در این قسمت از NewsBTC ویدئوهای تحلیل تکنیکال روزانه، ما یک سناریوی پایین آمدن احتمالی در قیمت بیت کوین را بر اساس یک تصحیح مسطح بالقوه و یک مورب انتهایی بررسی می کنیم.

به ویدیوی زیر دقت کنید:

ویدئو: تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین (BTCUSD): 11 اکتبر 2022

خرس ها و گاوها بار دیگر در حال مبارزه با آن هستند و هر طرف سعی می کند کنترل شتاب روزانه را در دست بگیرد. چرخش از طریق شاخص هایی مانند Bollinger Bands و Ichimoku نشان می دهد که بیت کوین در حال حاضر خیلی عالی به نظر نمی رسد. فقط Parabolic SAR در حال حاضر هر نوع پشتیبانی از اندیکاتور را زیر قیمت روزانه نشان می دهد.

چرا بیت کوین می تواند زمان بیشتری را صرف حرکت به سمت و سوی کند؟

را LMACD نشان می دهد که گاوها همچنان در بازه زمانی 3 روزه دست بالا را دارند و آخرین شمع هفتگی با یک متقاطع صعودی تایید شده روی همان ابزار بسته شد. سبز شدن LMACD از این سطح در بازارهای نزولی گذشته در پایین ترین سطح قرار گرفته است.

اما در بازه‌های زمانی ماهانه، خرس‌ها پس از باز شدن، هیستوگرام را قرمز کرده‌اند. صورتی نشانه ای از تضعیف حرکت نزولی است. مگر اینکه بیت کوین مانند سال 2018 یک معکوس بسیار سریع داشته باشد، ممکن است ماه های بیشتری در راه باشد.

با مقایسه پایین‌ترین بازار خرسی گذشته، می‌توانیم ببینیم که 9 ماه دیگر پس از صورتی شدن تا سبز شدن در بازار نزولی 2015 طول کشید، در حالی که تنها نیمی از این زمان در طول بازار نزولی 2018 طول کشید. با توجه به اینکه حرکت ماهانه بیت کوین هنوز صورتی تایید نشده است، بهترین ارز دیجیتال ممکن است بین 120 روز تا 275 روز باقی بماند تا همه چیز شروع به تغییر کند. آخ.

Linear scale breakout leaves room leftover in log scale | Source: BTCUSD on TradingView.com

پایان تصحیح تخت گسترده نزدیک است

از نظر پایین، می تواند نزدیک باشد. به نظر می رسد بیت کوین در حال پایان دادن به آخرین مرحله است تصحیح تخت گسترش یافته. یک تخت منبسط شده یک تصحیح ABC است که در طول موج B بالاترین مقدار و در موج C کم‌تر است.

تخت های منبسط شده در الگوی 3-3-5، با دو زیگزاگ و یک موج ضربه ای به پایین شکل می گیرند. موج C به عنوان موج ضربه ای با 5 موج فرعی عمل می کند. تخت های منبسط شده معمولاً در موج C در امتداد فیبوناچی 1.618 موج A خاتمه می یابند. با در نظر گرفتن ابزار اصلاح فیبوناچی برای گسترش نسبت طلایی، و موج نهایی پنج می تواند دقیقاً به هدف پایان یابد.

تخت های منبسط شده معمولاً به مورب انتهایی در موج پنجم سازه ختم می شوند. یک مورب انتهایی خود دارای پنج موج فرعی است و مانند یک گوه در حال سقوط به نظر می رسد – الگویی که اگر نمودار خطی را روشن کنید و فیتیله ها را بردارید، می تواند در حال حاضر در بیت کوین شکل بگیرد. با حذف فیتیله‌ها، بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود در زیر موج 3 رسیده است و می‌تواند قبل از معکوس شدن در وسط یک مورب انتهایی باشد.

نمودارهای ارائه شده نشان می‌دهند که چگونه تعداد موج‌ها به اندازه کافی با هم مطابقت دارند، اما آیا ضربه نهایی را قبل از رسیدن به پایین به گاوها از دست داده‌اند. آیا به چیزی به عنوان مورب پایانی اعتقاد ندارید؟ بررسی کنید که چگونه همان چیزی به بازار صعودی در سال 2021 پایان داد.

BTCUSD_2022-10-11_15-40-12

ما در کجای چرخه کلی ارز دیجیتال قرار داریم؟

در نهایت، آخرین قطعه نموداری که با هم مقایسه می‌کنیم، قرار دادن تصحیح تخت منبسط شده است. تخت های منبسط شده یا در موج 2 یا موج 4 در طول یک چرخه موج ضربه ای بزرگتر ظاهر می شوند. این بدان معنی است که یا موج 5 هنوز باقی مانده است یا احتمالاً امواج 3، 4 و 5 باقی می مانند.

در یک سناریو، بیت کوین در سال 2018 به پایین ترین سطح خود رسید و اوج سال 2019 موج 1 بود و به دنبال آن موج 2 در پنجشنبه سیاه بود. سپس، موج 3 در سال 2020 شروع شد و تا سال 2021 شروع شد، و ما تا کنون تمام سال 2022 را در موج 4 گذرانده‌ایم.

سناریوی جایگزین، موج رالی 2021 را 1 از 5، و این موج اصلاحی فعلی 2 را ایجاد می‌کند. تنها راه ممکن این است که کل بازار نزولی 2018 بخشی از الگوی مثلث موج الیوت بزرگ‌تر باشد. یک مثلث را می توان ترسیم کرد، اما کاملاً با قوانین آن مطابقت ندارد نظریه موج الیوت.

BTCUSD_2022-10-11_15-32-50

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر