سقوط Terra (LUNA) به عنوان یکی از فاجعه‌بارترین رویدادها در تاریخ کریپتوها ثبت خواهد شد. میلیاردها نفر پس انداز و سرمایه گذاری جان خود را از دست دادند. در این میان گروه کوچکی از خودی ها سود بردند.

مطالب مرتبط | LUNA Classic به دنبال پشتیبانی از صرافی‌های کریپتو 90 درصد پرش می‌کند

با توجه به الف گزارش از تحلیلگر Arcane Research Anders Helseth، اکوسیستم Terra (LUNA) که اکنون به عنوان Terra Classic شناخته می شود، به عنوان یک طرح طولانی مدت “پمپ و تخلیه” عمل می کند.

این تحلیلگر برای حمایت از ادعاهای خود فعالیت های زنجیره ای را بررسی کرد و اطلاعات آشکاری در مورد توزیع LUNC و جریان های ارزشی آن، نحوه انتقال عرضه توکن از یک گروه از آدرس ها به گروه دیگر، از پلتفرم های مبادله از سال 2020 تا چند روز قبل از تصادف در.

این تحلیلگر اکوسیستم Terra Classic را “نقدینگی خروج عالی” برای دارندگان اولیه LUNA نامید. این طرح با محبوبیت بالا در پروتکل Anchor، UST (Stablecoin الگوریتمی Terra Classic) و مکانیسم ضرابخانه LUNA و عرضه این توکن پشتیبانی شد.

همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید، عرضه LUNA توسط آزمایشگاه‌های Terraform (TFL)، شرکت توسعه‌دهنده Terra Classic که توسط Do-Kwon تأسیس شده بود، «بسیار متمرکز» بود. بدون احتساب پلتفرم های مبادله ای، TFL تا 3 اکتبر 2020 بیش از 537 میلیون توکن LUNA را کنترل کرد.

منبع: Arcane Research

این تحلیلگر ادعا می کند که کیف پول های ناشناس تاسیس شده توسط Terraform Labs، بزرگترین دارنده LUNC، وجوه خود را به “پل ها و صرافی های متمرکز” منتقل کردند. این وجوه در اواخر سال 2020 شروع به حرکت کردند و «مرتب» شاهد تراکنش‌هایی از TFL به 3000 کیف پول ناشناس بود.

در مجموع 6 میلیارد دلار خروجی خالص بین آزمایشگاه های Terraform به این کیف پول ها به پل ها/صرافی ها ثبت شد. همانطور که در زیر مشاهده می شود، این وجوه بعداً به گروه کیف پول “دیگران” منتقل شد.

به عبارت دیگر، طبق تحقیقات این تحلیلگر، به نظر می‌رسد آزمایشگاه‌های Terraform عرضه LUNA خود را به صرافی‌هایی منتقل کرده‌اند که توسط سرمایه‌گذاران خرد خریداری شده‌اند. کیف پول های “دیگران” 6.5 میلیارد دلار ورودی خالص داشتند.

Terra LUNA LUNAUSDT AR3
منبع: Arcane Research

آیا سقوط LUNA میلیاردها دلار برای سرمایه گذاران اولیه درآمد؟

در تئوری، 6.5 میلیارد دلار سودی است که توسط سرمایه گذاران TFL و اولیه LUNC به دست آمده است، اما تحلیلگر معتقد است که این رقم می تواند بسیار بیشتر باشد. این گزارش مدعی است:

بنابراین، ما دلایلی داریم که باور کنیم پتانسیل ایجاد سود خارجی بیشتر از جریان خالص 6 میلیارد دلاری است که بر اساس این فرض محاسبه شده است که بخش‌هایی از سپرده‌های اولیه صرافی‌های LUNAto فروخته نشده است.

بنابراین، این گزارش ادعا می کند که اکوسیستم Terra Classic، با افزایش محبوبیت و نوسانات صعودی قیمت LUNA (LUNC)، “نقدینگی خروج” را برای این سرمایه گذاران ایجاد کرد. این تحلیلگر در مورد مکانیسم ادعایی که سرمایه‌گذاران اولیه LUNC را قادر می‌سازد ارزش را به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش منتقل کنند، به این نتیجه رسید:

با پمپاژ توکن LUNA، مکانیسم سوختن/نعناع، ​​و ایجاد تقاضای پایدار برای توکن UST از طریق Anchor، نقدینگی خروجی عالی برای کیسه های بزرگ LUNA ایجاد شد (…). در بهترین حالت، سود را می توان به عنوان برنده شدن وثیقه در یک تلاش شکست خورده برای بوت استرپ توصیف کرد.

مطالب مرتبط | پمپ و تخلیه روزانه | گزارش بازار ارزهای دیجیتال 31 مه 2022

در زمان نگارش این مقاله، LUNA با قیمت 9 دلار با 3 درصد ضرر در نمودار 4 ساعته معامله می شود.

LUNA Terra
LUNA در نمودار 4 ساعته به سمت نزولی می رود. منبع: LUNAUSDT Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر