پس از رشد بی سابقه، سرمایه گذاری های کریپتو VC در ماه می 38 درصد کاهش یافت

سرمایه گذاری های سرمایه گذاری خطرپذیر در صنعت کریپتو از سال گذشته تقریباً دو برابر شده است، اما از آوریل 38.2 درصد کاهش یافته است.

این کاهش کوتاه مدت در سرمایه گذاری ها را می توان با اصلاحات اخیر بازار مرتبط دانست که باعث شد بیت کوین (بیت کوین) و دیگر ارزهای دیجیتال اصلی 50 درصد یا بیشتر از ارزش خود را از دست می دهند.

طبق داده‌های جدیدی که توسط Dove Metrics منتشر شده است، کل سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در کریپتوها در ماه گذشته 38.2 درصد کاهش یافته است، از 6.8 میلیارد دلار در آوریل به 4.7 میلیارد دلار در ماه می، در حالی که 97.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

داده های مربوط به توزیع سرمایه گذاری نشان داد شرکت‌های زیرساختی 21 درصد از پای را دریافت کردند، در حالی که استارت‌آپ‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) 14 درصد را به خود اختصاص دادند. پروژه های مالی متمرکز (CeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) هر کدام 13 درصد را به خود اختصاص داده اند.

این نشان می‌دهد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ممکن است با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اصلی که در واقع نوآوری را به فضای کریپتو می‌آورند، به جای پروژه‌های پرخطر، ایمن بازی کنند.

مبالغ سرمایه گذاری خطرپذیر توسط شرکت منبع: Dove Metrics

برخی از نمونه‌های این روند سرمایه‌گذاری عبارتند از Xendit، یک راه‌حل درگاه پرداخت که بر آسیای جنوب شرقی تمرکز دارد، و Lithosphere، یک پلتفرم نسل بعدی برای برنامه‌های غیرمتمرکز زنجیره‌ای متقابل، با جمع‌آوری ۷۰۰ میلیون دلار.

بزرگترین تخصیص در ماه می توسط سام بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی محبوب ارز دیجیتال FTX انجام شد که 650 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد به پلتفرم کارگزاری محبوب Robinhood، تضمین 7.6٪ از سهام شرکت.

از دیگر سرمایه گذاری های مهم می توان به شرکت تحلیلی مشهور Chainalysis و KuCoinیکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال است که هر دو بیش از 150 میلیون دلار جمع آوری کرده اند.

بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری ارز دیجیتال شده منبع: Dove Metrics

داده ها نشان می دهد که ایالات متحده بزرگترین منبع سرمایه گذاری های مخاطره آمیز است و پس از آن سنگاپور و هنگ کنگ قرار دارند. مسابقات روند جهانی برای VC.

برخی از بزرگترین نام های سرمایه گذاری خطرپذیر عبارتند از اندرسن هوروویتزبا 4.5 میلیارد دلار جمع‌آوری شده برای پروژه‌های Web3، مجموع تخصیص سرمایه‌گذاری کریپتو آن را به 7.6 میلیارد دلار رساند. این شرکت به دلیل حمایت از چندین پروژه موفق در گذشته، مانند Coinbase یا Solana شناخته شده است.

نام بزرگ دیگر است NGC Ventures، یک شرکت مستقر در سنگاپور که اخیراً 100 میلیون دلار با هدف “پروژه های با پتانسیل بالا” در فضای Web3 جمع آوری کرده است. برخی از سرمایه گذاری های موفق قبلی آن عبارتند از Algorand و Oasis.

مربوط: Cointelegraph Research پایگاه داده سرمایه گذاری خطرپذیر را راه اندازی کرد

علیرغم رکود فعلی کریپتوها، به نظر می رسد سرمایه گذاری خطرپذیر بیش از هر زمان دیگری فعال است جی پی مورگان با بیان اینکه اخیر فروپاشی اکوسیستم ترا VC را تحت تاثیر قرار نداد. این نشان می‌دهد که در درازمدت، با پیشرو بودن فناوری‌های نوآورانه مانند Web3 و DeFi، اعتماد اساسی به تکامل فناوری کریپتو و بلاک چین وجود دارد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس