جرمی هانت، وزیر دارایی می گوید پوند دیجیتال یا «بریت کوین» توسط بانک انگلستان صادر و حمایت می شود، اما استفاده از پول نقد را نفی نمی کند.

وزیر: پوند دیجیتال بریتانیا پرداخت‌ها را مدرن می‌کند اما جایگزین پول نقد نمی‌شود


بانک مرکزی انگلستان (BoE) و وزارت خزانه داری بریتانیا در حال تدارک برنامه هایی برای ایجاد یک ارز دیجیتال هستند که می تواند بدون جایگزین کردن پول نقد “روشی جدیدی برای پرداخت ارائه کند”.

در 7 فوریه، یک مقاله مشاوره مشترک ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) کاهش می یابد و BoE و خزانه داری به دنبال بازخورد در مورد چگونگی و اینکه آیا باید به ساخت CBDC ادامه دهند یا خیر.

جرمی هانت وزیر دارایی در یک بیانیه عمومی در 6 فوریه اشاره کرد که این دو نهاد به دنبال توسعه یک سیستم پرداخت دیجیتال مدرن هستند که لزوماً استفاده از پول نقد را نفی نمی کند.

او گفت: «در حالی که پول نقد اینجا باقی مانده است، یک پوند دیجیتال صادر شده و با حمایت بانک انگلستان می‌تواند راه جدیدی برای پرداخت باشد که قابل اعتماد، قابل دسترس و استفاده آسان است. ، در حالی که همیشه از ثبات مالی محافظت می کنیم.”

یکی دیگر از حوزه‌های اصلی تمرکز، ارائه یک جایگزین تحت حمایت دولت برای استیبل کوین‌های استیبل‌کوین‌های خصوصی با حضور مقامات BoE و خزانه‌داری خواهد بود. انتظار می رود شرکت های بزرگ فناوری در سال های آینده چنین چیزی را توسعه دهند.

به عنوان بخشی از این بیانیه، اندرو بیلی، فرماندار BOE تاکید کرد که «پوند دیجیتال راهی جدید برای پرداخت، کمک به کسب‌وکارها، حفظ اعتماد به پول و محافظت بهتر از ثبات مالی ارائه می‌کند».

با این حال، تعدادی پیامد وجود دارد که کار فنی ما باید به دقت بررسی شود. این مشاوره و کارهای بعدی که بانک اکنون انجام خواهد داد، پایه و اساس تصمیمی عمیق برای کشور در مورد استفاده از پول خواهد بود.»

جان کانلیف ​​معاون فرماندار BoE نیز هست تنظیم برای به روز رسانی صنعت مالی در مورد کار CBDC بانک و خزانه داری تا کنون در 7 فوریه سخنرانی کند.

اگر آنها تصمیم گرفتند که به جلو حرکت کنند، این بود پیشنهادی که پوند دیجیتال و سیستم مبتنی بر بلاک چین زیربنایی آن حداقل تا سال 2025 ساخته نخواهد شد.

مربوط: لندن به‌عنوان آماده‌ترین شهر جهان برای ارز دیجیتال برای تجارت – تحقیقات ظاهر می‌شود

در آوریل 2021، نخست وزیر فعلی و وزیر دارایی سابق ریشی سوناک به BoE و وزارت خزانه داری دستور داد تا با یکدیگر همکاری کنند و فرم کارگروه ارز دیجیتال بانک مرکزی اساساً این دو وظیفه نظارت بر مطالعه و اجرای احتمالی پوند دیجیتال را دارند.

در حالی که به نظر می رسد با توجه به محتاط بودن مواضع بانک ها و خزانه داری، تا کنون این روند کند بوده است. یک لیست شغلی ارسال کرد به LinkedIn در 24 ژانویه که برای تیم پرداخت و فین‌تک خود متشکل از تقریباً 20 نفر که روی «پوند دیجیتالی بالقوه» متمرکز شده‌اند، دعوت به همکاری کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر