چگونه بلاک چین می تواند بحران انرژی اتریش را برطرف کند

در آینده، جوامع انرژی باید سهم بیشتری در انتقال انرژی داشته باشند.

تغییرات اقلیمی به یکی از بزرگترین چالش های جهانی برای بشریت تبدیل شده است. در عین حال، وابستگی به منابع انرژی هیدروکربنی مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی همچنان قوی است.

خطوط تامین در اطراف این منابع انرژی بیشتر در برابر تنش های ژئوپلیتیک آسیب پذیر هستند. با توجه به تحریم های کنونی علیه روسیه، کارشناسان اکنون انتظار افزایش قیمت برق و اثرات منفی بر بازار انرژی در اروپا را دارند.

دولت اتریش نیاز فوری به انتقال انرژی را درک می کند و هدف بلندپروازانه ای را برای خنثی بودن آب و هوا تا سال 2040 تعیین کرده است. راه حل های جایگزین برای انرژی فسیلی به کندی در حال ظهور هستند و در بیشتر موارد هنوز به اندازه کافی در مقیاس بزرگ کارآمد نیستند. . اما رویکردهای امیدوارکننده‌ای وجود دارد – به‌ویژه در قالب انرژی‌های تجدیدپذیر غیرمتمرکز یا فناوری بلاک چین در تجارت انرژی همتا به همتا (P2P).

در حال حاضر پروژه های آزمایشی در اتریش با تجارت P2P در بازار انرژی وجود دارد. در خط مقدم، Riddle&Code، توسعه‌دهنده بلاک چین و Wien Energie، بزرگترین ارائه‌دهنده انرژی اتریش هستند که در سال 2020 یک سرمایه‌گذاری مشترک به نام Riddle&Code Energy Solutions تأسیس کردند.

از اول آوریل سال جاری، کای سیفرت رئیس جدید این سرمایه گذاری مشترک است. او قبلاً یک استراتژیست فناوری اطلاعات در Wien Energie بود و روی پلتفرم توکن‌سازی انرژی MyPower در وین کار می‌کرد. Cointelegraph auf Deutsch با Siefert تماس گرفتیم تا بپرسیم چگونه می توانیم با کمک بلاک چین با بحران انرژی مبارزه کنیم.

از پروژه آزمایشی تا توکن سازی خورشیدی

Wien Energie و Riddle&Code مدت زیادی است که با هم کار می کنند. در سال 2017، این شرکت ها اولین پروژه را به نام Peer2Peer در Quartier راه اندازی کردند که در آن سیستم های خورشیدی فتوولتائیک را توکن کردند تا مصرف کنندگان بتوانند در تولید انرژی مشارکت کنند.

بعداً، در پایان سال 2018، زمانی که سیفرت هنوز استراتژیست فناوری اطلاعات Wien Energie بود، تیم او به همراه آسترید شوبر، رئیس بخش فناوری اطلاعات در Wien Energie، یک استراتژی بلاک چین ایجاد کردند و بر موضوع توکن‌سازی انرژی با توکن‌های امنیتی و توکن‌های کاربردی تمرکز کردند.

این منجر به پلتفرم MyPower شد. ابتدا، Wien Energy و Riddle&Code تجارت غیرمتمرکز انرژی خورشیدی خود تولید شده از طریق بلاک چین را آزمایش کردند. پروژه شهر هوشمند با 100 شرکت کننده. همه چیز به آرامی پیش رفت و در سال 2021 یک پلت فرم توکن سازی برای نیروگاه های فتوولتائیک راه اندازی شد. Riddle&Code بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اتریش را توکن کرد و 1000 مشتری جذب کرد که به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی آن، کوپن های انرژی صادر شده توسط Wien Energie را به صورت توکن اقدام به خرید کرده اند که می توانست برای پرداخت قبوض برق استفاده شود.

اکنون MyPower دارایی های فتوولتائیک خورشیدی را در سراسر اتریش توکن می کند و به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا از مالکیت جزئی و سرمایه گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر بهره مند شوند.

تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر بسیار زیاد است

به گفته سیفرت، مفهوم اشتراک انرژی در حال حاضر بسیار مورد تقاضا است. به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و بحران کرونا، قیمت برق به شدت افزایش یافته است. افزایش قیمت انرژی را می توان با انرژی های تجدیدپذیر ارزان تر، فناوری اطلاعات هوشمند و اشتراک انرژی کاهش داد.

اخیر: نه فقط قیمت بیت کوین: عوامل موثر بر سود ماینر بیت کوین

با به اشتراک گذاری انرژی مبتنی بر بلاک چین، برق تولید شده مشترک به شبکه تغذیه می شود، توزیع می شود و مستقیماً به آپارتمان ها فروخته می شود – همه اینها بدون واسطه. کیلووات ساعت مصرف نشده نیز می تواند به سایر جوامع انرژی فروخته شود و در نتیجه، مصرف کنندگان درآمد کسب می کنند یا پس انداز می کنند.

اشتراک انرژی می‌تواند تجارت مستقیم انرژی را بین مصرف‌کنندگان انرژی (تولیدکنندگان انرژی و مصرف‌کنندگان نهایی)، که می‌توانند از این رویکرد برای کنترل تولید و تقاضای خود استفاده کنند، فراهم کند. افرادی که به جای مالکیت خانه خود اجاره می دهند، می توانند فعالانه در انتقال انرژی شرکت کنند و از درآمد حاصله بهره مند شوند. این باعث می شود مصرف کنندگان بیشتر در نسل خود مشارکت کنند و خلق ارزش محلی را در مرکز قرار دهد.

سیفرت گفت: «برای تولید انرژی در اروپا نیازی به خرید گاز طبیعی از روسیه یا نفت از عربستان سعودی ندارید. “خورشید تقریباً رایگان می آید و به طور قابل اعتماد برق تولید می کند. اما بسیاری از مردم نمی توانند شرکت کنند زیرا خانه خود را ندارند، اما در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کنند یا به سادگی امکان خرید یک سیستم خورشیدی بزرگ را ندارند. با این حال، ما می‌توانیم این کارخانه‌ها را به توکن‌های دارایی دیجیتال کوچک تقسیم کنیم تا سرمایه‌گذاران خصوصی با سرمایه کمی نیز بتوانند در آن شرکت کنند.»

انرژی های تجدیدپذیر “در حال تمرکز هستند”

در اتریش، در حال حاضر جوامع کوچک انرژی تجدیدپذیر مانند Erneuerbare-Energie-Gemeinschaften (EEG) وجود دارد. چنین جوامع انرژی (در اتریش و بر اساس قانون گسترش انرژی های تجدیدپذیر) اشخاص حقوقی غیرانتفاعی هستند که هدف آنها تمرکززدایی تولید، توزیع و مصرف انرژی های تجدیدپذیر عمدتاً برای منافع عمومی است. چنین EEG ها هنوز نقش کمی در تولید، توزیع محلی و منطقه ای و مصرف انرژی های تجدیدپذیر دارند و اغلب سودآور نیستند.

با این حال، همه چیز در حال توسعه است. به گفته سیفرت، تقاضا برای EEG در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت انرژی به شدت افزایش یافته است و Riddle&Code Energy Solutions راه حل های فنی را برای راه اندازی و نصب این EEG ها ارائه می دهد. سیفرت گفت: “ما همچنین می توانیم آنها را با سیستم خود به بازارهای غیرمتمرکز متصل کنیم.” این در حال حاضر با قانون گسترش انرژی های تجدیدپذیر امکان پذیر است، که از سال 2021 لازم الاجرا شده است و یک دستورالعمل اتحادیه اروپا است که به قوانین ملی منتقل شده است.

سیفرت به “علاقه فزاینده به انرژی های تجدیدپذیر” – در اتریش، اروپا و در سراسر جهان اشاره کرد. سیفرت گفت، شرکت‌هایی که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند «اکنون در کانون توجه قرار گرفته‌اند»، زیرا از «سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مورد علاقه سیاست‌های اقلیمی در سراسر جهان» سود می‌برند.

داده های بلادرنگ امضا و رمزگذاری شده در بلاک چین

در حال حاضر، تجارت انرژی P2P هنوز در اتریش مجاز نیست. همه چیز بر اساس زیرساخت فعلی بازار برق کار می کند و داده های صورتحساب 24 ساعت پس از اندازه گیری توسط شبکه ها در دسترس قرار می گیرد.

اما Riddle&Code Energy Solutions می‌تواند این داده‌ها را در زمان واقعی دریافت کند. دانگلی که می‌تواند مستقیماً به متر هوشمند متصل شود، داده‌ها را به‌طور زنده از رابط مشتری می‌خواند و آن‌ها را از طریق یک دروازه قابل اعتماد ارسال می‌کند – امضا شده و کاملاً رمزگذاری شده در بلاک چین. از آنجا، این داده ها را می توان بلافاصله خواند. مشتریان می توانند هر ربع ساعت ببینند که چگونه اعتبار آنها در توکن های کیلووات ساعت افزایش می یابد.

اخیر: اثبات زمان در مقابل اثبات سهام: نحوه مقایسه این دو الگوریتم

هنوز نمی توان از این داده ها برای صورتحساب استفاده کرد، اما به تشویق رفتار مصرف درست کمک می کند. به لطف چنین داده‌هایی، مشتری می‌تواند میزان انرژی سبزی که در شبکه نصب شده است را ببیند و به عنوان مثال، از این زمان برای روشن کردن ماشین لباسشویی یا شارژ یک ماشین الکتریکی استفاده کند. این به نوبه خود، تأثیر غیرمستقیم بر صورت‌حساب دارد، زیرا مشتریان در صورت استفاده از برق بیشتر از فرم‌های مشترک خود، هزینه کمتری می‌پردازند.

سیفرت گفت: «هدف ما این است که همه بتوانند در اشتراک انرژی مشارکت کنند. اما تجارت خصوصی P2P در حال حاضر در اتریش تا زمانی که مقررات قانونی ایجاد نشود امکان پذیر نیست. به همین دلیل است که مایلم در اینجا شاهد آزادی بیشتر از سوی دولت و سرعت بیشتر در گسترش انرژی های تجدیدپذیر باشیم. اتریش می تواند به یکی از کشورهای پیشرو در اتحادیه اروپا و در سراسر جهان از نظر تجارت انرژی P2P و توسعه جوامع انرژی تبدیل شود.

این یک نسخه کوتاه از مصاحبه با کای سیفرت است. شما می توانید نسخه کامل را پیدا کنید اینجا (به زبان آلمانی).

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس