پولکادوت

    • Polkadot یک پروتکل ارتباطی جدید زنجیره ای راه اندازی کرده است که به خلاص شدن از شر مکانیسم های پل زدن مشکل کمک می کند.
    • XCM امکان برقراری ارتباط بین خود پاراچین ها و همچنین قراردادهای هوشمند را فراهم می کند.
    • این می تواند احتمال هک پل را از بین ببرد.

پولکادوت فکر می کند راهی برای “پل زدن” یکی از بزرگترین نقاط شکست در صنعت کریپتو پیدا کرده اند: پل ها.

پولکادوت یک پروتکل ارتباطی کاملاً جدید را راه‌اندازی کرده است و بیان می‌کند که این پروتکل به خلاص شدن از شر مکانیسم‌های پل زدن مشکل‌ساز که در گذشته میلیاردها دلار برای صنعت کریپتو هزینه داشته است، کمک می‌کند.

سیستم پیام رسانی جدید XCM قصد دارد اکوسیستم چند زنجیره ای پولکادوت را که بر اساس ایده قابلیت همکاری ساخته شده است، ترویج کند. گفته می‌شود که کانال‌های XCM همان تدابیر امنیتی را دارند که هاب مرکزی Polkadot، Relay Chain، و همچنین برای استفاده توسط پاراچین‌ها در دسترس هستند.

این بدان معنی است که XCM امکان برقراری ارتباط بین خود پاراچین ها و همچنین قراردادهای هوشمند را فراهم می کند. بنابراین پیام‌ها را می‌توان بین پاراچین‌ها بدون نیاز به ذخیره در زنجیره رله ارسال کرد.

این می تواند احتمال هک پل را که در سال گذشته بیش از 1 میلیارد دلار برای صنعت کریپتو هزینه داشته است، از بین ببرد. بر اساس داده های Data Analytics، بلومبرگ، بیش از 21 میلیارد دلار در حال حاضر از 30 مارس بر روی پل های اتریوم قفل شده است.

شناخته شده ترین هک پل، اکسپلویت پل رونین Axie Infinity بود. در این حادثه، عاملان با بیش از 600 میلیون دلار دارایی دیجیتال فرار کردند.

پیتر موریک، رئیس روابط عمومی در Polkadot، برخی از رایج ترین ایرادات پل ها را برجسته کرد. به گفته او، «اکثر پل‌ها امروزه بر چند پایه ضعیف متکی هستند، در درجه اول تکیه بیش از حد به طرح‌های متمرکز چند امضایی، به این معنی که آنها کد قرارداد هوشمند غیرقابل اعتماد یا اسپاگتی نیستند که کاربران را برای حمله باز کند.»

او سپس اضافه کرد که “ارتباط بین پاراچین ها در پولکادوت از این دام ها جلوگیری می کند.”

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر