مکزیک دارای یک بازار رو به رشد حواله ارز دیجیتال است که پتانسیل بسیار زیادی دارد.

چرا شرکت‌های حواله ارز دیجیتال به مکزیک هجوم می‌آورند؟


مکزیک دومین دریافت کننده حواله در جهان است. با توجه تا آمار بانک جهانی 2021 حواله های ارسالی به کشور در ماه جولای به رکورد 5.3 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.5 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. رشد مداوم فرصت های بی شماری را برای شرکت های فین تک ارائه می دهد.

جای تعجب نیست که انبوهی از شرکت های ارز دیجیتال در مکزیک مغازه راه اندازی کرده اند تا سهمی از بازار رو به رشد حواله را به خود اختصاص دهند.

تنها در طول سال گذشته، حدود نیمی از غول های ارز دیجیتال، از جمله کوین بیس، فعالیت های خود را در این کشور راه اندازی کرده اند.

در ماه فوریه، Coinbase از یک سرویس انتقال ارز دیجیتال مناسب برای مشتریان مستقر در ایالات متحده که به دنبال ارسال حواله های ارز دیجیتال شده به مکزیک هستند، رونمایی کرد. این محصول به گیرندگان مکزیک این امکان را می داد تا پول خود را به پزو برداشت کنند.

شرکت های دیگر از آن زمان به این حمله پیوستند. در ماه اوت، صرافی ارز دیجیتال بلفریکس مستقر در مالزی اعلام کرد که قصد دارد عملیات انتقال ارز دیجیتال در مکزیک را باز کند. بر اساس بیانیه منتشر شده، این شرکت با راه‌اندازی کیف پول بلاک چین و راه‌حل‌های خدمات حواله آغاز خواهد کرد.

یکی دیگر از شرکت های قابل توجهی که برای سهمی از بازار حواله ارزهای دیجیتال مکزیک تلاش می کند، Tether است. در ماه مه، شرکت ارز دیجیتال استیبل کوین MXNT را راه اندازی کرد، که به پزو مکزیک متصل است. به گفته این شرکت، ارز دیجیتال وثیقه شده به مشتریان کمک می کند تا نوسانات را کنترل کنند و از ارزهای دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش استفاده کنند.

علاوه بر تازه واردان، شرکت‌های ارز دیجیتال محلی مکزیکی مانند Bitso، که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور آمریکای لاتین است، در حال حاضر اقداماتی را برای افزایش دسترسی خود در بازار رقابتی فزاینده انجام داده‌اند.

در نوامبر 2021، شرکت مکزیکی یک اتحاد با Circle Solutions مستقر در ایالات متحده ایجاد کرد. این همکاری به آژانس اجازه داد تا از سیستم پرداخت Circle برای تسهیل حواله‌های ارز دیجیتال آمریکا به مکزیک استفاده کند.

کوین تلگراف این فرصت را داشت که با ادواردو کروز، رئیس عملیات تجاری و راه حل های سازمانی در Bitso، در مورد عواملی که باعث روند حواله ارزهای دیجیتال در مکزیک می شود صحبت کند. او هزینه های بالای تراکنش های بانکی، زمان کند تسویه حساب و عدم دسترسی به تسهیلات بانکی را از جمله عواملی عنوان کرد که توده ها را به سمت حواله های ارز دیجیتال سوق می دهد.

او همچنین اتحادهای اخیر را برجسته کرد که به شرکت‌های ارز دیجیتال مکزیکی کمک کرده است تا خدمات حواله ارز دیجیتال را به اتباع سراسر جهان نزدیک‌تر کنند و در نتیجه پذیرش آن‌ها را تقویت کنند.

به عنوان مثال، مشتریان Bitso مانند Africhange، که اخیراً خدمات حواله ارزی کانادا-مکزیک را به Bitso ثبیت کرده است، و اورست، که امکان ارسال حواله از ایالات متحده، اروپا و سنگاپور به مکزیک را فراهم می‌کند، راه ارزان‌تری و سریع‌تر برای ارسال ارائه می‌کنند. پول به مکزیک،” او گفت.

عوامل محرک بخش حواله ارز دیجیتال مکزیک

یکی از بزرگترین عواملی که امروزه بخش حواله ارزهای دیجیتال مکزیک را هدایت می‌کند، جمعیت عظیم مکزیکی است که در دیاسپورا زندگی می‌کنند. در حال حاضر، ایالات متحده و کانادا بیشترین تعداد مکزیکی را دارند مهاجران.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده در سال 2020، تقریباً 62.1 میلیون نفر اسپانیایی تبار در ایالات متحده ساکن هستند که مکزیکی ها 61.6٪ از این جمعیت را تشکیل می دهند.

با اعداد 2021، پول ارسال شد به مکزیک از ایالات متحده حدود 94.9٪ از کل حواله ها را تشکیل می دهد، در حالی که مکزیکی های مقیم کانادا ارسال شد 231 میلیون دلار در سه ماهه دوم سال 2022.

به طور خلاصه، افزایش تعداد مکزیکی‌هایی که به ایالات متحده و کانادا مهاجرت می‌کنند، حواله‌ها را به سطوح جدیدی سوق می‌دهد و تقاضای بالا به صنعت پرداخت ارزهای دیجیتال سرایت می‌کند.

کاهش پزو مکزیک و ظهور دلار قوی نیز به افزایش حواله‌ها در چند سال گذشته کمک کرده است.

اخیر: بیمه مبتنی بر قرارداد هوشمند نویدبخش است، اما آیا می‌توان آن را مقیاس‌پذیر کرد؟

این پدیده در بحران های قبلی مانند بحران مالی 2008 رخ داده است که اقتصاد مکزیک را در آشفتگی فرو برد. در چنین مواقعی، موسسات و سرمایه گذاران مکزیکی معمولاً تمایل دارند به دلار آمریکا پناه ببرند، که معمولاً قدرت خرید بالاتری دارد.

در مارس 2020، زمانی که قرنطینه ویروس کرونا آغاز شد، قدرت خرید دلار آمریکا در مکزیک تقریباً 30 درصد افزایش یافت. در همان زمان، میانگین انتقال حواله به مکزیک از 315 دلار به 343 دلار افزایش یافت.

امروزه، در دسترس بودن ارزهای ارز دیجیتال شده وابسته به دلار به مکزیکی‌های مقیم دیاسپورا اجازه می‌دهد تا از قدرت خرید افزایش یافته دلار آمریکا برای سرمایه‌گذاری و خرید در کشور خود استفاده کنند، بنابراین نرخ‌های حواله بالاتری دارند.

راحتی بیشتر

فناوری بلاک چین واسطه‌های شخص ثالث را از فرآیندهای تراکنش حذف می‌کند، که منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و زمان کمتری برای انجام تراکنش‌های حواله می‌شود.

Cointelegraph با برایان هرناندز، رئیس و یکی از بنیانگذاران Structure.fi تماس گرفت تا درباره تأثیر این عوامل بر بازار حواله مکزیک بحث کند. شرکت او یک پلت فرم معاملاتی تلفن همراه را راه اندازی می کند که به سرمایه گذاران در معرض دید بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال قرار می دهد:

کسب‌وکارهای ارز دیجیتال فرصت بزرگی را در اینجا برای ساده‌سازی فرآیندهای (انتقال پول مرسوم) با استفاده از فناوری بلاک چین می‌بینند. با استفاده از ارز دیجیتال، پرداخت‌های بین‌مرزی را می‌توان به‌طور مستقیم با کارمزد کم یا بدون هزینه به‌صورت آنی انجام داد.»

در مکزیک، بسیاری از مؤسسات مالی نیز دور از مناطق روستایی قرار دارند و این امر دسترسی مردم محلی به خدمات مالی را دشوار می کند. راه‌حل‌های حواله‌های ارز دیجیتال با امکان دادن به شهروندان در چنین مناطقی برای دسترسی به پول خود بدون نیاز به سفر مسافت طولانی، شروع به کاهش این شکاف کرده‌اند.

علاوه بر این، آنها قادر به خدمت به افراد بدون بانک هستند. همانطور که اوضاع پیش می رود، بیش از 50 درصد مکزیکی ها فاقد حساب بانکی هستند. این امر باعث می‌شود که راه‌حل‌های حواله ارز دیجیتال برای شهروندان در این جمعیت‌شناسی راحت باشد، زیرا تنها چیزی که برای دریافت وجوه نیاز است یک آدرس کیف پول ارز دیجیتال است.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود مکزیکی‌ها از مد حواله‌های ارز دیجیتال استقبال کنند، بی اعتمادی آنها به بانک‌ها است. مکزیکی‌هایی که در دیاسپورا زندگی می‌کنند گاهی اوقات تحت اعمال خط قرمز قرار می‌گیرند، و این باعث شده است که افراد بیشتری از راه‌حل‌های حواله ارز دیجیتال استفاده کنند.

دیمیتری ایوانوف، مدیر ارشد بازاریابی در CoinsPaid – یک شرکت پرداخت ارزهای دیجیتال – به کوین تلگراف گفت که استفاده گسترده تر از شبکه های حواله ارز دیجیتال در مکزیک به طور کلی پذیرش را افزایش می دهد.

وی گفت: برتری آشکار ارزهای دیجیتال چیزی است که راه را برای پذیرش گسترده آنها در کشور و در کل جهان آمریکای لاتین هموار می کند و افزود:

«مزایای حاصل از ارزهای دیجیتال باعث شده مکزیکی‌ها ببینند بانک‌ها تا کنون چقدر سودجویانه بوده‌اند، و ناکارآمدی نسبی عمومی باعث شده است که به طور کلی به مؤسسات مالی سنتی بی‌اعتماد شوند. با کمی فشار نظارتی بیشتر، جریان وجوه ورودی به کشور ممکن است تحت سلطه ارزهای دیجیتال باشد.

چند مقاومت

راه‌حل‌های حواله بلاک‌چین، مجموعه‌ای از مزایای مهم را برای کاربران مکزیکی فراهم می‌کند، مانند انتقال سریع و کارمزد تراکنش‌های کمتر.

با این حال، آنها باید برای تسلط بر بازار پرداخت های فرامرزی بر برخی چالش های اساسی غلبه کنند. برای مثال، ماهیت فنی پلتفرم‌های کریپتو و گزینه‌های محدود برداشت ارز محلی، چالش‌های منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند که احتمالاً سرعت پذیرش را کاهش می‌دهند.

شهروندان مکزیکی نیز همچنان ترجیح می دهند از پول نقد برای پرداخت استفاده کنند. با توجه طبق گزارش پرداخت های جهانی مک کینزی در سال 2021، مکزیک در میان کشورهایی قرار گرفت که پیش بینی می شود در چند سال آینده مصرف نقدینگی بالایی داشته باشند.

اخیر: To HODL یا بچه دار شدن؟ هزینه IVF Bitcoin Babies با سود BTC پرداخت شد

این گزارش تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که پرداخت‌های نقدی مصرف‌کننده تا سال 2025 حدود 81.5 درصد از کل معاملات مکزیک را تشکیل می‌دهد.

این یک مقاومت بزرگ برای پذیرش کریپتو در کشور است، علیرغم افزایش ارقام حواله ارزهای دیجیتال.

در آینده، جالب خواهد بود که ببینیم چگونه مبشرهای باهوش فناوری و ارز دیجیتال چالش‌های پیش روی پذیرش را طی می‌کنند و از شتاب ایجاد شده توسط صنعت رو به رشد حواله‌ها استفاده می‌کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر