بیت کوین با بازگشت از محدوده بالای 30000 دلار، سرعت خود را کاهش می دهد. کریپتو برتر از نظر ارزش بازار همچنان در هفته گذشته (3٪) سود ثبت کرده است، اما می تواند پشتیبانی را در سطوح پایین تر دوباره آزمایش کند.

مطالب مرتبط | بیت کوین از 40000 دلار گذشته است، اما ممکن است برای حفظ موقعیت تلاش کند

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با حرکتی جانبی در روز گذشته با قیمت 41300 دلار معامله می شود. این ارز دیجیتال در محدوده محدودی به تجارت خود ادامه می دهد، اما به زودی می تواند شاهد افزایش نوسانات باشد.

BTC در نمودار 4 ساعته به سمت و سوی حرکت می کند. منبع: BTCUSD Tradingview

داده‌های شاخص‌های مواد (MI) مقاومت کوتاه‌مدتی را ثبت می‌کنند زیرا قیمت بیت‌کوین بالاتر از سطح فعلی است. بیش از 5 میلیون دلار سفارش از 41300 دلار تا حدود 41400 دلار وجود دارد. این می تواند قیمت را از ادامه حرکت صعودی خود سرکوب کند.

در طرف دیگر معامله، حمایت عمده ای از قیمت BTC در 39000 دلار وجود دارد. در این سطوح، ارز دیجیتال 9 میلیون دلار سفارشات پیشنهادی را با نقدینگی بسیار بیشتر در سطوح پایین تر ثبت می کند. این نشان می دهد که BTC در صورت بازگشت به آن منطقه می تواند به شدت بازگردد.

بیت کوین BTC BTCUSD
بیت کوین با پشتیبانی قوی در 39 هزار دلار (سفارشات قرمز و زرد زیر قیمت). منبع: شاخص های مواد

یک معامله گر با نام مستعار اخیراً اشاره کرد که قیمت بیت کوین به طور مداوم از میانگین متحرک نمایی 200 (EMA) رد شده است، سطحی که اغلب با جهت روند یک دارایی مرتبط است. EMA فعلی بیت کوین حدود 42000 دلار است.

از این نظر، بیت کوین باید بالاتر از آن نقطه قیمت بشکند تا به سمت مقاومت بیشتر ادامه دهد. این به طور بالقوه حدود 45000 دلار و 48000 دلار خواهد بود. دومی به عنوان یک بازه زمانی مهم برای ارز دیجیتال است.

تحلیلگر نام مستعار نسبت به ظرفیت قیمت BTC برای شکستن بالاتر از 200 EMA برای نمودار 4 ساعته خوشبین است.

به عنوان NewsBTC گزارش شده است، بیت کوین کاهشی را در نوسانات ضمنی 90 روزه خود ثبت می کند. بر اساس داده‌های Arcane Research، این معیار به پایین‌ترین حد خود در نوامبر 2020 می‌رسد. در آن زمان، کاهش نوسانات و دوره طولانی تثبیت بیت کوین، پیش از یک صعود بزرگ به سطوح بالای فعلی آن بود.

چرا تضعیف دلار آمریکا می تواند بیت کوین را به سمت بالا سوق دهد؟

به نظر می رسد گاوهای BTC قدرت بیشتری از خود نشان می دهند. به نظر می رسد نقدینگی که در 30000 دلار کاهش یافته است، افزایش یافته است که منجر به جهش سریعتر قیمت BTC می شود. این به تز صعودی برای ارز دیجیتال کمک می کند زیرا می تواند برای یک شکست قریب الوقوع مقاومت کوتاه مدت تا میان مدت آماده شود.

در مورد دوم، تحلیلگر دیوید الیس گفت:

(…) من به علاوه هفته گذشته برای مدت طولانی به نمودارها خیره شده ام. من از سه ماهه چهارم 2020 تا به حال ندیده‌ام که قیمت‌های پایین‌تری به این شدت خریداری شود. باز هم، برای هیجان‌انگیز شدن خیلی زود است، اما این یک علامت تشویق‌کننده IMO است.

مطالب مرتبط | مدیر عامل ریپل می گوید قبیله گرایی بیت کوین صنعت کریپتو را متوقف می کند

دلار آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است. همانطور که Arcane Research نشان داد بیت کوین با ارز همبستگی منفی دارد. این می تواند پتانسیل صعودی بیشتری را برای دارایی دیجیتال نشان دهد.

بیت کوین DXY
DXY با ضرر جزئی در نمودار 4 ساعته. منبع: DXY Index Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر