در این قسمت از NewsBTC ویدئوهای تحلیل تکنیکال روزانه، ما اقدام قیمت بیت کوین را با شماتیک های انباشت Wyckoff، چرخه های قیمت و موارد دیگر مقایسه می کنیم.

به ویدیوی زیر دقت کنید:

ویدئو: تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین (BTCUSD): 8 سپتامبر 2022

این ویدیو نگاهی دقیق به چرخه های بازار بیت کوین با استفاده از آن ارائه می دهد نظریه ویکوف و سایر ابزارهای چرخه ای

آیا مرد مرکب پشت علامت بیت کوین کاهش یافته است؟

نظریه Wyckoff بر این ایده استوار است که معامله‌گران خرده‌فروشی مرتباً توسط اپراتورهای بزرگ که او از آن به عنوان مرد مرکب یاد می‌کند، پیشی می‌گیرد. همچنین به‌خاطر مراحل انباشت و توزیع‌اش، و فازهای علامت‌گذاری و نشانه‌گذاری پایین‌تر که در میان چرخه‌های صعودی و نزولی بازار رخ می‌دهد، شناخته شده است.

اقدامات اخیر قیمت همچنان از آنچه به نظر می رسد بسیار شبیه است تجمع Wyckoff. پس از نقض پشتیبانی اولیه، قیمت به اوج فروش در 17500 دلار رسید. چیزی که ما به طور بالقوه همین هفته دیدیم یک آزمایش ثانویه در فاز B بود. این خبر خوب است. خبر بد این است که ممکن است زمان زیادی باقی بماند تا دوباره شاهد قیمت‌های بالا باشیم.

A comparison with an Wyckoff accumulation schematic | Source: BTCUSD on TradingView.com

چگونه یک بهار می تواند به زمستان کریپتو پایان دهد

این نیز تنها یکی از شماتیک های انباشت Wyckoff بود. مثال شماتیک دیگر شامل یک لرزش نهایی به نام فنر است. بر اساس شماتیک، بهار در زمانی نزدیک به دسامبر و شکست در آوریل رخ می دهد.

این امر به ویژه قابل توجه است، زیرا دقیقاً زمانی است که بیت کوین در سال 2018 به پایین ترین حد خود رسید و مراحل انباشت در سال 2019 به پایان رسید. جالب تر از آن، این واقعیت است که دسامبر اغلب یک عامل زمان بندی برای بالا و پایین در بیت کوین در تمام طول تاریخ آن.

BTCUSD_2022-09-08_14-39-39

Will we get a spring or not? | Source: BTCUSD on TradingView.com

مطالب مرتبط: تماشا کنید: اتریوم پیش از ادغام شتاب بیشتری می گیرد | ETHUSD 6 سپتامبر 2022

Wyckoff، Gann، و دیگر بزرگان تجزیه و تحلیل فنی

حتی پیک سال 2017 در ماه دسامبر بود که در حال حاضر برای چندمین بار در حال آزمایش مجدد آن هستیم. ماه دسامبر به طور مرموزی یکی از ماه های مورد علاقه WD Gann برای جستجوی بالا و پایین بود و دلیل آن چگونه خورشید در زمانی که در قوس است به عطارد متصل می شود.

گان، مانند ویکوف یکی از بزرگان تمام دوران بود. هر دو به عنوان دو تا از پنج غول مالی شناخته می شوند، که شامل چارلز مریل از مریل لینچ، چارلز داو از نظریه داو و میانگین صنعتی داو جونز، و رالف نلسون الیوت که خلق کرد. نظریه موج الیوت.

روش شناسی گان عرفانی ترین از همه آنها بود. در مثال زیر ببینید که یکی از ابزارهای او، فن گان، چه بی عیب و نقص را از بازار نزولی و پیشرفت 500 درصدی باورنکردنی نامیده است.

BTCUSD_2022-09-08_14-42-38

Gann's tools are based on geometry, angles, and time | Source: BTCUSD on TradingView.com

از چرخه فعلی بازار BTCUSD چه باید کرد؟

همانطور که ویکوف و دیگر بزرگان معتقد بودند بازارها در واقع چرخه ای هستند. این چرخه با انباشت پس از فروش بیش از حد دارایی آغاز می شود. تقاضا از عرضه بیشتر می شود و نشانه گذاری شروع می شود. سپس مرد مرکب به آرامی شروع به کار می کند در خرده فروشی توزیع کنیدقبل از شروع کاهش و عرضه بیشتر از تقاضا.

ساده به نظر می رسد، اما این روش کار می کند. بر اساس یک بازرسی بصری به تنهایی و اینکه چگونه تاریخ در گذشته قافیه شده است، ما به طور بالقوه می توانیم در انباشت یا نزدیک به انباشت باشیم و به زودی به سرعت باز می گردیم.

BLX_2022-09-08_14-30-31

Is it almost time for another bull run? | Source: BTCUSD on TradingView.com

با دوره تجارت NewsBTC خودتان تحلیل تکنیکال کریپتو را بیاموزید. اینجا کلیک کنید برای دسترسی به برنامه آموزشی رایگان

دنبال کردن @TonySpilotroBTC در توییتر یا ملحق شوید تلگرام TonyTradesBTC برای بینش منحصر به فرد بازار روزانه و آموزش تحلیل تکنیکال. لطفا توجه داشته باشید: محتوا آموزشی است و نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

Featured image from iStockPhoto, Charts from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر