق حریم خصوصی با وجود این واقعیت که این شرکت ها ادعا می کنند که این اطلاعات شخصی را نمی فروشند، بسیاری از آنها گزارش ها گفتن در غیر این صورت از آن زمان ظاهر شد.

مربوط: اقتصاد داده یک کابوس دیستوپیایی است

نوامبر گذشته، فیس بوک اعلام کرد استخراج داده ها از تشخیص چهره بیش از 1 میلیارد نفر را پس از مواجهه با تحقیقات دولتی، دعوای دسته جمعی و نگرانی های نظارتی حذف می کند.

در ماه آوریل، افشاگر فرانسیس هاگن در مصاحبه ای با نگرانی در مورد چگونگی صحبت کرد متا حریم خصوصی و داده های حساس را مدیریت می کند در متاورژن هاوگن گفت بدون افزایش شفافیت و پاسخگویی، “تمام آسیب هایی که در حال حاضر در فیس بوک می بینید را تکرار خواهد کرد.”

او ادامه داد که در پایان روز، همیشه بین آنچه این شرکت‌ها به مردم ارائه می‌کنند و کاری که برای کسب درآمد انجام خواهند داد، تضاد وجود خواهد داشت.

“در پایان روز، مدل کسب و کار آنها بر روی گرفتن داده های شما و کسب درآمد از آنها می چرخد.”

در توییتر، کاربران واکنش‌های متفاوتی نسبت به مجموعه واقعیت مجازی دارند، برخی از قیمت‌ها در عین حال از این فناوری تمجید می‌کنند، در حالی که دیگران در مورد حریم خصوصی خود تردید دارند. یکی از کاربران گفت که بازی VR یک تجربه “شگفت‌انگیز” است اما حقوق حفظ حریم خصوصی تضمین شده را می‌خواهد:

اگرچه فناوری‌های غیرمتمرکز مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بلاک چین و ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به ستون اصلی توسعه متاورس هستند، اما زمانی که فناوری‌های بزرگ درگیر هستند، این ممکن است کافی نباشد.

زمانی که شرکت های بزرگ فناوری مانند متا با تمام سرعت به متاورژن برویدویتالیک بوترین نقل می‌کند که می‌گوید متاورس فیس‌بوک «سوء کار می‌کند» چون خیلی زود است که بدانیم مردم چه می خواهند.

با این وجود، متا به پیشروی خود ادامه می دهد. جدا از اعلامیه Quest Pro، آن را نیز همکاری با مایکروسافت را اعلام کرد برای آوردن محصولات آفیس 365 به واقعیت دیجیتال.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر