در ماه‌های اخیر، پروتکل منبع باز ورلد کوین (WLD) سام آلتمن با چالش‌های حقوقی فزاینده‌ای مواجه شده است، زیرا پرتغال و اسپانیا روش‌های جمع‌آوری داده‌های بیومتریک آن را سرکوب کرده‌اند. آرژانتین به این لیست پیوست صدور کیفرخواست در مقابل Worldcoin پس از شناسایی بندهای توهین آمیز در قراردادهای کاربران.

ورلد کوین در بوئنوس آیرس مورد بررسی قانونی قرار گرفت

مقامات بوئنوس آیرس اختلافاتی را بین گزارش های Worldcoin شناسایی کرده اند داده گردانی اقدامات و یافته‌های بازرسی‌های استانی، نگرانی‌هایی را در مورد ذخیره و حذف داده‌های بیومتریک و نقض احتمالی حقوق کاربران ایجاد می‌کند.

وزارت تولید، علم و نوآوری فناوری استان بوئنوس آیرس پس از تحقیقات اداره استانی برای دفاع از حقوق مصرف‌کننده دستور داد که Worldcoin کیفرخواست صادر شود.

تحقیقات نشان داد که در قراردادهای الحاق این شرکت «بندهای سوء استفاده‌کننده» درج شده است که ادعا می‌شود نقض قانون ملی حمایت از مصرف‌کننده است.

Ariel Aguilar، معاون وزیر، مسئول توسعه تجاری و ترویج سرمایه گذاری در استان، نگرانی خود را در مورد عدم شفافیت پیرامون Worldcoin ابراز کرد. رویه های پردازش داده ها.

آگیلار درباره اینکه آیا داده‌های بیومتریک ذخیره می‌شوند یا فوراً حذف می‌شوند، وجود پایگاه‌های داده‌ای که داده‌های شخصی کاربران آرژانتینی را ذخیره می‌کنند و پیچیدگی قراردادها و عملکرد کل سیستم سؤال کرد.

در بازرسی های استان چندین تخلف در قراردادهای الحاقی از جمله «شرایط و ضوابط استفاده»، «اعلامیه حریم خصوصی» و «فرم رضایت داده» کشف شد.

شایان ذکر است، این شرکت در نمایش علائمی که حداقل سن مورد نیاز 18 سال برای دسترسی به این سرویس را نشان می‌دهد، شکست خورده است که به طور بالقوه منجر به اسکن اطلاعات شخصی افراد زیر سن قانونی می‌شود.

تناقضات در مدیریت Worldcoin از داده های بیومتریک

همچنین تناقضاتی بین استفاده، حفاظت و ذخیره سازی گزارش شده توسط شرکت مشاهده شد داده های بیومتریک جمع آوری شده از چهره و چشم کاربران آرژانتینی. به نظر می رسد که این اطلاعات خصوصی در برزیل ذخیره می شود.

علاوه بر این، بندهای توهین آمیز شناسایی شد که به شرکت اجازه می داد خدمات را بدون ارائه هیچ گونه تعمیر یا بازپرداخت قطع کند.

همچنین ظاهراً این قراردادها کاربران را مجبور به چشم پوشی از ادعاهای جبران خسارت جمعی کرده و آنها را تحت قوانین خارجی، به ویژه قوانین جزایر کیمن قرار می دهد، و اختلافاتی که باید توسط داوری در کالیفرنیا، ایالات متحده حل و فصل شود، نقض قانون مدنی و تجاری آرژانتین است. Worldcoin اکنون با جریمه‌های احتمالی تا 1 میلیارد پزو یا 1.2 میلیون دلار مواجه است.

این شرکت در شهرهای مختلف بوئنوس آیرس فعالیت می کرد. Worldcoin داده های بیومتریک شخصی مانند اسکن عنبیه و صورت را در این مکان ها از طریق دستگاه فناوری Orb خود جمع آوری کرد.

در ازای آن، به کاربران اپلیکیشن مالی World App بر روی گوشی های خود پیشنهاد شد و ارز دیجیتال را از توکن بومی Worldcoin دریافت کردند. WLD.

صعود غیرمنتظره

علیرغم اینکه در ماه‌های اخیر با بررسی‌های حقوقی فزاینده‌ای از جمله آخرین پیشرفت در آرژانتین مواجه شده است، توکن مرتبط با پروتکل Worldcoin، WLD، طی 24 ساعت گذشته افزایش غیرمنتظره‌ای 2.6 درصدی را تجربه کرده است و در حال حاضر با قیمت 4.80 دلار معامله می‌شود.

با این حال، هنگام بررسی معیارهای مهم، آشکار می شود که اصلاح کلی بازار بر WLD تأثیر گذاشته است. CoinGecko داده ها نشان می دهد که حجم معاملات WLD در 24 ساعت گذشته به 319,113,250 دلار رسیده است که نشان دهنده کاهش 7.10 درصدی نسبت به روز گذشته است.

علاوه بر این، WLD شاهد کاهش قابل توجه بیش از 58 درصدی از بالاترین رکورد خود با 11.74 دلار بوده است که در 10 مارس به آن رسیده بود.

نمودار 1 بعدی افزایش قیمت WLD را در 24 ساعت گذشته نشان می دهد. منبع: WLDUSD در TradingView.com

علاوه بر این، نشانه است ارزش بازار کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. از زمان اوج 1.4 میلیارد دلاری که در 17 مارس ثبت شد، ارزش بازار به زیر سطح میلیارد دلاری سقوط کرد و در حال حاضر تا زمان نگارش این مقاله به 920 میلیون دلار رسیده است.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر