Anchor Protocol، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در اکوسیستم Terra، تغییری در نرخ درآمد خود ایجاد کرد. دومی به‌جای بازدهی 20 درصدی سالانه (APY) که قبلاً ثابت شده بود، به‌صورت نیمه پویا شروع به کار خواهد کرد.

مطالب مرتبط | ترا قیمت به حرکت شمال ادامه می دهد. چقدر زود از 100 دلار عبور می کند؟

با تغییر گسترده در مکانیسم پاداش پروتکل، مدل‌های جدید قصد دارند تا Anchor را «پایدارتر» کنند. در نتیجه، کاربران از دیروز، 1 مه، شروع به کسب 18٪ APY کردند. نرخ درآمد هر ماه برای آینده قابل پیش‌بینی تغییر می‌کند.

تیم پشت این پروژه Terra گفت موارد زیر از طریق حساب رسمی توییتر آنها:

نرخ سود Anchor به صورت پویا تا 1.5٪ در هر ماه بر اساس افزایش یا کاهش ارزش ذخیره بازده تنظیم می شود. کف 15% APY و سقف 20% APY است.

تغییرات در نرخ سود انکر توسط ذخیره بازدهی پروتکل ایجاد می شود. اصلاح 25/0 درصدی در این عنصر با تعدیل نرخ درآمد دنبال خواهد شد.

این تغییر در پروتکل Terra از طریق پیشنهاد 20 در 24 مارس سال جاری تصویب شد. در آن زمان، پروتکل لنگر گفت:

افزودن نرخ سود نیمه پویا به پایداری بلندمدت Anchor کمک می کند و با فعال کردن رشد ذخیره بازده در حالی که همچنان به ارائه بازدهی جذاب در UST ادامه می دهد، به کاربران پروتکل کمک می کند.

همانطور که در زیر مشاهده می شود، کل وام گرفته شده در مقابل کل سپرده ها در Anchor واگرایی قابل توجهی را نشان می دهد. به همین دلیل است که ذخایر بازدهی در پروتکل روند رو به نزولی دارد، به خصوص در مواقع نزولی قیمت ارزهای دیجیتال بزرگتر.

منبع: پروتکل لنگر

برخی از کاربران بر این باورند که این روند می‌تواند باعث ایجاد یک رویداد مخرب برای UST شود که می‌تواند کل اکوسیستم Terra را به خطر بیندازد. معرفی یک نرخ نیمه پویا اولین گام برای اجتناب از این امکان است.

Terra جذاب ترین مکان برای بازدهی استیبل کوین نیست؟

برخی از کاربران بر این باورند که نرخ سود جدید ممکن است کافی نباشد و اجرای استراتژی های سرمایه گذاری را پیشنهاد می کنند که می تواند به ذخایر بازده کمک کند. به نظر می رسد بخش دیگری از جامعه بر افزایش نرخ استقراض در Anchor متمرکز شده است.

با این حال، همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، سپرده ها در پروتکل Terra با سرعتی بالا روند صعودی داشته اند. در این میان، تعداد وام‌ها با اندکی افزایش در ماه‌های اخیر روندی نزولی داشته است.

در همان دوره، شبکه های دیگر استیبل کوین های خود را با جایگزین هایی برای Anchor راه اندازی کردند. NEAR و TRON به دلیل هیپ و APY که به کاربران خود ارائه می دهند متمایز هستند.

به نظر می رسد TRON بزرگترین مشوق ها را دارد زیرا 30٪ APY را به سپرده گذاران ارائه می دهد. مانند کاربران Terra با Anchor، بسیاری تعجب می کنند که آیا این پاداش ها پایدار خواهند بود یا خیر.

مطالب مرتبط | کاربران Terra هوشیار هستند، چرا NEAR ممکن است استیبل کوین بومی را با 20 درصد آوریل راه اندازی کند

در زمان نگارش مقاله، Terra (LUNA) با 83 دلار با 6 درصد سود در 24 ساعت معامله می شود.

بیت کوین BTC BTCUSD
LUNA در نمودار روزانه روند صعودی دارد. منبع: LUNAUSDT Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر