صنعت بازی متنوع و روز به روز در حال افزایش است و پیشرفت‌های اخیر ثابت می‌کند که این امر در مورد بازی‌های مبتنی بر بلاک چین نیز صدق می‌کند. همانطور که آخرین تخمین ها نشان می دهد، تعداد کیف پول های ارز دیجیتال مربوط به بازی شاهد افزایش خیره کننده ای از 29563 در ابتدای سال 2021 به رقم فوق العاده بوده است. 754000 در سه ماهه سوم سال 2021. با این نرخ رشد چشمگیر، جای تعجب نیست که سرمایه گذاران باهوش ارز دیجیتال شروع به تمرکز روی چیز بزرگ بعدی در بازار ارزهای دیجیتال کرده اند: بازی برای کسب درآمد از بازی.

برای مثال، Axie Infinity، ارزش بازار شگفت‌انگیزی را لمس کرد 7.8 میلیارد دلارکه برخی کارشناسان معتقدند باعث ایجاد جنون برای بازی های P2E شد. سایر بازی های P2E مانند جعبه شنی، شاهد افزایش فعالیت بود و میلیون ها کاربر در سراسر جهان را جذب کرد. تاکنون، بیشتر این عناوین محبوب P2E بر اساس استاندارد طلایی قراردادهای هوشمند، یعنی اتریوم ساخته شده اند.

با این حال، به طور مشابه در فضای DeFi، کاربران و سرمایه گذاران به طور یکسان شروع به ابراز نگرانی های خود در مورد محدودیت های اتریوم، یعنی مقیاس پذیری و هزینه های بالای تراکنش کرده اند. برای مقابله با این مشکلات، توسعه‌دهندگان بازی P2E توجه خود را به جایگزین‌های اتریوم معطوف کردند که می‌توانند واقعاً از رشد این صنعت نوپا حمایت کنند.

Algorand ($ALGO) با داشتن ارزش بازار چند میلیارد دلاری، بدون شک یکی از برجسته ترین رقبای اتریوم در سال 2022 است. از زمان راه اندازی آن در سال 2019، این اکوسیستم شاهد مهاجرت های زیادی از پروژه های موجود و جدید – از جمله توسعه دهندگان مختلف P2E- بوده است. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید نگاهی به همه چیزهایی که Algorand در حال حاضر به صنعت P2E ارائه می دهد بیاندازیم.

چرا Algorand را به جای اتریوم انتخاب کنید؟

طرفداران الگوراند اغلب زنجیره بلوکی را به عنوان یکی از غیرمتمرکزترین، مقیاس پذیرترین و ایمن ترین زیرساخت های DLT در جهان توصیف می کنند. دارای اکوسیستم گسترده ای از پروژه ها، از جمله بازارهای پیشرفته NFT، برخی از ابزارها و منابع ارز دیجیتال پیشرو موجود در بازار، و پروژه هایی که در اقتصاد DeFi در حال پیشرفت هستند.

از نظر تکنولوژیکی، Algorand با تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های Layer-1 ارائه می‌شود که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال از زمان اتریوم می‌دانند – از جمله قراردادهای هوشمند، ماشین مجازی Algorand (AVM)، انتقال اتمی، و ویژگی‌های مهم مجدد. یکی از برجسته ترین ویژگی های آن AVM است.

آنچه AVM برای قراردادهای هوشمند به ارمغان می آورد این است که برنامه های TEAL (زبان تأیید اجرای تراکنش) را که از مجموعه ای از کدهای عملیاتی تشکیل شده است، برای پیاده سازی منطق قراردادهای هوشمند و امضاهای هوشمند تفسیر می کند. به طور خلاصه، این فرآیند را مقیاس پذیرتر، سریع و ایمن تر، کم خطرتر، کم هزینه و سریع تر می کند. و با زمان بلوک کمتر از پنج ثانیه و کارمزد تراکنش کمتر از 0.0013 دلار، Algorand در حال حاضر یکی از کارآمدترین راه حل های لایه 1 در بازار است.

ویژگی های انتقال اتمی Algorand کمک می کند تا انتقال های پیچیده را روان و با سرعت بالا انجام دهید. این نقل و انتقالات که با کارمزد تراکنش اسمی تکمیل می‌شود، برای اجرا بسیار کم هزینه هستند. این انتقالات اتمی با تمام دارایی های Algorand و نقل و انتقالات چند طرفه سازگار است، که یک مزیت قابل توجه برای توسعه دهندگان و بازیکنان P2E است.

در نهایت، ویژگی مهمگذاری مجدد Algorand به حل تنگناهای عملیاتی با سپردن گزینه ای به کاربران برای تغییر مهم مخارج خصوصی خود بدون تغییر آدرس عمومی کمک می کند. جدا از کارایی، مهمهای مجدد بدون از دست دادن تداوم در فرآیند، انعطاف پذیری را نیز به ارمغان می آورد.

Algorand و P2E

اکوسیستم Algorand در حال رشد است و به سرعت در حال رشد است. مطابق با اعداد رسمی، اکنون بیش از 500 سازمان در سراسر جهان از بلاک چین استفاده می کنند. وقتی نوبت به بازی برای کسب درآمد می رسد، انجمن بازی آلگو می تواند شمال 40 پروژه ای را که در حال حاضر در Algorand در حال ساخت هستند، تأیید کند. این شامل تجارت بازی های کارتی مانند آلگو کلش، بازی های مسابقه ای از جمله لیگ مسابقه هواپیماهای بدون سرنشین، و بازی های استراتژی زمان واقعی مانند zCircuit و قهرمان کیهانی.

سایان موکرجی، رئیس توسعه کسب و کار، در حالی که از مزایای کاربردی Algorand به عنوان یک پلتفرم برای بازی های P2E صحبت می کند. منطقهیک بازی P2E مبتنی بر الگوورند، می‌گوید که تیم توسعه‌دهنده او Algorand را به دو دلیل اصلی انتخاب کرده است.

اول، سرعت، مقیاس پذیری و هزینه های کم تراکنش وجود دارد. بلاک چین Algorand با نهایی شدن تراکنش فوری بسیار سریع است. این ما را قادر می سازد تا با توجه به سرعت، تجربه ای نزدیک به وب 2 را به گیمرها در سراسر جهان ارائه دهیم. موکرجی می گوید.

ثانیاً، موکرجی می‌گوید، الگواند کربن منفی است. Zone دارای یک اکوسیستم عظیم NFT با فیل های AFK (afkelephants.com) است که به عنوان پاداش P2E نیز عمل می کنند. ساخت اکوسیستم GameFi در Algorand نگرانی های جهانی ESG را حل می کند در حالی که کاربران یک تجربه کاربری درجه یک دارند. این به اصطلاح بازی محبوب “gg” به طور کلی معنای جدیدی می دهد – بازی سبز!”

کسب درآمد در مقابل بازی

اگرچه صنعت P2E هر روز در حال رشد است، کارشناسان قبلاً گلوگاهی را مشاهده کرده اند که می تواند محبوبیت فضا را کاهش دهد. در حالی که گیمرها معمولاً از پاداش‌های اقتصادی برای زمان بازی خود قدردانی می‌کنند، بسیاری به این نکته اشاره کرده‌اند که عناوین P2E معاصر بیشتر «درآمد» هستند تا «بازی». به عبارت دیگر، آنها فقط برای بازی سرگرم کننده نیستند.

جای تعجب نیست که جامعه Algorand امید زیادی به یکی از امیدوارکننده ترین عناوین آینده P2E خود یعنی Cosmic Champs دارد. پروژه ای که قبلا به عنوان یکی از پروژه های امسال نامگذاری شده بود برترین بازی های NFT توسط CoinMarketCap و مورد ستایش رسانه ها قرار گرفت به‌عنوان «پیشرفته‌ترین طراحی بازی از لحاظ فنی» آلگوراند، در حال تبدیل شدن به یک رقیب برای عرضه برتر P2E در تمام بلاک چین‌ها در سال 2022 است.

Cosmic Champs که توسط استودیوی بازی سازی Mad Shapes توسعه یافته است، جهانی از عرصه های نبرد در زمان واقعی، اولین بازی سه بعدی Real-time P2E است که در Algorand فرود آمده است. این استودیو تجربه قابل توجهی در توسعه بازی های سه بعدی موبایل دارد و قبل از ورود به P2E در ساخت عناوین موفق مختلف مشارکت داشته است.

علاوه بر این، برخلاف بسیاری از پروژه‌های P2E، Cosmic Champs بدون اصطکاک و کاربرپسند است – بازیکنان حتی نیازی به داشتن کیف پول یا دانش قبلی در زمینه ارز دیجیتال ندارند. همانطور که مت بلانچارد، یکی از بنیانگذاران Cosmic Champs می گوید: “بازی ما برای دانلود رایگان و رایگان برای بازی خواهد بود. مهم است که اقتصاد P2E دارای شرایط بازی برابر باشد که از همه در هر کجای دنیا استقبال کند. این مهم پذیرش انبوه است.»

البته، علیرغم تمرکز روی گیم پلی، Cosmic Champs همچنان انگیزه های اقتصادی قابل توجهی را به بازیکنان خود ارائه می دهد. در واقع، در نتیجه مکانیک های گیم پلی بهتر، تیم انتظار دارد وفاداری بازیکن و در نتیجه جوایز کاربر کاملاً رقابتی باشد و به طور بالقوه از پتانسیل درآمد بیشتر همتایان خود پیشی بگیرد. برای تقویت این تصور، توسعه‌دهندگان یک توکن بومی به پاداش‌های NFT بازی اضافه کرده‌اند که قرار است در ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ عرضه شود.

به گفته بلانچارد، استفاده از توکن $COSG و یک DAO آینده نه تنها باعث می شود که کاربران احساس کنند فعالانه در مدیریت بازی مشارکت دارند، بلکه به رشد بیشتر بازی Cosmic Champs به یک متاورز کامل بازی نیز کمک می کند. از جمله موارد استفاده $COSG عبارتند از: پاداش، خرید در بازار NFT، استخراج NFT های جدید و مزایای گیم پلی.

علاوه بر این، Cosmic Champs همچنین امکان NFT های کسری را فراهم می کند که به حفظ زیبایی شخصیت با کیفیت بالا کمک می کند، که برای موفقیت بازی در طولانی مدت ضروری است، در حالی که به ساخت تعداد قابل توجهی از NFT کمک می کند که زمینه را برای یک پایگاه کاربر پررونق فراهم می کند.

به طور کلی، بازی برای شرکت کنندگان معمولی و تازه کار و گیمرهای هاردکور فراگیر، جذاب و هیجان انگیز است. این یک عرصه بسیار دموکراتیک است که به هر کسی اجازه می‌دهد بدون داشتن NFT‌های Cosmic Champs بازی کند. در آینده، با استفاده و گسترش مفاهیم موفق DeFi مانند سرمایه گذاری و کسب درآمد، این پروژه می تواند به طور تصاعدی رشد کند – و البته این، آینده ای روشن را برای کل اکوسیستم Algorand پیش بینی می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر