مدتی است که حق بیمه های آتی بیت کوین به طور مداوم در روند پایینی قرار داشته است. مواردی وجود داشته است که آنها از این روند عملکرد پایین خارج شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که دوباره وارد عمل شده‌اند. این به معاملات حق بیمه نزدیک به پایین‌ترین حد سالانه نسبت داده می‌شود که نشان می‌دهد تقریباً یک نقطه فرسودگی در کل است.

حق بیمه آتی بیت کوین کاهش یافت

دلیل کاهش حق بیمه های آتی بیت کوین را می توان به فروش هایی نسبت داد که در زمان های اخیر دارایی دیجیتال را تکان داده است. این فروش نه تنها در سرمایه‌گذارانی که مستقیماً در معرض ارزهای رمزپایه هستند آشکار بوده است، بلکه آن‌هایی که از طریق وسایل نقلیه بازارهای سنتی مانند ETF در معرض فروش قرار دارند نیز در حال فروش هستند. بارزترین آنها جریان خروجی بالای ثبت شده از ProShares BITO ETF است که گفته می شود یکی از محرک های اصلی پایه پایین است.

BTC futures premium down | Source: Arcane Research

در صرافی‌های کریپتو FTX و Binance، بیت‌کوین سه ماهه بین ۲۵ تا ۳ درصد روند داشته است، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های ثبت‌شده تا کنون. آخرین باری که پایه به این پایین رسید، در فوریه بود که قیمت بیت کوین با مشکل مواجه بود. ارزش دارایی دیجیتال بلافاصله پس از فشار کوتاهی که به بازیابی 6000 دلاری این ارز دیجیتال دامن زد، بهبود یافت و قیمت آن به 44000 دلار رسید.

مطالب مرتبط | نهنگ های برتر اتریوم اکنون تقریباً 1.5 میلیارد دلار ارزش SHIB دارند

با این حال، پس از این، شتاب پایین تری در جبهه حق بیمه آتی ایجاد شد. در حال حاضر حتی کمتر از ماه فوریه معامله می شود و با قیمت 1.34 درصد از همتایان خارج از کشور خود عقب مانده است. این به عنوان یک نشانگر مستقیم از احساس سرمایه گذاران نسبت به دارایی دیجیتال در نظر گرفته می شود. از آنجایی که بیت کوین جایگاه خود را بالای 40000 دلار از دست داده است، احساسات عموماً نزولی شده است و این منجر به کاهش حق بیمه آتی در سطوح پایینی شده است که به ندرت دیده می شود.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC trading north of $41,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

به نظر می رسد نوری در انتهای تونل در حال ظهور است، اگرچه با توجه به سابقه عملکردی که به دنبال حق بیمه های آتی پایین مانند این بوده است. از نظر تاریخی، عمر آنها کوتاه است و معمولاً با افزایش قیمت دارایی دیجیتال همراه است، همانطور که در اواخر فوریه ثبت شد.

مطالب مرتبط | آیا نتفلیکس می تواند بازار کریپتو را کاهش دهد؟

اگر اینطور باشد و بیت کوین از الگوهای تاریخی پیروی کند، افزایش 6000 دلاری دیگر دارایی دیجیتال را به مرز 47000 دلار خواهد رساند. و اگر فرسودگی فروش شروع شود، احساسات می تواند به سرعت به مثبت تبدیل شود و منجر به افزایش بیشتر قیمت ارز دیجیتال شود.

Featured image from MARCA, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر