وزارت_دارایی_روسیه_به_صورت_رسمی_پیش_لایحه_را_تسلیم کرده است.

    • سرگئی کاتیرین، مدیر اتاق، تسویه ارز دیجیتال فرامرزی جدیدی را برای پرداخت‌های واردات و صادرات پیشنهاد می‌کند.
    • سرگئی کاتیرین پیشنهاد بهبود روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی را صادر می کند.
    • این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که تحریم‌های غرب بر سر جنگ می‌خواهد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه سرگئی کاتیرین پیشنهاد تسویه حساب فرامرزی در ارزهای رمزپایه و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC). این پیشنهادها در بحبوحه تحریم‌های استثنایی که توانایی روسیه را برای تجارت بین‌المللی محدود می‌کرد، ارائه شد.

کاتیرین در نامه ای به میخائیل میشوتین، نخست وزیر روسیه، مجموعه ای از پیشنهادات را برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی ارائه کرد.

در گزارشی توسط TASSکاتیرین اظهار داشت:

به نظر می رسد مناسب است به وزارت دارایی دستور داده شود، همراه با بانک مرکزی، از انعقاد موافقت نامه های بین دولتی با کشورهای آفریقایی در مورد استفاده از ارزهای ملی و ارزهای دیجیتال در تسویه حساب ها و پرداخت های متقابل اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این، رئیس هیئت مدیره به دو بخش پیشنهاد کرد که مکانیسم تسویه حساب جدیدی برای پرداخت‌های واردات و صادرات از جمله ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

علاوه بر این، کاتیرین تاکید کرد که توسعه این نوع همکاری با مناطق دوست برای فدراسیون روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور مفصل، این پیشنهادها در حالی ارائه می شوند که افزایش تقاضای بخش های غربی در مورد جنگ در اوکراین همچنان دسترسی مسکو به منابع مالی جهانی و ذخایر ارزی آن در بانک های خارجی را محدود می کند.

در همین حال، بانک روسیه در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از تحریم ها تردید دارد. با این حال، وزارت دارایی تلاش‌ها را برای قانونی کردن آنها رهبری می‌کند و می‌گوید که این مجازات‌ها روسیه را تشویق می‌کند تا زیرساخت‌های بازار کریپتو خود را توسعه دهد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر