• کاردانو به‌روزرسانی بزرگی را برای توسعه قراردادهای هوشمند تصویب کرد.
  • این به روز رسانی اجازه می دهد تا با استفاده از TypeScript قرارداد هوشمندی را در Cardano ایجاد کنید.
  • چارلز هاسکینسون به‌روزرسانی را به اشتراک می‌گذارد و بیان می‌کند که این برنامه “بسیار جالب” است.

بنیانگذار کاردانو چارلز هاسکینسون “اولین برنامه Untyped Plutus Core را که کاملاً با استفاده از Typescript تولید و سریال شده است” رونمایی کرد.

با رسیدن به این نقطه عطف جدید، توسعه دهندگان Cardano به زودی می توانند قراردادهای هوشمند مبتنی بر TypeScript ایجاد کنند.

بر اساس جاوا اسکریپت، مایکروسافت زبان برنامه نویسی معروف به TypeScript را توسعه داده و به حفظ آن ادامه می دهد. از نظر نحو، یک ابر مجموعه سخت جاوا اسکریپت است و زبان را با تایپ استاتیک اختیاری فراهم می کند. همانطور که وعده ارائه ابزارهای برتر در هر اندازه را می دهد، برای توسعه برنامه های بزرگ طراحی شده است.

به گفته Michele Harmonic، پروژه Plutus به دنبال تسهیل ساخت قراردادها و تراکنش های هوشمند با استفاده از TypeScript است و به برنامه نویسان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند و در عین حال مزایای Cardano را حفظ کنند. قراردادهای هوشمند.

هاسکینسون استدلال می کند که قراردادهای هوشمند در حال حاضر فقط با استفاده از زبان برنامه نویسی Haskell قابل تولید هستند، که استفاده از آنها را در مواردی که نیاز به ایجاد فوری دارند محدود می کند.

توسعه دهندگان ممکن است با استفاده از Plutus پیشنهادی، تمام برنامه نویسی های زنجیره ای و خارج از زنجیره مربوط به Cardano را در TypeScript بنویسند. توسعه قراردادهای هوشمند بر اساس ورودی های کاربر بدون نیاز به سرور امکان پذیر است.

از زبان برنامه نویسی تابعی – Haskell – برای ایجاد استفاده شد بلاک چین کاردانو. هر دو مارلو و پلوتوس، زبان اختصاصی دامنه کاردانو برای قراردادهای هوشمند مالی، بر اساس زبان برنامه نویسی Haskell هستند. Haskell همچنین برای ایجاد کدهای غیر زنجیره ای و درون زنجیره ای Cardano استفاده می شود.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر