وزیر هند خواستار قوانین جهانی ارزهای دیجیتال برای کاهش ریسک پولشویی است

هند با وجود اطمینان از پیش‌نویس سریع قانون در چند سال گذشته، هنوز چارچوب قانونی ارز دیجیتال را نهایی نکرده است.

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، در سخنرانی خود در صندوق بین المللی پول خواستار یک چارچوب جهانی ارزهای دیجیتال برای کنترل استفاده از ارزهای دیجیتال برای فعالیت های غیرقانونی شد.

اظهارات سیترامن در جریان میزگرد «پول در چهارراه» صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در روز دوشنبه در واشنگتن بیان شد. در این میزگرد همچنین کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل و راوی منون، مدیر عامل اداره پول سنگاپور حضور داشتند.

وزیر هند از حمایت رهبران جهان برای گردهم آمدن و تدوین مقررات جامع ارز دیجیتال برای کاهش خطرات تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی خواست.

“من فکر می کنم مقررات با استفاده از فناوری تنها پاسخ است. مقررات با استفاده از فناوری باید آنقدر ماهر باشد که در پشت منحنی قرار نگیرد، اما مطمئن باشید که در بالای آن قرار دارد. و این امکان پذیر نیست. اگر یک کشور فکر می کند که می تواند آن را مدیریت کند. این باید همه جانبه باشد.»

سیترامن در طول سخنرانی خود همچنین نگرانی هایی را در مورد استفاده از کیف پول های کریپتو بدون میزبانی برای حواله های بین المللی و اینکه چگونه می تواند یک خطر بزرگ در ارزیابی جریان پول در خارج از یک کشور باشد، مطرح کرد.

مربوط: کوین بیس خدمات پرداخت کریپتو را چند روز پس از راه اندازی هند به حالت تعلیق در می آورد

در بحبوحه درخواست سیترامن برای یک چارچوب جهانی ارز دیجیتال، کارآفرینان هندی نزدیک به چهار سال است که خواستار مقررات مربوط به کریپتو هستند. با وجود این، دولت هند یک موضوع بسیار بحث برانگیز را معرفی کرده است قانون مالیات کریپتو 30 درصد بدون ارائه هیچ گونه شفافیتی در مورد آینده ارزهای دیجیتال در کشور. طبق گزارش‌ها، این قانون مالیاتی قهقرایی، چندین استارت‌آپ و کارآفرین ارزهای دیجیتال را مجبور کرده است که به دنبال حوزه‌های قضایی مطلوب‌تر در خارج از هند باشند.

در حالی که سیاستمداران در سراسر جهان مدام در مورد استفاده از ارز دیجیتال برای فعالیت های غیرقانونی ادعا می کنند، گزارش Chainalysis نشان داد که استفاده از ارز دیجیتال برای فعالیت های غیرقانونی در حال کاهش مداوم بوده است، زیرا شستن یا انتقال وجوه غیرقانونی بسیار پیچیده تر است و ردیابی آن وجوه در مقایسه با فیات آسان تر است.

سهم تراکنش غیرقانونی در کریپتو منبع: Chainalysis

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس