چهارمین مورد انتظار نصف شدن بیت کوین سرانجام پس از ارسال 840000 امین بلوک BTC رخ داد. این رویداد مهم است زیرا انتظار می‌رود پیامدهای متعددی برای اکوسیستم بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال در آینده داشته باشد.

پس از نصف شدن بیت کوین چه انتظاری داریم؟

نصف شدن بیت کوین کاهش یافت پاداش معدنچیان از 6.25 BTC تا 3.125 BTC برای هر بلوک استخراج شده. این بدان معناست که ماینرهای بیت کوین قرار است به جای 900 بیت کوین که قبل از نیمه چهارم کسب کرده بودند، 450 بیت کوین کاهش درآمد کسب کنند. انتظار می‌رود که این توسعه تأثیر بدی بر عملیات آنها بگذارد، همانطور که NewsBTC گزارش شده است که آنها می توانند 10 میلیارد دلار پس از نصف شدن از دست بدهند.

در حالی که اثرات هاوینگ برای استخراج کنندگان بیت کوین چندان خوشایند نیست، نصف شدن برای رشد اکوسیستم بیت کوین ضروری تلقی می شود. این بیت کوین (BTC) را با کاهش نرخ ورود توکن های بیشتر به گردش در می آورد. این می تواند کریپتوی پرچمدار را کمیاب تر کند و در نهایت ارزش آن را افزایش دهد، همانطور که در سه نیمه گذشته.

در انتظار تکرار تاریخ، تحلیلگران و کارشناسان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌های متعددی در مورد اینکه بیت‌کوین این بار پس از هاوینگ چقدر می‌تواند افزایش یابد، کرده‌اند. تا کنون، صعودی ترین پیش بینی قیمت باقی مانده است سامسون مو، مدیر عامل Jan3 و Bitcoiner که پیش بینی می کند این ارز دیجیتال پرچمدار امسال می تواند به 1 میلیون دلار افزایش یابد.

وی افزود که این افزایش بی سابقه قیمت با توجه به اینکه انتظار می رود تقاضای بیت کوین به پیشی گرفتن از عرضه ادامه دهد، امکان پذیر است. سرمایه گذاران نهادی اخیرا سوار شدن از طریق ETF های بیت کوین را مشخص کنید. عدم تعادل بین عرضه و تقاضای بیت کوین همچنین دلیلی است که MacronautBTC، تحلیلگر کریپتو، معتقد است بیت کوین می تواند تا 237000 دلار افزایش یابد.

میلیاردر تیم دریپر نیز موافق است که بیت کوین می تواند بر اساس او به چنین ارتفاعاتی دست یابد پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال در سال 2025 به 250000 دلار خواهد رسید.

پیامدها در بازار گسترده تر ارز دیجیتال

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر ارز دیجیتال به تازگی پیش بینی کرد یک تغییر روایت پس از نصف شدن او انتظار دارد که تثبیت بیت کوین ماه ها طول بکشد در حالی که آلت کوین ها در این دوره به طور قابل توجهی به سمت صعود حرکت می کنند. با توجه به بیت کوین، این قابل قبول است تجربه نمی کند افزایش سهموی قیمت تا حدود شش ماه پس از نصف شدن.

در این دوره آلت کوین ها دوست دارند XRP و کاردانو (ADA)که تا به حال عملکرد ضعیفی داشته اند، از نزدیک تحت نظر خواهند بود زیرا سرمایه گذاران منتظر هستند تا ببینند آیا نشانه ای از حرکت صعودی در آنها نشان خواهد داد یا خیر. اتریوم (ETH) همچنین مورد توجه بسیاری از جامعه ارزهای دیجیتال قرار خواهد گرفت، زیرا آنها شاهد نحوه عملکرد دومین توکن ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار هستند در حالی که بیت کوین (BTC) ادغام می شود.

جالب اینجاست که ون دی پوپ انتظار دارد که روایت به اتریوم و پروژه‌هایی در شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) و بخش دارایی های دنیای واقعی (RWA). بنابراین، چنین پروژه هایی نیز ارزش توجه را دارند.

BTC bulls hold price above $63,000 | Source: BTCUSD on Tradingview.com

تصویر برجسته از Cointribune، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر