قیمت اتریوم پس از اجرای موفقیت‌آمیز «ادغام» و انتقال آن به اجماع اثبات سهام (PoS) رو به نزول بوده است. قیمت اتریوم که در ماه سپتامبر در شبکه اصلی راه اندازی شد، از آن زمان تاکنون شتاب صعودی خود را از دست داده است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم با حرکتی جانبی در جریان معاملات امروز و کاهش 5 درصدی در 7 روز گذشته در 1298 دلار معامله شد. دومین ارز دیجیتال توسط بازار از احساسات عمومی در بازار پیروی می کند زیرا طبقه دارایی های نوپا به دلیل عوامل اقتصاد کلان پایین می آید.

قیمت اتریوم در نمودار 4 ساعته حرکت می کند. منبع: ETHUSDT Tradingview

برای قیمت اتریوم امیدی وجود دارد، چه مدت باید اتریوم را نگه دارید؟

با توجه به الف نظر سنجی که توسط Finder با 5 کارشناس انجام شد، قیمت اتریوم پتانسیل صعودی محدودی برای سال 2022 دارد. کارشناسان معتقدند که این ارز دیجیتال احتمالاً تا پایان سال به حرکت خود ادامه خواهد داد.

در کنار شرایط اقتصاد کلان فعلی، قیمت اتریوم به دلیل شرایط مالی و نقدینگی سخت‌تر محدود خواهد شد. بنابراین، ETH احتمالاً در سطوح فعلی خود باقی می ماند یا تا پایان سال 2022 با 1360 دلار به 1377 دلار افزایش می یابد.

همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید، ارز دیجیتال ممکن است در سال‌های 2023 و 2024 شتاب صعودی خود را افزایش دهد. این امر باعث می‌شود که قیمت ETH از سطوح فعلی به بالاترین قیمت قبلی خود یعنی 4000 دلار برسد.

نمودار قیمت اتریوم ۲
منبع: یاب

پس از آن، مسیر صعودی اتریوم بسیار تندتر خواهد بود، به گفته کارشناسان با پتانسیل رسیدن به بالاترین رکورد جدید در اواخر سال 2024 یا در اوایل سال 2025. در طول یک دهه آینده، ارز دیجیتال ممکن است تا 11700 دلار افزایش یابد. کارشناسان محافظه کار

برخی دیگر بر این باورند که قیمت اتریوم در همان بازه زمانی به 14000 دلار، 23300 دلار و حتی 26000 دلار می‌رسد. کارشناسان بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) و برنامه افزایش نرخ بهره آن بزرگترین مانع آن برای افزایش ارزش آینده خواهد بود.

نمودار قیمت اتریوم 3
منبع: یاب

آنتون آلتمنت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Osom Finance، در میان کارشناسان صعودی ایستاده است. او به Finder موارد زیر را گفت:

بدبینی همه جانبه بازار ناشی از اقدامات فدرال رزرو و همچنان قفل شدن سهام ETH از عوامل مهم بازدارنده قیمت هستند. اولی باید تا دسامبر ناپدید شود، دومی تا بهار آینده – آن 2 رویداد قفل پاهای بعدی رالی را باز می کنند.

آیا ETH در سال 2022 کاهش می یابد؟

از این نظر، اکثر کارشناسان ادعا کردند که قیمت اتریوم ممکن است در سال 2022 بین 1000 تا 900 دلار به پایین بیاید. این سطوح ممکن است برای دارندگان بلندمدت به دنبال سود برای افزایش ارزش آینده باشد.

با این حال، قیمت اتریوم تا زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده دستور کار سختگیرانه خود را حفظ کند، احتمالاً محدود باقی خواهد ماند. قیمت پایین ETH برای 48 درصد از پاسخ دهندگان، فرصتی برای خرید ارز دیجیتال است. الکساندر کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد FxPro گفت:

اتریوم خود را در منطقه ای یافته است که از سرمایه گذاران بلندمدت حمایت می شود. سرمایه‌گذاران کریپتو ممکن است برای چند ماه دیگر یا چند سه ماهه محتاط باشند، اما می‌توان انتظار داشت که بازار صعودی فعال در سال آینده بازگردد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر