وزارت خزانه داری ایالات متحده یک شرکت استخراج ارز دیجیتال را در آخرین تحریم ها علیه روسیه فهرست می کند

وزارت خزانه داری گفت: «ایالات متحده متعهد است تضمین کند که هیچ دارایی، مهم نیست چقدر پیچیده، به مکانیسمی برای رژیم پوتین تبدیل شود تا تأثیر تحریم ها را جبران کند.»

وزارت خزانه داری ایالات متحده، ارائه دهنده خدمات استخراج ارز دیجیتال BitRiver مستقر در روسیه و چندین شرکت تابعه را به عنوان شرکت هایی که فرار از تحریم ها را تسهیل می کنند، اضافه کرده است.

در اطلاعیه روز چهارشنبه، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری یا OFAC، گفت این شرکت علیه BitRiver AG و همچنین 10 شرکت تابعه مستقر در روسیه، اقداماتی را انجام می داد و شرکت ها را به عنوان “اتباع ویژه تعیین شده” نام می برد. دارایی‌های شرکت‌ها و افراد فهرست‌شده توسط OFAC مسدود شده و «افراد آمریکایی معمولاً از معامله با آنها منع می‌شوند».

به گفته وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اقدامات علیه BitRiver و شرکت‌های تابعه آن بر این اساس بوده است که گفته می‌شود «فرار از تحریم‌ها برای نهادهای روسی» را تسهیل می‌کنند، و اشاره می‌کند که ارز دیجیتال ممکن است در کمک به دولت روسیه در دور زدن اقدامات اقتصادی ایالات متحده در پاسخ به حمله به اوکراین نقش داشته باشد. . وزارت دولت گفت که BitRiver مزارع سروری را اداره می‌کند که ظرفیت استخراج کریپتو را در سطح بین‌المللی می‌فروشد، که به روسیه کمک کرد تا از منابع طبیعی خود پول درآورد.

وزارت خزانه داری می گوید: «روسیه به دلیل منابع انرژی و آب و هوای سرد مزیت نسبی در استخراج کریپتو دارد. با این حال، شرکت های استخراج معدن به تجهیزات کامپیوتری وارداتی و پرداخت های فیات متکی هستند که آنها را در برابر تحریم ها آسیب پذیر می کند. ایالات متحده متعهد است اطمینان حاصل کند که هیچ دارایی، صرف نظر از اینکه چقدر پیچیده، به مکانیزمی برای رژیم پوتین تبدیل شود تا تأثیر تحریم ها را جبران کند.»

آخرین تحریم ها به دنبال OFAC صورت گرفت هشدار به ساکنان ایالات متحده برای عدم استفاده از دارایی های دیجیتال به نفع برخی نهادها و افراد مستقر در روسیه است. در ماه آوریل، وزارت دولت اعلام کرد که این کار را کرده است بازار تاریک نت مستقر در روسیه Hydrصرافی ارز مجازی Garantex برای ارتباط ادعایی با پرداخت‌های ناشی از حملات باج‌افزار و سایر جرایم سایبری.

برایان نلسون، معاون وزیر در دفتر اطلاعات مالی و تروریسم گفت: «خزانه‌داری می‌تواند و کسانی را که از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه طفره می‌روند، تلاش می‌کنند یا به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه کمک می‌کنند، هدف قرار دهد، زیرا این تحریم‌ها به حمایت از جنگ انتخابی وحشیانه پوتین کمک می‌کنند». .

مربوط: مقام وزارت خزانه داری اذعان می کند که اکثر تراکنش های ارز دیجیتال «مشروع» هستند اما همچنان تحریم های بیشتری را پیش بینی می کند.

قبل از حمله به اوکراین، بانک مرکزی روسیه پیشنهاد ممنوعیت استخراج کریپتو را داده بود، اما رئیس جمهور ولادمیر پوتین در آن زمان گفت: صنعت مزیتی در کشور داشت به دلیل “مازاد برق و پرسنل آموزش دیده”. الکسی یاکولف، مدیر بخش سیاست مالی در وزارت دارایی روسیه، از آن زمان به دولت پیشنهاد کرده است. پشتیبانی از استخراج ارز دیجیتال در سطح صنعتی در کشور و “احتمالاً ممنوعیت استخراج معدن خانگی منطقی نیست.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس