داده‌های مربوط به حرکت قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که با مشکل مواجه شده است. بیت کوین در سه هفته گذشته به ندرت به قیمت 18 هزار دلار کاهش یافته است. در هفته گذشته بیشتر سطح قیمت 19 هزار دلار را حفظ کرد.

سه‌شنبه هفته گذشته قیمت 20 هزار دلار را پس گرفت اما به سطح اصلی خود بازگشت. از روز جمعه، با قیمت کمی بالاتر از 19 هزار دلار معامله شد.

اگرچه قیمت بیت کوین پایین بوده است، اما حرکت قیمت آن کاملا ثابت بوده است. این را نمی توان در مورد اکثر دارایی های دیجیتال دیگر گفت. بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال حتی با وجود مبارزه سرمایه‌گذاران با افزایش تورم، نامشخص باقی می‌ماند.

سیاست های پولی سخت تر توسط فدرال رزرو و بحران های ژئوپلیتیکی از دیگر زمینه های نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران است.

جزئیات قیمت بیت کوین

در 30 روز گذشته، بزرگترین ارز دیجیتال در حدود سطح قیمت 20 هزار دلار باقی مانده است. به گفته کارشناسان، این ممکن است پایان سقوط قیمت آن نباشد. آ گزارش نشان داد که یک شاخص هشدار حرکت قیمت، پهنای باند بولینگر، به باریک ترین نقطه خود رسیده است. کارشناسان داده های موجود از پهنای باند را با داده های سال 2020 مقایسه کردند تا حرکتی 5 بار باریک را کشف کنند.

تنها 1 بار، از 5 مورد، افزایشی ثبت شد که بالاترین قیمت آن یعنی 69 هزار دلار در اکتبر سال گذشته بود. 4 بار باقی مانده نشان داد که بیت کوین در 20 روز گذشته حدود 16 درصد کاهش یافته است.

احتمالاً یک نوسان می تواند از موقعیت فعلی BTC رخ دهد. طبق دیدگاه کارشناسان از پهنای باند باریک بولینگر، احتمال این وجود دارد که این کاهش بیشتر در قیمت آن باشد.

با توجه به سقوط تاریخی توکن بومی Terra LUNA، سرمایه گذاران هنوز در مورد بازار کریپتو احساس ناراحتی می کنند. علاوه بر این، بازار عمومی کریپتو در حال حاضر در واکنش به بازار عادی در وضعیت نوسان بالا معامله می‌شود.

آیا بیت کوین به زودی بهبود می یابد؟

بر اساس گزارش گلس‌نود، تعداد بیت‌کوین‌های موجود در حال حاضر ۲.۳۳ میلیون است که پایین‌ترین حد در ۴ سال گذشته است. در همین حال، حدود 2 تریلیون دلار در ارزش بازار جهانی از نوامبر 2021 تاکنون از دست رفته است.

بیت کوین در سال گذشته حدود 60 درصد و در یک روز گذشته 1 درصد کاهش یافته است. این حرکت قیمت آن را تقریباً به 19500 دلار می رساند. هنوز نیاز به تماشای بازار برای تغییر احتمالی وجود دارد.

روند صعودی بیت کوین در نمودار l BTCUSDT در Tradingview.com

اگرچه احتمال آن اندک است، اما کارشناسان معتقدند که بازار در زمان کوتاهی شاهد چرخش صعودی خواهد بود. تنها چیزی که برای تغییر محدوده معاملاتی بیت کوین نیاز است تنها یک خبر در مورد مقررات ارز دیجیتال است.

در همین حال، بازار عمومی ارزهای دیجیتال هنوز انتشار تاریخ تورم ایالات متحده را که برای 13 اکتبر در نظر گرفته شده است، پیش بینی می کند.

Featured Image from Pixabay, Charts by TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر