چهار سال بعد، پروژه بلاک چین تلگرام در آفریقا جایگاه خود را به دست آورد

پس از جمع آوری 250 میلیون دلار از مجموعه ای از نهادهای اصلی مانند Huobi، Kucoin و MEXC، به نظر می رسد پذیرش جهانی اخیر TON به سرعت در حال افزایش است.

سال 2018 بود که پلتفرم پیام رسان متمرکز بر حریم خصوصی تلگرام اعلام کرد که در حال ساخت یک فناوری شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین به نام شبکه باز (TON) است.

با این حال، پس از یک دعوای حقوقی طولانی که تا می 2020 با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بر سر آن ادامه داشت. 1.7 میلیارد دلار عرضه اولیه سکه (ICO)، تلگرام مجبور شد روابط خود را با پروژه قطع کند، بسیاری را به این باور رساند که TON برای این کار انجام شده است.

با این حال، به دور از انتظارات همه، به نظر می رسد که پروژه TON جان تازه ای پیدا کرده و در حال پیشرفت است. برای شروع، بنیاد TON اخیراً فاش کرد که TONcoin را به عنوان صندوق اکوسیستم رسمی خود انتخاب کرده است. تضمین یک تعهد جمعی اولیه حدود 250 میلیون دلار از شرکت‌های بزرگ در این صنعت از جمله Huobi Incubator، KuCoin Ventures، MEXC Pioneer Fund، 3Commas Capital، استارت‌آپ بلاک چین Orbs و TON Miners.

به عنوان بخشی از توسعه، گزارش‌ها حاکی از آن است که TONcoin از نزدیک با بنیاد TON همکاری خواهد کرد تا مبالغ فوق‌الذکر را برای کشف طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها در فضاهای توکن غیرقابل تعویض (NFT)، Web3 و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به کار گیرد. همچنین برای جوجه کشی و توسعه برنامه های مختلف جدید، کمک های مالی، هکاتون ها و موارد دیگر. در مورد این موضوع، بنجامین رامو، شریک مدیر صندوق TONcoin گفت:

به لطف تلاش‌های یکپارچه‌سازی تلگرام توسط جامعه از طریق ربات‌های درون‌برنامه‌ای، TON ممکن است به اولین شبکه بلاک‌چینی تبدیل شود که میلیون‌ها کاربر به آن دسترسی دارند. […] TON تنها بلاک چینی نخواهد بود که مردم در تلگرام از آن استفاده می کنند، بلکه هویت آنلاین افراد را مشخص می کند و به عنوان پلی بین تمام فعالیت های Web3 و Web2 آنها عمل می کند.

تحولات پیرامون TON

حتی پس از قطع مشارکت خود با TON چند سال پیش، پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، این کار را انجام داده است علناً حمایت خود را از این پروژه اعلام کردبه خصوص در سه ماهه چهارم 2021، زمانی که تلگرام فاش کرد که در حال ادغام راه حل پرداخت TON در رابط کاربری موجود خود است.

همچنین لازم به ذکر است که جمع آوری کمک مالی TONcoin در همان روزی انجام می شود که تعدادی از کشورهای آفریقایی – یعنی کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و جمهوری کنگو – افشا شد برنامه های آنها برای اتخاذ بلاک چین اثبات سهام (PoS) TON برای پیشبرد پیشرفت اقتصادی آینده خود. در این مرحله، گزارش‌ها حاکی از آن است که DRC حتی در حال بررسی انتشار یک استیبل کوین ملی چند منظوره با استفاده از بلاک چین TON است.

برای درک بهتر وضعیت، کوین تلگراف با بنیاد TON تماس گرفت و نماینده ای از سازمان اشاره کرد که این شرکت در حال حاضر در حال “مذاکرات سطح پیشرفته” با چندین دولت در سراسر آفریقا، به علاوه سه کشور ذکر شده در بالا است. او اضافه کرد:

هدف از این همکاری‌ها تسهیل پذیرش راه‌حل‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین در بلاک چین TON است. این یکی از اجزای اصلی برنامه های آنها برای پیشبرد پیشرفت اقتصادی آینده است.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام و یکی از نویسندگان TON. منبع: TechCrunch

این نماینده همچنین اظهار داشت که وزیر اقتصاد دیجیتال جمهوری دموکراتیک کنگو، دزیره کشمیر ابراند کولونگل، به دنبال آغاز راه‌اندازی یک استیبل کوین ملی در بلاک چین TON است که دسترسی به سیستم مالی کشور را دموکراتیک می‌کند، جایی که میلیون‌ها شهروند هنوز در آنجا هستند. زیر و بدون بانک. در این زمینه از کولونگله نقل شده است:

توانایی ادغام برنامه‌ها با پلتفرم تلگرام و دسترسی به کاربران تلفن همراه، TON را به انتخابی بدیهی تبدیل می‌کند که شجاعانه وارد دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌شویم.»

هدف بلندمدت TON از این حرکت ها، ادغام بالقوه با تلگرام است، در نتیجه به کاربران در سراسر آفریقا این امکان را می دهد تا با لمس یک دکمه، پرداخت ها را تسهیل کنند و در عین حال به مردم ساکن در این مناطق کمک می کند تا از سیستم رو به رشد DeFi استفاده کنند.

اخیر: آیا اطلاعات نامتقارن باعث نوسانات وحشی قیمت ارزهای دیجیتال می شود؟

در دو ماه گذشته شاهد دستیابی شبکه TON به بالاترین رکوردهای جدید و همچنین دستیابی به بسیاری از نقاط عطف پیش بینی شده خود که در نقشه راه آن مشخص شده بود، ادامه داشت. به عنوان مثال، یکی از سخنگویان TON به کوین تلگراف گفت که تعداد کل آدرس های کیف پول در بلاک چین TON از ابتدای سال تاکنون بیش از دو برابر شده است و اخیراً از مرز 400000 عبور کرده است.

ماه گذشته، این پروژه استاندارد توکن غیرقابل تعویض خود را که به نام “Jetton” شناخته می‌شود، نهایی کرد، که منجر به جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتر – چه خرده‌فروشی و چه نهادی – به سمت پروژه شد. تا این مرحله، Bit.com، یک صرافی ارز دیجیتال تحت مدیریت شرکت فین‌تک Matrixport که دارای 10 میلیارد دلار تحت مدیریت است، اعلام کرد یک مشارکت استراتژیک با TON برای توسعه، تقویت و گسترش زیرساخت های موجود پروژه.

آینده روشن به نظر می رسد

در سال‌های اخیر، فهرست رو به رشدی از پروژه‌های ارزهای دیجیتال برجسته همچنان به آفریقا نفوذ کرده است. مثلا کاردانو بوده است در داخل منطقه کاملا فعال است طی چند سال گذشته، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار شرکت، در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که بیش از 100 میلیون کاربر از قاره را می بیند که طی سه سال آینده وارد بخش DeFi می شوند.

به طور مشابه، پروژه هایی مانند اتریوم، استلار و سلو نیز در حال رقابت برای شکل دادن به اقتصاد وب 3 آفریقا که به سرعت در حال تکامل است، هستند. به عنوان مثال، اخیراً بنیاد اتریوم منابع مالی قابل توجهی را متعهد شد به سمت یک برنامه بیمه مربوط به 6 میلیون کشاورز کنیایی.

بنیاد توسعه استلار دارد اعلام کرد ابتکارات متعدد از جمله مشارکت با تکشاخ آفریقایی Flutterwave به راه اندازی کریدورهای جدید حواله اروپا-آفریقا، یک سرمایه گذاری در یک پلت فرم حواله نیجریهو همچنین یک صندوق منطبق 30 میلیون دلاری، که در Afriex، یک برنامه حواله که به کاربران امکان ارسال/دریافت وجوه از نیجریه، غنا، کنیا، کانادا و ایالات متحده را می دهد، سرمایه گذاری کرده است.

اخیر: چگونه Web3 از طریق NFT ها داستان سرایی را برای سازندگان و طرفداران بازتعریف می کند

در این زمینه، ادامه همکاری‌های راهبردی و بلندمدت TON با کشورهای برجسته آفریقایی تبدیل به یک پروژه بلاک چین پرکاربرد می‌شود. در واقع، Minette Libom Li Likeng، وزیر پست و مخابرات کامرون – یکی از بهترین اقتصادهای کالاهای اولیه در جنوب صحرای آفریقا – معتقد است که TON می تواند چشم انداز پرداخت کشورش را به طور اساسی متحول کند و در عین حال فراگیری مالی را در سطوحی که هنوز در منطقه قبلاً شاهد آن نبوده است، ارتقا دهد.

به طور مشابه، وزیر پست، مخابرات و اقتصاد دیجیتال کنگو، لئون جاست ایبومبو، معتقد است که TON می تواند به عنوان یک “ابزار ارزشمند و عملی برای رشد و ایجاد ثروت” در داخل کشورش، هم در دولت و هم در چمن عمل کند. -سطح ریشه با حرکت رو به جلو، جالب خواهد بود که ببینیم چگونه موارد استفاده از TON ها به تکامل خود ادامه می دهند و آیا این پروژه می تواند خود را به عنوان یک رهبر بازار در اکوسیستم بلاک چین جهانی قرار دهد یا خیر.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس