• سریلانکا با بدترین بحران اقتصادی خود مواجه است.
  • نامال راجاپاکشا، یکی از نمایندگان مجلس، برنامه‌هایی را برای تحمیل پرداخت‌های ارز دیجیتال فاش می‌کند.
  • جاستین سان، بنیانگذار Tron، گفت که می تواند از Web3 برای خروج از ورشکستگی کمک کند.

کشور آسیای جنوب شرقی سریلانکا دستخوش یک سری حوادث ناگوار است.

این کشور جزیره ای با بدترین بحران اقتصادی خود مواجه است و ذخایر خارجی خود برای واردات کالا رو به اتمام است. علاوه بر این، سریلانکا برای اولین بار در تاریخ خود بدهی های خود را نکول کرده است.

در میان وضعیت اقتصادی فعلی کشور، برخی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال معتقدند که تنها راه نجات کشور از ورشکستگی، معرفی ارز دیجیتال و بلاک چین است.

به عنوان مثال، جاستین سان، بنیانگذار ترون، گفت که می تواند از وب 3 برای خروج از ورشکستگی کمک کند.

سان در توییتر گفت پست، “سری لانکا به طور رسمی در حالت DAO است. من ایده های خوبی در مورد اینکه چگونه می توان سریلانکا را از ورشکستگی خارج کرد و با Web3 به عنوان یک راه حل به رفاه رسید، دارم.”

نامال راجاپکشا، یکی از اعضای مجلس، با یادآوری پستی در سال 2021، جلسه هیئت مدیره را برای آوردن پذیرش بلاک چین و پرداخت ارز دیجیتال به کشور فاش کرد.

علاوه بر این، نامال راجاپاکشا گفت که زمان آن فرا رسیده است که سریلانکا با روندهای جهانی همراه شود، که نه تنها فرصت های بهتری را در بازارهای جهانی معرفی می کند، بلکه ما را به عنوان یک دولت قادر می سازد فرصت های دیجیتال محور بیشتری ایجاد کنیم و بازار را تقویت کنیم. اقتصاد.

به طور مشابه، پدرش، ماهیندا راجاپاکشا، اظهار داشت: «همانطور که کابینه تصویب می‌کند کمیته‌ای را برای پیشنهاد سیاست در مورد فناوری بلاک چین، بانکداری دیجیتال و استخراج ارز دیجیتال ایجاد کند، مقررات و چارچوب مناسب تضمین می‌کند که سریلانکا اقتصاد دیجیتال را در منطقه رهبری خواهد کرد. ”

با این حال، هر طرف با یک ایده موافق نیست. بانک مرکزی سریلانکا (CBSL) بیانیه‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد آنها از تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین خودداری می‌کنند و به مردم در مورد کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال هشدار می‌دهند.

CBSL کریپتو را به عنوان یک پول قانونی در کشور در نظر نمی گیرد و CBSL به هیچ نهادی مجوز یا مجوزی برای فعالیت در کشور نداده است.

در بحبوحه استعفای اخیر رئیس جمهور راجاپاکشا، مقررات پیرامونی ارزهای ارز دیجیتال شده در سریلانکا هنوز نامشخص هستند. در چند روز دیگر، پارلمان محلی رهبر جدیدی را انتخاب خواهد کرد و علاقه مندان به ارز دیجیتال سریلانکا فقط می توانند امیدوار باشند که رئیس جمهور بعدی نسبت به ارزهای دیجیتال گرم باشد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر