تجارت در بازار کریپتو می تواند سخت باشد و به چیزی بیش از خرید و فروش دارایی های ارز دیجیتال نیاز دارد. اگر قصد دارید یک سرمایه گذار و معامله گر موفق در این زمینه شوید، این نیاز به مهارت، صبر و روانشناسی دارد تا از بازی جلوتر بمانید. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران همیشه به دنبال راه‌هایی برای سودآوری در کریپتو با اتخاذ استراتژی‌های معاملاتی مختلف، استفاده از اندیکاتورها، نوسان‌گرها و الگوهای نمودار هستند تا در یک بازار صعودی و نزولی سودآور باقی بمانند. مطالعات نشان داده است که محدوده بازار کریپتو بیش از 70 درصد است، در حالی که درصد باقی مانده به معامله گران اجازه می دهد تا فرصت های روند را پیدا کنند. اجازه دهید میانگین متحرک نمایی (EMA) را مورد بحث قرار دهیم، یکی از شاخص‌های پرکاربرد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای سودآور ماندن و حرکت در روندهای عظیم در بازار ارزهای دیجیتال.

میانگین متحرک نمایی (EMA) چیست؟

نمودار قیمت روزانه BTC با حفظ روند نزولی زیر 50 و 200 EMA | منبع: BTCUSD در Tradingview.com

میانگین متحرک نمایی نوعی ابزار میانگین متحرک است که در تجزیه و تحلیل فنی دارایی های ارز دیجیتال شده توسط بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران برای شناسایی مناطق خرید و فروش احتمالی و شناسایی روند فعلی دارایی استفاده می شود.

دو میانگین متحرک رایج وجود دارد: میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA). بیشتر معامله‌گران استفاده از EMA را ترجیح می‌دهند زیرا اقدامات قیمت و نوسانات ناشی از معاملات در بازار ارزهای دیجیتال را فیلتر می‌کند و به معامله‌گران ارزش واقعی‌تری نسبت به SMA می‌دهد، زیرا وزن بیشتری بر داده‌های قیمت اخیر می‌گذارد.

معامله با EMA به معامله گر فرصت های بیشتری می دهد. این به شما کمک می کند تا حمایت و مقاومت پویا را شناسایی کنید و به شما به عنوان یک معامله گر این امکان را می دهد که در صورت معکوس شدن روند در مقابل معامله، وارد معاملات و خروج از آن شوید.

به عنوان یک معامله گر، نیازی به یادگیری فرمول ها و نحوه دستیابی به میانگین متحرک نمایی ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آن در Tradingview.com هنگام تجزیه و تحلیل دارایی های ارز دیجیتال خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از EMA و Ride Massive Trends

میانگین متحرک نمایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، متحرک نمایی متحرک 50 و 200 روزه برای معامله گران بلندمدت است تا روندها را شناسایی کنند و بر اساس بازه های زمانی بالا، روندهای اولیه را دنبال کنند. برای معاملات کوتاه مدت، معامله گران از متحرک متحرک متحرک 8 و 20 روزه برای شناسایی روندها، ورودی ها، خروجی ها و برگشت های احتمالی قیمت استفاده می کنند.

نمونه ای از EMA 50 و 200 روزه

نمودار قیمت روزانه BTC با حفظ روند نزولی زیر 50 و 200 EMA | منبع: BTCUSD On Tradingview.com

از نمودار بالا، قیمت بیت کوین/دلار ایالات متحده (BTCUSD) زیر 50 و 200 EMA معامله می شود که نشان دهنده یک حرکت روند نزولی قیمت با متحرک نمایی 50 و 200 روزه است که به عنوان مقاومتی برای قیمت بیت کوین (BTC) عمل می کند و مانع از آن می شود. قیمت از بالاتر رفتن EMA 50 سریعتر به تغییر قیمت واکنش نشان می دهد، بنابراین شکست و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 و 200 نشان دهنده تغییر بالقوه در روند از نزولی به صعودی است.

مثالی از میانگین متحرک نمایی 8 و 20 روزه

نمودار قیمت بیت کوین برای متحرک نمایی متحرک 8 و 20 روزه | منبع: BTCUSD On Tradingview.com

میانگین متحرک نمایی 8 و 20 روزه برای معاملات کوتاه مدت استفاده می شود و می توان از آن برای تشخیص تغییرات کوتاه در روندها استفاده کرد. EMA 8 روزه به تغییرات سریعتر پاسخ می دهد. به این ترتیب، یک متقاطع از پایین می تواند به معنای تغییر بالقوه قیمت از یک روند نزولی به یک روند صعودی باشد. بسته شدن قیمت ها بالاتر از میانگین متحرک نمایی 8 و 20 می تواند به معنای تغییر احتمالی قیمت از نزولی به صعودی باشد.
برای تایید بهتر، معامله این اندیکاتور با سایر استراتژی های معاملاتی و الگوهای نموداری مانند این ایده آل خواهد بود مثلث نزولی از تصویر بالا برای تایید معاملات و سودآوری بهتر.

Featured Image From Investopedia, Charts From Tradingview 

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر