روند فعلی بیت کوین توسط بسیاری از افراد در بازار می تواند “خسته کننده” توصیف شود. با این حال، خوب است به معنای این موضوع در فضایی مانند صنعت کریپتو که به قیمت‌های سریع و حرکت سریع در حال تغییر عادت دارد، نگاه کنیم. در حالی که ممکن است کلمه “خسته کننده” برای سرمایه گذارانی که به این ویژگی ها عادت کرده اند بد به نظر برسد، جورین تیمر، مدیر بخش جهانی ماکرو در Fidelity، توضیح می دهد که چرا این می تواند ذاتاً چیز خوبی برای دارایی دیجیتال باشد.

جذب سرمایه گذاران نهادی

نیاز به سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین قابل اغراق نیست. برای اینکه دارایی دیجیتال به برخی از ارزش های پیش بینی شده برسد، ورود سرمایه گذاران نهادی به بازار به یک ضرورت تبدیل شده است. اما آیا این سرمایه گذاران نهادی می خواهند به سمت دارایی بسیار غیرقابل پیش بینی مانند بیت کوین حرکت کنند؟

مطالب مرتبط | نیمه راه تا نصف شدن: این چه معنایی برای بیت کوین دارد

در اخیر خود تاپیک توییترتایمر توضیح داد که اگر بخواهیم انتظار پذیرش نهادی را داشته باشیم، بیت کوین «خسته کننده» مهم است. او با اشاره به مدل S2F که توسط پلن B بدنام ایجاد شده است، توضیح می دهد که بیت کوین از نزدیک از این مدل پیروی کرده است. با این حال، یک انحراف وجود دارد که شروع به رخ دادن می کند.

مدیر توضیح داد که به جای ادامه ردیابی مدل S2F، BTC در عوض شروع به پیروی از خط صورتی کرده است که تقاضا را در نمودار مشترک مشخص می کند. این بدان معنی است که همانطور که مدل پلن B در گذشته موثر بوده است، به نظر می رسد که بیت کوین روند جدیدی را برای خود قطع می کند و اکنون کاملاً ناشی از تقاضا است.

تایمر توضیح داد: «بنابراین، در یک بازار دوطرفه کارآمدتر، بیت کوین باید حول آن خط صورتی، بالا و راست منحرف شود.

BTC sticking close to pink demand line | Source: Twitter

بیت کوین مانند یک دارایی سنتی رفتار می کند

اکنون، یکی از انجیل های بزرگ بیت کوین این است که دارایی دیجیتال چقدر با دارایی های ریسک سنتی متفاوت است. با این وجود، با گذشت زمان بیشتر و افزایش پذیرش، رفتار آن بیشتر شبیه یک دارایی ریسک سنتی است. با درک بیشتر، سرمایه گذارانی که دارایی را خریداری می کنند، صرفاً از نقطه نظر قیمت حرکت می کنند و به سمت انباشت کارآمدتر حرکت می کنند.

تایمر در موضوع توییتر خود اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران نهادی احتمالاً مدل‌های خود را ارائه کرده‌اند که به آنها کمک می‌کند بدانند زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین چه زمانی است. این می تواند به آنها کمک کند تا مشخص کنند که آیا می توانند بازدهی 1.5 برابری یا 3 برابری از خرید با یک قیمت خاص داشته باشند.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC trading in the mid-$42,000s | Source: BTCUSD on TradingView.com

او خاطرنشان کرد: برای مثال، اگر مدل تقاضا بگوید که ارزش ذاتی بیت کوین امروز 50 هزار دلار و دو سال بعد 100 هزار دلار است (تز من)، پس بیت کوین 30 هزار دلاری بسیار بهتر از 70 هزار دلار به نظر می رسد. با افزودن اینکه “قیمت چیزی است که می پردازید اما ارزش چیزی است که دریافت می کنید.”

مطالب مرتبط | چگونه حق بیمه های آتی بیت کوین نشانه هایی از فرسودگی بازار را نشان می دهد

تایمر موضوع خود را می بندد و توضیح می دهد که درست کردن منحنی تقاضا بسیار مهم است اگر واقعاً قیمت شروع به حرکت نزدیکتر در اطراف یک منحنی تقاضای رو به بالا کند.

Featured image from MarketWatch, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر