در چند سال گذشته، رشد نجومی قیمت ارزهای دیجیتال، افزایش پذیرش فناوری کریپتو و بلاک چین را در چند بازار مهم تسهیل کرد. کره جنوبی یکی از آنهاست. این کشور همیشه یک نیروی پیشرو و شرکت کننده اصلی در اقتصاد دارایی دیجیتال در حال ظهور بوده است.

حتی با وجود اینکه کره جنوبی به دلیل قوانین سختگیرانه کنترل سرمایه خود به صورت ایزوله عمل می کند، بازار ارزهای دیجیتال آن همچنان به ارتفاعات جدیدی رشد کرد و در پایان سال 2021 به ارزش 46 میلیارد دلار رسید. گزارش، کره جنوبی خانه تقریباً 5.58 میلیون کاربر ارز دیجیتال است که بیش از 10٪ از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

جالب است که چگونه بازار کریپتو کره جنوبی به رشد و پیشرفت در توسعه کریپتو ادامه داد، علیرغم اینکه دولت کریپتو را تحمیل کرده بود. مقررات مجوز که مجبور شد بیش از 60 صرافی کره ای تعطیل می شوند و تقریباً 2.8 میلیارد دلار ضرر به معامله گران وارد کرد.

کره جنوبی ها همیشه به فناوری های نوظهور رسیده اند

در اکثر کشورها، جمعیت جوان‌تر تمایل به کشف دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال دارند در حالی که گروه‌های سنی بالاتر از کلاس‌های دارایی پرخطر دوری می‌کنند. با این حال، در کره جنوبی، طیف گسترده ای از گروه های سنی فعالانه در بازار شرکت می کنند. با توجه به الف نظرسنجی در سال 2021، گزارش شده است که تقریباً نیمی از کاربران در صرافی های برتر کره ای در دهه 40 و 50 زندگی خود بودند. در سال 2018، زمانی که بیت کوین شاهد افزایش شدید قیمت بود، کره جنوبی مسئول بیش از 30 درصد از کل فعالیت‌های تجارت کریپتو در جهان بود.

تقاضای زیاد برای ارزهای ارز دیجیتال شده، عرضه موجود در کشور را به پایان رساند و سرمایه‌گذاران را قادر به خرید دارایی‌های ارز دیجیتال بدون پرداخت حق بیمه بالا غیرممکن کرد. در کره جنوبی به آن Kimchi Premium می گویند. بنابراین اگر یک بیت کوین با قیمت 10000 دلار معامله می شد، کره جنوبی ها 15000 دلار پرداخت می کردند. این فرصت توسط بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان مورد بهره برداری قرار گرفت که معروف ترین آنها بنیانگذار و مدیر عامل FTX بود. سام بنکمن فرید.

کره جنوبی همچنین برخی از بهترین پروتکل های DeFi را از روزهای اولیه کریپتو به جهان ارائه کرده است. شبکه Konstellation یکی از آنهاست. Konstellation که خارج از شهر پایتخت، سئول ساخته شده، در حال توسعه زیرساختی منحصر به فرد با استفاده از Cosmos SDK است تا به کاربران کمک کند تا بازارهای سرمایه متقابل زنجیره ای را به طور یکپارچه کشف کنند.

همچنین دارای یک توکن بومی به نام $DARC است که کل اکوسیستم را تامین می کند. کاربران می‌توانند با کمک کیف پول هابل توکن‌های $DARC را به اشتراک بگذارند و درآمد غیرفعالی کسب کنند و همچنین از این کیف پول برای مدیریت پرتفوی در بازارهای مختلف سرمایه استفاده کنند. چنین پروژه هایی کره جنوبی را در نقشه DeFi قرار داده و نوآوری بیشتری را از یکی از بازارهای مهم ارزهای دیجیتال تشویق کرده است.

دولت طرفدار ارز دیجیتال این کشور، عامل دیگری که نوآوری DeFi کره جنوبی را پیش می برد. رئیس جمهور منتخب کره جنوبی، یون سوک یول، قول داد که مقررات دوستدار ارز دیجیتال و حمایت از شرکت ها را در ارزش گذاری تک شاخ ارائه کند. برای سیاست های مالیاتی، او نذر کرد تا سقف 40000 دلار مالیات بر عایدی سرمایه اعمال نکنید. او همچنین قصد دارد ممنوعیت عرضه اولیه سکه (ICO) را که از سال 2017 برقرار شده است، لغو کند.

با مقررات مناسب و نرخ‌های مالیاتی معقول، بازار کره جنوبی از نظر پذیرش نهادی و حجم تجارت جهانی در ابتدا شاهد رشد انفجاری است.

کره جنوبی آل این است

کره جنوبی با پذیرش کارآمد ارزهای دیجیتال و انطباق با این پارادایم مالی جدید، نمونه ای برای جهان است. موضع حمایتی کشور در مورد ارز دیجیتالها اکنون شرکت های بیشتری را جذب می کند که بر روی ارز دیجیتال متمرکز شده اند تا در این شبه قاره آسیا فروشگاه راه اندازی کنند. به عنوان ابزاری برای استقبال از این تغییر و تقویت بیشتر اقتصاد دارایی دیجیتال خود، دولت کره جنوبی برنامه خود را برای حمایت از 40000 متخصص و 200 شرکتی که روی پروژه‌های metaverse و NFT کار می‌کنند، اعلام کرده است. با این وجود، باید دید که دولت چگونه برنامه ریزی می کند تا چارچوب نظارتی را برای این چشم انداز جدید فناوری آماده کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر