بیت کوین مورد انتظار رویداد نصف کردن نزدیک است و انتظارات را در مورد تأثیر بلندمدت بر قیمت بیت کوین افزایش می دهد.

با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است این رویداد چهارساله از قبل قیمت گذاری شده باشد، زیرا بیت کوین اخیراً در تاریخ 14 مارس به بالاترین قیمت بی سابقه 73700 دلار رسیده است.

این افزایش الگوی هالوینگ های قبلی را شکست، که در آن بیت کوین هرگز قبل از رویداد از ATH قبلی خود پیشی نگرفته بود. با این حال، داده های تاریخی نشان می دهد که افزایش قیمت قابل توجهی در سال پس از هالوینگ های قبلی وجود دارد.

کارشناسان تاثیر تاخیر در نصف شدن قیمت بیت کوین را پیش بینی می کنند

تحلیلگران جر و بحث که تاثیر ترکیبی کاهش انتشار چند ماه طول می کشد تا تحقق یابد، که نشان می دهد خود هاوینگ ممکن است باعث افزایش قابل توجهی قبل یا بلافاصله پس از رویداد نشود.

تحلیلگران دویچه بانک نیز این عقیده را دارند و تأکید می کنند که افزایش قیمت قابل توجهی معمولاً در دوره قبل از هالوینگ های قبلی به جای بلافاصله پس از آن اتفاق افتاده است.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت افزایش هزینه های تولید برای استخراج کنندگان بیت کوین ناشی از هاوینگ است. به عنوان پاداش استخراج کاهش می یابد، شرکت در فرآیند استخراج سود کمتری می یابد.

این از لحاظ تاریخی منجر به کاهش هش ریت، یعنی کل قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین شده است. تحلیلگران جی پی مورگان پیش بینی می کنند هزینه های تولید می تواند پس از هالوینگ به طور متوسط ​​به 42000 دلار افزایش یابد.

یکی از تحلیلگران JPMorgan نوشت: «این تخمین همچنین سطحی است که ما پیش‌بینی می‌کنیم قیمت بیت‌کوین به سمتی پیش می‌رود که سرخوشی ناشی از نصف شدن بیت‌کوین پس از آوریل فروکش کند.»

در حالی که این عوامل ممکن است بر حرکت کوتاه‌مدت قیمت تأثیر بگذارند، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در سال بعد از هالوینگ‌های قبلی افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

افزایش قیمت مربوطه برای سه نیمه قبلی 8760%، 2570% و 594% بود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هر نصف شدن پی در پی تأثیر کاهشی بر عرضه جدید بیت کوین دارد.

تکان دادن صنعت معدن

در بخش معدن، هالوینگ می تواند منجر به زیان درآمد قابل توجهی شود که تخمین زده می شود سالانه حدود 10 میلیارد دلار باشد.

به گفته فورچون، ماینرهای سهامی عام گرفته اند معیارهای برای افزایش انعطاف پذیری، تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود و بهینه سازی عملیات خود. با این حال، سهام معدن با چالش هایی مواجه شده است که برخی از آنها کاهش قابل توجهی را تجربه کرده اند.

در حالی که ماینرهای بزرگتر ممکن است تحت یک دوره تعدیل قرار گیرند، ماینرها و استخرهای کوچکتر ممکن است آفلاین شوند. این می تواند سهم بازار گسترده تری را برای ماینرهای بازمانده به همراه داشته باشد.

کارشناسان شرکت خصوصی مدیریت دارایی برنشتاین انتظار دارند صنعت معدن با «بازیگران کوچکتر و کارآمدتر» که به طور بالقوه دارایی ها را برای افزایش سرمایه و تقویت ترازنامه خود بفروشند، ادغام شود.

افزایش یافته است تسلط بر بازار انتظار می‌رود که ماینرهای باقیمانده در بلندمدت سودآور باشند، به‌ویژه با ادامه تقاضای ساختاری برای بیت‌کوین از ETF.

زمان اوج بازار گاوی بیت کوین

Rekt Capital، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، بینش هایی را در مورد زمان بندی بالقوه اوج صعودی بازار بیت کوین بر اساس چرخه های هاوینگ تاریخی و شتاب فعلی مشاهده شده در بازار ارائه کرده است.

با توجه از نظر Rekt Capital، بیت کوین به طور سنتی تقریباً 518-546 روز پس از رویداد Halving به اوج خود در بازار صعودی رسیده است.

با این حال، چرخه فعلی نشانه‌هایی از شتاب بی‌سابقه را نشان داده است، به طوری که بیت کوین تقریباً 260 روز جلوتر از هنجارهای تاریخی از بالاترین رکوردهای قبلی گذشته است. با این وجود، «پیش‌گیری مجدد قبل از نصف شدن» اخیر چرخه را تا حدود 30 روز کند کرده است.

با در نظر گرفتن این چشم‌انداز شتاب‌زده، اگر اوج بازار صعودی بیت‌کوین از لحظه شکسته شدن قدیمی‌اش اندازه‌گیری شود. اوج تمام دوران، ممکن است 266-315 روز بعد رخ دهد. طبق تجزیه و تحلیل Rekt، از آنجایی که بیت کوین در ماه مارس به بالاترین رکوردهای جدید خود دست یافت، این نشان دهنده اوج بالقوه بازار صعودی در دسامبر 2024 یا فوریه 2025 است.

هر دو دیدگاه در طول چرخه اهمیت دارند، به خصوص اگر روند شتاب ادامه یابد. با این حال، دوره های اصلاحی طولانی مدت یا دوره های تثبیت می تواند چرخه را کاهش دهد و به طور بالقوه اوج پیش بینی شده بازار صعودی را بیشتر به آینده سوق دهد.

نمودار 1 بعدی روند صعودی قیمت بیت کوین را در ساعات گذشته نشان می دهد. منبع: BTCUSD در TradingView.com

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 64300 دلار معامله می شد که بالاتر از رقم 59000 دلاری بود که در ساعات اولیه روز جمعه به آن رسیده بود.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر