پخش شادی تعطیلات از طریق اهدای خیریه با ارز دیجیتال

هدف کمپین‌های خیریه ارزهای دیجیتال، بازپرداخت این فصل تعطیلات است و نشان می‌دهد که کمک‌های ارز دیجیتال و NFT چقدر می‌تواند برای کمک‌ها مؤثر باشد.

تعطیلات زمان مناسبی از سال برای بازپرداخت است و ظهور ارزهای دیجیتال فرصت‌های بیشتری را برای ابتکارات خیریه ایجاد کرده است. این موضوع در روز سه‌شنبه 2021، سه‌شنبه بعد از عید شکرگزاری، برجسته شد بیش از 2.4 میلیون دلار از طریق ارز دیجیتال جمع آوری شده است از پلت فرم غیرانتفاعی جمع آوری کمک مالی The Giving Block.

از آنجایی که بشردوستانه کریپتو به زیربخش جدیدی از اقتصاد ارزهای دیجیتال تبدیل می شود، برخی در این صنعت معتقدند که کمک های مالی ارزهای دیجیتال همچنان افزایش می یابد. الکس ویلسون، یکی از بنیانگذاران The Giving Block، به کوین تلگراف گفت که سال گذشته این سازمان حدود 4 میلیون دلار کمک مالی به ارزهای دیجیتال جمع آوری کرد و خاطرنشان کرد که امسال احتمالاً بیش از 100 میلیون دلار کمک های ارز دیجیتال دریافت خواهد شد.

به گفته ویلسون، این رشد تا حدی به این دلیل است که اهدای کریپتو کارآمدتر از کمک‌های مالی فیات است. “هرکسی که قبل از 31 دسامبر کمک مالی کند، می تواند برای سال مالیاتی 2021 کسر مطالبه کند. این یک راه عالی برای جبران برخی از دستاوردهای شما است.” ویلسون اضافه کرد که در حال حاضر بیش از 1000 سازمان غیرانتفاعی از طریق The Giving Block کمک‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند که تعدادی از آنها شامل St Jude، Save the Children و United Way هستند. سال آینده، ما شراکت‌های زیادی داریم که فعال می‌شوند و انتظار داریم رشد ما تسریع شود. ما تخمین می زنیم که در سال آینده نزدیک به 1 میلیارد دلار کمک مالی را پردازش خواهیم کرد و با بیش از 6000 سازمان غیرانتفاعی همکاری خواهیم کرد.

کمپین های ارائه ارزهای دیجیتال برای تعطیلات

در حالی که تعدادی از سازمان‌های غیرانتفاعی شروع به پذیرش کمک‌های ارز دیجیتال کرده‌اند، همچنین قابل توجه است که کمپین‌هایی با محوریت خیریه ارزهای دیجیتال در این فصل تعطیلات راه‌اندازی می‌شوند.

به عنوان مثال، در اوایل دسامبر، Upbring Innovation Labs – یک سازمان مستقر در تگزاس که به دنبال پیشرفت فناوری در بخش غیرانتفاعی است – صندوق ارز دیجیتال Give Big TX را راه‌اندازی کرد. رایان پارک، معاون نوآوری Upbring، به کوین تلگراف گفت که این صندوق یک کمپین مشترک ارزهای دیجیتال است که با دوازده موسسه غیرانتفاعی مستقر در تگزاس کار می کند:

“شما می توانید این را به عنوان “صندوق علت” در نظر بگیرید. دلیل اینجا این است که تگزاس را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم. این همچنین در مورد نشان دادن به سازمان های غیرانتفاعی است که می توانند فناوری های جدید وب 3.0 را برای پیشرفت به کار گیرند. در کل هدف بزرگتر این است که شاهد ظهور تگزاس به عنوان یک رهبر در زمینه بشردوستی ارزهای دیجیتال باشیم.

پارک به اشتراک گذاشت که کمپین Give Big TX کریپتو با سازمان هایی از جمله Austin Pets Alive، Big Brothers Big Sisters Lonestar، کاتولیک خیریه مرکزی تگزاس و هشت سازمان غیرانتفاعی دیگر همکاری می کند. وی افزود که شورای بلاک چین – یک سازمان 501 C (6) – نیز بخشی از این ابتکار با توجه به مشارکت این گروه در پیشبرد بلاک چین در سراسر صنایع مختلف در تگزاس است.

کلسی دریسکول، استراتژیست ارشد برنامه نوآوری در Upbring، در ادامه به کوین تلگراف گفت که این کمپین تا 31 دسامبر بیش از 40 نوع ارز دیجیتال مختلف را برای کمک های مالی می پذیرد که همه آنها توسط The Giving Block تسهیل می شوند. او خاطرنشان کرد: «هنگامی که کمک‌های مالی انجام می‌شود، The Giving Block به طور خودکار آنها را به دلار ایالات متحده تبدیل می‌کند، بنابراین پذیرش کریپتو به همان اندازه پذیرش کمک‌های فیات آسان بوده است، اگر نه آسان‌تر». دریسکول اضافه کرد که گروه subreddit r/Bitcoin با بیت کوین مطابقت خواهد داشت (بیت کوین) کمک های مالی زمانی که به هر یک از موسسات خیریه حمایت شده توسط The Giving Block کمک می شود.

Pawthereum، یک پروژه غیرمتمرکز جامعه که از پناهگاه های حیوانات حمایت می کند، همچنین یک کمپین خیریه ارزهای دیجیتال در این ماه راه اندازی کرده است. جان وترز، مدیر انجمن Pawthereum، به کوین تلگراف گفت که کمپین ۱۲ روزه ارائه ارز دیجیتال اجازه می دهد تا برای پروژه های خاصی که به حیوانات نیازمند کمک می کند، کمک های مالی کریپتو انجام شود. پروژه Pawthereum به عنوان یک انشعاب ایجاد شد پروژه ارز دیجیتال میم گرامپی گربه کوینکه 70000 دلار سرمایه ارز دیجیتال برای پناهگاه حیوانات استرلینگ در ماساچوست جمع آوری کرد.

اخیراً، Pawthereum 25000 دلار از طریق کمک های مالی ارز دیجیتال برای Muttville Senior Dog Rescue، یک پناهگاه حیوانات مستقر در سانفرانسیسکو که از سگ های با نیازهای ویژه مراقبت می کند، جمع آوری کرد. طبق گفته Weathers، از زمان راه اندازی این کمپین در 14 دسامبر، نزدیک به 400000 دلار ارز دیجیتال اهدا شده است.

مربوط: آیا کریپتو یک باشگاه پسرانه است؟ آینده امور مالی جنسیتی ندارد

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها نیز امسال برای کمک‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه رشد بازار برای فروش NFTها است انتظار می رود به 17.7 میلیارد دلار برسد تا پایان سال 2021، این بخش یکی از بزرگترین رویدادهای خیریه کریپتو را در این فصل راه اندازی می کند. این حراجی که با نام راست کلیک کنید، هدیه دهید، شناخته می شود، این حراجی است که در پلتفرم NFT Opensea میزبانی می شود. این حراج تا 24 دسامبر ادامه داشت و تمام عواید آن به Blankets of Hope اهدا خواهد شد، یک موسسه خیریه که پتوهای گرم را به بی خانمان ها ارائه می دهد و در عین حال مهربانی را به کودکان در مدرسه آموزش می دهد.

مایک فیوریتو، یکی از بنیانگذاران Blankets of Hope، به کوین تلگراف گفت که به عنوان یک کلکسیونر مشتاق NFT، به خوبی از استقبال جامعه NFT به طور کلی آگاه است. به این ترتیب، او معتقد است که کمپین های خیریه متمرکز بر NFT بیشتر ظاهر خواهد شد. او گفت: «مردم مهربان زیادی در فضای NFT وجود دارند که ثروت می‌سازند – مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک – و می‌خواهند پس بدهند.

پارک همچنین خاطرنشان کرد که کمپین Give Big TX کریپتو به هنرمندان NFT این امکان را می‌دهد که مستقیماً با سازمان‌های غیرانتفاعی همکاری کنند تا درآمدهای حاصل از ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض را اهدا کنند. بسیاری از هنرمندانی که برنامه‌های NFT را انجام می‌دهند به دنبال کار با سازمان‌های غیرانتفاعی هستند و این فرصتی برای انجام این کار است. ما دو پروژه NFT داریم که درآمد حاصل از ضرابخانه‌هایشان را به صندوق ما اهدا می‌کنند.»

آیا کمپین های کریپتو خیریه ادامه خواهند یافت؟

اگرچه در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از کمپین های خیریه ارزهای دیجیتال وجود دارد، مزایای مرتبط با کمک های مالی ارزهای دیجیتال ممکن است منجر به پذیرش جریان اصلی شود.

در حالی که اهداکنندگان آمریکایی مجبور نیستید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازید در مورد هر دارایی ارز دیجیتال که به یک غیرانتفاعی ثبت شده اهدا می کنند، مزایای تکنولوژیکی دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، نوزاد امیری، رهبر جامعه Pawthereum، به کوین تلگراف گفت که شفافیت ارائه شده توسط یک شبکه بلاک چین، همراه با سرعت تراکنش‌ها، وقتی صحبت از کمک‌های ارز دیجیتال در مقابل فیات می‌شود، چشمگیر است.

علاوه بر این، آماری از The Giving Block یافت که اهداکنندگان ارز دیجیتال ممکن است مایل به مشارکت بیشتر در امور خیریه باشند، توجه داشته باشید که 11000 دلار میانگین اندازه اهدای ارز دیجیتال در The Giving Block است. داده های اهدایی از Giving USA یافت که 737 دلار میانگین کمک های خیریه برای آمریکایی ها در سال 2020 بود.

در حالی که ممکن است مزایای آن برای برخی واضح باشد، به نظر می رسد آموزش بزرگترین چالشی است که مانع پذیرش می شود. به عنوان مثال، اگرچه تگزاس در حال رشد است یکی از بزرگترین سرمایه های ارز دیجیتال آمریکا به دلیل موضع دوستانه آن نسبت به بلاک چین و قابلیت های قدرت ماینینگپارک به اشتراک گذاشت که آوردن سازمان های غیرانتفاعی تگزاس به کمپین Give Big TX کریپتو چالش برانگیز بوده است:

ما با حدود 60 سازمان غیرانتفاعی تماس گرفتیم و در مجموع با 12 سازمان همکاری داریم. به نظر می‌رسد که این می‌توانست یک راهپیمایی باشد، اما هنوز راه درازی برای آموزش جهان در مورد پتانسیل بشردوستی ارز دیجیتال وجود دارد.»

چالش دیگری که قابل ذکر است این است که اگرچه NFT ممکن است به عنوان دارایی اهدایی ایده آل به نظر برسد، در مورد کسر مالیات عدم اطمینان وجود دارد. فیوریتو توضیح داد که او هنوز در حال تلاش برای تعیین اینکه آیا اهدای NFT یک رویداد قابل کسر مالیات در نظر گرفته می شود یا خیر. او توضیح داد: «این یک منطقه ابری است زیرا ما خیلی زود وارد فضای NFT شده ایم. با توجه به این عدم اطمینان، راست کلیک کنید، بدهید! حراج همچنین از طریق The Giving Block کمک‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد.

مربوط: بزرگترین کاهش و فروش NFT در سال 2021

جدای از چالش‌ها، واضح است که بشردوستی ارز دیجیتال دریچه جدیدی از فرصت‌ها را به روی نسلی که مشتاق بازپرداخت هستند باز کرده است. برای مثال، پارک اشاره کرد که پایگاه اهداکننده بسیاری از سازمان‌های غیرانتفاعی که با کمپین Give Big TX کریپتو شریک هستند، بالای 70 سال سن دارند. با توجه طبق آمار The Giving Block، میانگین سنی کاربران کریپتو 38 سال است، همانطور که ویلسون اضافه کرد:

افرادی که در اینجا اهدا می کنند افرادی هستند که با وب 3.0 زندگی می کنند و تنفس می کنند یا برای مدت طولانی ارز دیجیتال را در اختیار دارند. بخش بزرگی از این امر اکنون فقط آموزش این افراد است که این فرصت وجود دارد.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس