روش‌های متعددی که ارزهای دیجیتال و وب 3 برای صنایع مفید بوده‌اند، گاهی کمتر ارائه می‌شوند. کسب‌وکارها، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و افراد در حال بهره‌برداری از دستاوردهای پیشرفت‌های اخیر در فضای Web3 هستند و، نادیده گرفته نمی‌شود، صنعت ویدیو و استریم از هم‌اکنون شروع به بهره‌گیری از مزایای ادغام مداوم خود با Web3 کرده است.

با معرفی مفهوم Watch-to-Earn (W2E)، Web3 قصد دارد فضای ویدیویی را از صنعتی متمرکز بر سود برای شرکت ها به صنعتی فراگیرتر متحول کند. Web3 با به‌روزرسانی سیستمی که فقط سازندگان و پلت‌فرم‌های بزرگ درآمد کسب می‌کنند – به سیستمی فراگیرتر – که در آن بینندگان برای تماشای سازندگان مورد علاقه خود در پلتفرم‌های ویدیویی مانند YouTube پاداش می‌گیرند، یک سیستم تعادل ایجاد می‌کند.

چگونه Web3 یک اکوسیستم مفید با میزبانی ویدیو و جریان ایجاد می کند

اینجا جایی است که شاهد ادغام بلاک چین در یک سیستم هستیم 80.83 میلیارد دلار برآورد شده است صنعت پخش ویدئو ائتلاف این نیروهای قدرتمند، زمینه مساعدی را برای رشد یک اکوسیستم جریان ویدئویی مبتنی بر فناوری ایجاد می‌کند، جایی که فرصت برابر برای هر کاربر برای تبدیل شدن به یک بازیکن تیم، از جمله بینندگان، وجود دارد.

علاوه بر این، وارد کردن Web3 به صنایع ویدئویی مانند YouTube به طور مثبت برخی از سیاست ها و هنجارهای عملیاتی اساسی را اصلاح می کند. مزایای زیر با معرفی Web3 به صنعت ویدیو همراه است:

عدم تمرکز: تراکنش ها از طریق یک شبکه غیرمتمرکز به دلیل فناوری بلاک چین که یکی از ویژگی های Web3 است انجام می شود.

خودمختاری: پلتفرم‌ها بدون کنترل دولت و شرکت‌ها خواهند بود زیرا تراکنش‌ها از طریق یک شبکه غیرمتمرکز انجام می‌شود که در آن هر فرد درگیر بر دارایی‌های خود کنترل دارد.

لغو فروش داده های شخص ثالث: با ورود Web3 به پخش ویدئو، از آنجایی که یک شبکه غیرمتمرکز است، نیازی به شخص ثالث نخواهد بود. از این رو، داده های کاربران از نفوذ یا خطرات فروش ایمن خواهد بود.

آزادی بیان: سازندگان محتوا و بینندگان نظرات خود را بدون تهدید بیان می کنند زیرا هر کاربر دارای حقوق برابر است.

عدم وجود سانسور خودسرانه: سانسور بی هدف بر روی محتوا با الحاق وب 3 به صنعت ویدیو مهار می شود، زیرا هیچ نهاد یا فردی قدرت متمرکزی را در اختیار ندارد.

W2E: XCAD به دنبال پاداش دادن به سازندگان و بینندگان در YouTube است

تقاطع Web3 و پخش ویدئو با فناوری‌های W2E مانند XCAD، که به کاربران این فرصت را می دهد تا از فعالیتی که اکثر کاربران اینترنت هر روز انجام می دهند درآمد غیرفعالی کسب کنند. افزونه مرورگر XCAD در یوتیوب کار می کند تا به کاربران در هنگام استفاده از پلتفرم، ارز دیجیتال را پاداش دهد.

XCAD به سازندگان اجازه می‌دهد تا توکن‌های کریپتو و NFT سفارشی‌سازی شده را ایجاد و در پایگاه طرفداران خود توزیع کنند که می‌توانند در پلتفرم‌های معاملاتی به فروش برسند. بینندگان همچنین برای پخش ویدیوها در یوتیوب از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه خود، توکن‌های ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد.

بسیار مهم است، همانطور که در مورد شبکه XCAD، این فناوری‌های Web3 می‌توانند دست به دست هم با پلتفرم‌های موجود مانند YouTube و Twitch کار کنند و ویژگی‌های خود را بدون ایجاد اختلال یا رقابت با پلتفرم موجود ارائه دهند.

افکار نهایی

سیستمی که Web3 برای پلتفرم‌های ویدیویی ایجاد می‌کند، به شدت بر روش‌های منسوخ شده تأثیر می‌گذارد و هوای جدیدی را به صنعت ویدیو می‌بخشد. ایجاد جامعه‌ای که در آن سازندگان و بینندگان بتوانند به‌صورت غیرفعال از فعالیت‌های روزمره، بدون انجام مراحل گیج‌کننده، ارز دیجیتال کسب کنند، یک تغییر بازی برای پلتفرم‌های محتوای ویدیویی است. با ظهور Web3، میزبانی و پخش ویدئو می تواند منصفانه و غیرمتمرکز باشد. یک مفهوم برنده در همه جبهه ها.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر