تجارت کریپتو در بازار خرسی یکی از سخت ترین زمان ها برای اکثر معامله گران، از جمله معامله گران پیشرفته است، اما همانطور که معمولاً گفته می شود، بازار خرسی بهترین معامله گران را تولید می کند و میلیونرها متولد می شوند. تجارت با مهارت های مناسب و اجرای استراتژی خود به حداقل می رسد مانند این است که خود را در معرض خطری قرار دهید که ممکن است به قیمت جان شما تمام شود، اما در این مورد، سبد معاملاتی شما تمام شود.

داشتن روانشناسی مناسب، صبر و تجارت با استراتژی های مناسب به شما برتری نسبت به سرمایه گذاران و موسسات بزرگ می دهد. اکثر معامله گران و سرمایه گذاران به دنبال استراتژی هایی با بهترین سود و نتیجه هستند و در نتیجه پتانسیل درآمد خود را افزایش می دهند. اکثر استراتژی های تحلیل تکنیکال، هنگامی که به طور مناسب ترکیب شوند، موفقیت بزرگی حاصل می شود. اجازه دهید بحث کنیم که چگونه منطقه عرضه و تقاضا به عنوان یک استراتژی توسط موسسات استفاده می شود تا آنها را قادر به تجارت با بهترین نتیجه ممکن کند. همچنین خواهیم دید که چگونه منطقه عرضه و تقاضا را با سایر استراتژی های تجاری ترکیب کنیم.

حوزه های عرضه و تقاضا چیست

مناطق تقاضا و عرضه | منبع: On Tradingview.com

درک این نکته مهم است که بازار همیشه در چرخه حرکت می کند، و دستیابی به این مفهوم به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک معامله گر معامله کنید و بهترین موقعیت را برای کسب بهترین نتیجه از بازار کسب کنید.

چهار چرخه یا ساختار بازار رایج وجود دارد که معامله گران باید بدانند. آنها مراحل روند صعودی، روند نزولی، انباشت و توزیع هستند.

مفهوم تقاضا و عرضه حول ساختارهای مختلف بازار می چرخد ​​که پس از مدتی بازار شکل می گیرد.

منطقه عرضه، منطقه قیمت یا منطقه ای است که فروشندگان در آن غالب هستند و می خواهند یک دارایی را با قیمت قابل توجهی بفروشند، در نتیجه از بالا رفتن قیمت جلوگیری می کنند.

منطقه تقاضا منطقه قیمت یا منطقه ای است که خریداران در آن غالب هستند و می خواهند یک دارایی را با قیمت قابل توجهی خریداری کنند و در نتیجه از کاهش قیمت جلوگیری می کنند.

نحوه شناسایی مناطق عرضه و تقاضا

مناطق عرضه و تقاضا را می توان به راحتی با مشاهده نمودار شناسایی کرد، زیرا یافتن آنها دشوار نیست. در اینجا یک مرحله ساده برای یافتن مناطق عرضه یا تقاضا وجود دارد.

  • نمودار را برای شمع های متوالی بزرگ بررسی کنید. قیمت باید به سرعت حرکت کند.
  • پایه (معمولاً یک منطقه عمل قیمت جانبی) که حرکت سریع از آنجا شروع شد را تعیین کنید.

نحوه تجارت مناطق عرضه و تقاضا با الگوی پین بار

تشکیل پین نوار به علاوه منطقه تقاضا | منبع: On Tradingview.com

یکی از پرکاربردترین الگوها در معاملات، الگوی نوار پین است که برای تشخیص تغییر احتمالی قیمت از یک روند صعودی یا یک روند نزولی استفاده می‌شود. اجازه دهید بحث کنیم که چگونه این الگو در حوزه عرضه و تقاضا بسیار موثر است. از نمودار بالا، تشکیل یک منطقه تقاضا با الگوهای میله پین ​​نشان دهنده بازگشت بالقوه قیمت به روند صعودی است که با حرکت قیمت به سمت بالا تأیید می شود.

Featured Image From zipmex, Charts From Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر