در ساعات اولیه روز جمعه، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک هکر توانسته است با موفقیت از زنجیره BNB سوء استفاده کند. با این حال، بر خلاف هک‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که در بازار ارزهای دیجیتال برجسته شده‌اند، هکر سرمایه‌های کاربران را سرقت نکرده است. آنها در واقع سکه های جدید BNB را به گردش درآورده بودند که یکی از بزرگترین هک های ثبت شده در کریپتو تا کنون خواهد بود.

هک BNB جدید را در گردش قرار می دهد

هک مستقیماً روی پل Binance اتفاق افتاده بود، جایی که مهاجم توانسته بود به نحوی پل را متقاعد کند که میلیون‌ها توکن جدید برای آنها ارسال کند. این حمله در دو موج اتفاق افتاد که هر تراکنش 1 میلیون BNB جدید داشت. این امر منجر به ارسال سکه به ارزش بیش از 500 میلیون دلار در گردش شد.

زنجیره BSC به سرعت توسط تیم متوقف شده بود قبل از اینکه آسیب بیشتری وارد شود و برخی از سکه های بدست آمده توسط مهاجم مسدود شدند و هکرها با حدود 100 میلیون دلار از غارت سرقت شده خود باقی ماندند.

Binance Coin dips following hack | Source: BNBUSD on TradingView.com

با این حال، خسارت قبلاً وارد شده بود و قیمت BNB به دنبال این خبر کاهش یافته بود. اکنون، از آنجایی که شبکه همچنان به مدیریت پیامدهای هک ویرانگر ادامه می‌دهد، گمانه‌زنی‌ها اکنون به سمت معنایی برای ارزش BNB، حداقل در کوتاه‌مدت، تبدیل شده است.

آیا این روی قیمت تاثیر می گذارد؟

قیمت هر دارایی متاثر از عرضه موجود است و اگر حجم زیادی از عرضه به یکباره در گردش باشد، بدیهی است که می تواند بر قیمت آن دارایی تأثیر بگذارد. با این حال، به نظر می رسد در مورد BNB، سوء استفاده در لحظه مناسب متوقف شده بود، و مبلغی که مهاجم با آن جبران کرده بود، آنقدر نبود که تأثیر قابل توجهی بر قیمت BNB داشته باشد.

نگرانی اصلی در مورد قیمت اکنون از سطح اعتماد در شبکه سرچشمه می گیرد. همانطور که در گذشته اتفاق افتاده است، هک‌ها معمولاً کاهش شدید اعتماد سرمایه‌گذاران را داشته‌اند که باعث می‌شود سرمایه‌های خود را خارج کنند، اما در مورد BNB اینطور نبوده است. در مورد بایننس، سؤالاتی در مورد اینکه بلاک چین واقعاً «غیرمتمرکز» است، اگر بتوان آن را به دلیل هک متوقف کرد، مطرح کرد.

علاوه بر کاهش جزئی قیمت دارایی دیجیتال از زمان انتشار عمومی هک، به نظر می رسد BNB به خوبی خود را حفظ کرده است. در زمان نگارش این مقاله همچنان ارزش خود را بالای 280 دلار حفظ کرده است. علاوه بر این، BNB توسط بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان پشتیبانی می‌شود که سوخت‌های سه ماهه را انجام می‌دهد و انتظار می‌رود بیست و یکمین رایت در این ماه اتفاق بیفتد. بنابراین تاثیر روی قیمت احتمالا به هیچ وجه قابل توجه نخواهد بود.

Featured image from Freepik, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر