قیمت بیت کوین در حال تلاش برای اولین بازیابی بزرگ خود از زمان سقوط به زیر 20000 دلار در هر بیت کوین در طول شیوع اخیر بازار کریپتو است. یک واگرایی پنهان صعودی می تواند نشان دهد که اگرچه فروش بسیار زیاد بود، گاوها در انتظار نشسته اند و به زودی شروع به شارژ خواهند کرد.

در اینجا نگاهی دقیق تر به سیگنال بالقوه ادامه صعودی در نمودارهای قیمت هفتگی BTCUSD داریم.

گاوهای کریپتو در انتظار هستند و به زودی می توانند آماده شارژ شوند

بیت کوین در اواخر سال 2017 پس از رسیدن به حدود 20000 دلار به ازای هر سکه، به یک نام آشنا تبدیل شد و کل بازار کریپتو را در یک روند صعودی تاریخی قرار داد. پس از یک بازار نزولی طولانی، انتظار می رفت که قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

در حال حاضر بدنام مدل سهام به جریان پیش بینی کرد که برترین ارز دیجیتال تا کنون به بیش از 100000 دلار در هر بیت کوین رسیده است. با این حال، در عوض، قیمت ها به سطح سال 2017 بازگشت. بسیاری از آلت‌کوین‌ها از سال 2013 به قیمت‌های خود اصلاح شدند.

مطالب مرتبط | چگونه RSI هفتگی می تواند نشان دهد که بیت کوین پایین است؟

اگرچه فروش بیش از 74 درصد از قیمت بیت کوین را از بین برد، اما گاوهای نر صبور ممکن است منتظر حرکت بعدی خود بوده باشند. یک واگرایی صعودی پنهان در BTCUSD RSI هفتگی از پایین ترین سطح پنج شنبه سیاه شکل گرفته است که ارز دیجیتال پیشرو را به کمتر از 4000 دلار در هر سکه رساند.

سقوط در آن زمان به عنوان یک بهار عمل کرد که منجر به روند صعودی 2020 و بالاترین رکوردهای جدید در طول سال 2021 شد.

The weekly RSI reached the most oversold conditions ever | Source: BTCUSD on TradingView.com

آیا این بیت کوین RSI پنهان واگرایی صعودی سیگنال «ادامه» دارد؟

هفتگی شاخص قدرت نسبی یک واگرایی صعودی پنهان بالقوه را نشان می دهد. در مثال بالا، نشان می‌دهد که یک اندیکاتور پایین‌تر را پایین می‌آورد، در حالی که اقدام قیمت، پایین‌تر را بیشتر می‌کند. این نوع رفتار معمولاً نشان دهنده ادامه روند اولیه است – که برای بیت کوین تقریباً همیشه بالا بوده است.

همان RSI هفتگی نیز به این رقم رسیده است شرایط بیش از حد فروش در تاریخچه کوتاه قیمت ارز دیجیتال. حتی برای گاوها بهتر است، RSI از قلمرو فروش بیش از حد خارج شده است بالاتر از 30. نمودار بالا همچنین نشان می دهد که RSI به طور بالقوه میانگین متحرک مبتنی بر RSI را نقض می کند.

مطالب مرتبط | RSI هفتگی بیت کوین رکورد بیشترین فروش بیش از حد در تاریخ را ثبت می کند، بعد چه می شود؟

اگر بخواهد بیت کوین به روند صعودی خود ادامه دهد و از همان جایی که متوقف شد ادامه دهد، اولین منطقه اصلی برای بازپس گیری 29000 دلار است. اگر BTCUSD بتواند دوباره وارد محدوده معاملاتی چند ساله شود، گاوها می توانند در سمت دیگر محدوده نزدیک به بالاترین حد تاریخ 2021 حرکت کنند.

اما همه چیز به تأیید این واگرایی صعودی بستگی دارد، که تنها چیزی است که ما واقعاً در آینده می دانیم.

دنبال کردن @TonySpilotroBTC در توییتر یا ملحق شوید تلگرام TonyTradesBTC برای بینش منحصر به فرد بازار روزانه و آموزش تحلیل تکنیکال. لطفا توجه داشته باشید: محتوا آموزشی است و نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

Featured image from iStockPhoto, Charts from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر