چگونه NFT ها می توانند تعامل طرفداران را در صنعت ورزش افزایش دهند

نگاهی به روش‌های متعددی که در آن توکن‌های غیرقابل تعویض برای افزایش تعامل طرفداران در بخش ورزش استفاده می‌شوند.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) محبوبیت زیادی از زمان انتشار CryptoKitties در سال 2017 افزایش یافته است و انتظار می رود این بخش بیش از 800 میلیارد دلار حرکت کند در دو سال آینده

برخی از شناخته شده ترین موارد استفاده برای NFT ها پروژه های تصویر برای اثبات هستند مانند Bored Ape Yacht Club و پروژه های بازی برای کسب درآمد. NFT ها همچنین توجه صنعت ورزش را به خود جلب کرده اند، زیرا لیگ های ورزشی حرفه ای پلتفرم های مخصوص به خود را برای طرفداران ایجاد کرده اند تا با تیم ها یا بازیکنان مورد علاقه خود درگیر شوند، اما این موضوع بعداً در این داستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

NFT ها کدهای منحصر به فرد و غیرقابل تعویض هستند که روی بلاک چین ذخیره می شوند. این رشته کدهای عددی الفبا را می توان به دارایی هایی مانند آثار هنری یا کالاهای دیجیتال و فیزیکی مرتبط کرد. NFTها از طریق فرآیندی به نام minting ایجاد می‌شوند و سازندگان می‌توانند محدودیتی برای تعداد NFT‌هایی که می‌خواهند ضرب کنند، تعیین کنند و کمبود ایجاد کنند.

کمبود پدیده ای است که به دلیل ساخته شدن فیزیکی دارایی های فیزیکی با منابع محدود، همیشه در مورد دارایی های فیزیکی اعمال می شود. با این حال، کمبود کالاهای دیجیتال هرگز وجود نداشته است زیرا می توان آنها را به راحتی تکرار کرد. NFT ها این را تغییر داده اند و ما اکنون شاهد رشد بازار محصولات کلکسیونی در دنیای دیجیتال هستیم.

چگونه از NFT برای تعامل با طرفداران استفاده می شود؟

وقتی صحبت از ورزش به میان می‌آید، هواداران آنقدر نسبت به بازیکن یا تیم‌های مورد علاقه خود احساس می‌کنند که از هر طریق ممکن با آن‌ها تعامل دارند. نامزدی از تماشای یا حضور در بازی‌های زنده، خرید کالا یا شرکت در رویدادهای امضا متغیر است. هواداران می خواهند به تیم ها و بازیکنان مورد علاقه خود نزدیک شوند، که به تیم های ورزشی و لیگ ها فرصت هایی برای ایجاد درآمد اضافی ارائه می دهد.

لیگ های ورزشی، به ویژه، به ارزش مشارکت طرفداران توجه کرده اند و به ایجاد پلتفرم هایی ادامه داده اند که در آن طرفداران می توانند یادگاری های دیجیتالی را خریداری، مالکیت و تجارت کنند. یکی از نمونه های معروف، بازار NBA Top Shots NFT لیگ ملی بسکتبال است که در آن طرفداران می توانند کلیپ های ویدئویی بسکتبال را خریداری، بفروشند و تجارت کنند. کلیپ‌های ویدیویی روی پلتفرم به‌عنوان لحظات برتر NBA شناخته می‌شوند و هر یک از یک مسابقه بسکتبال، یک نقطه برجسته متفاوت را نشان می‌دهند. این بازار در سال 2020 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین NBA و Dapper Labs، خالقان CryptoKitties راه اندازی شد. بیش از آن تولید شد فروش 230 میلیون دلاری ظرف یک سال از راه اندازی آن

برخی از کلیپ‌های ویدیویی در بسته‌هایی مشابه کارت‌های تجاری فیزیکی مانند پوکمون و یو-گی-اوه فروخته می‌شوند. همچنین یک عنصر گیمیفیکیشن با سطوح کمیاب متفاوت وجود دارد که از «معمول» تا «افسانه‌ای» متغیر است، یک سیستم استاندارد در بازی‌های نقش‌آفرینی. کلیپ‌های ویدیویی کمیاب‌تر به احتمال زیاد قیمت بالاتری نسبت به موارد برجسته‌تر معمولی دریافت می‌کنند و ارزش درک شده آن‌ها به عنوان یک مجموعه را افزایش می‌دهند.

NBA وقتی صحبت از ایجاد پلتفرم های تعاملی توسط لیگ های ورزشی به میان می آید، تنها نیست. لیگ ملی فوتبال و لیگ ملی هاکی در حال کار بر روی پلتفرم‌های NFT خود هستند، در حالی که لیگ برتر بیسبال قبلاً بازار NFT خود را منتشر کرده است.

این فقط لیگ های ورزشی نیستند که پلتفرم های تعامل طرفداران را ایجاد کرده اند – این مفهوم در بین سازمان های لیگ غیرورزشی که وارد فضا می شوند محبوبیت پیدا کرده است. به عنوان مثال، Fanzee یک پلتفرم آینده است که 2 میلیون دلار برای ایجاد یک بازار و اکوسیستمی جمع آوری کرده است که در آن طرفداران ورزش می توانند چالش هایی مانند آزمون ها و بازی ها را برای افزایش سطح طرفداران خود و تجارت کلکسیون های NFT انجام دهند.

اخیر: نیل استفنسون، رویاپرداز متاورس، در حال ساخت یک بلاک چین برای ارتقای سازندگان است

شبیه به شوت های برتر NBA، یک عنصر گیمیفیکیشن وجود دارد. در این مورد، باشگاه‌های ورزشی می‌توانند چالش‌های تعاملی مانند آزمون‌ها را بر اساس مسابقات قبلی ایجاد کنند تا ببینند طرفداران چقدر بازی را دنبال کرده‌اند. علاوه بر این، طرفداران می توانند امتیازات تجربه و NFT بر اساس تعامل بازی خود کسب کنند. امتیازات تجربه “سطح طرفداران” آنها را افزایش می دهد، که در تابلوی امتیازات نمایش داده می شود و طرفداران بر اساس رتبه خود جوایزی دریافت می کنند.

«گیمیفیکیشن یک راه عالی برای ایجاد تعامل است. داشتن یک پلتفرم سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز به جذب افراد کمک می‌کند. با این حال، باید یک داستان وجود داشته باشد، حتی اگر داستانی مانند GoblinTown باشد. Max Luck، لیدر(بیتکوین) رشد اکوسیستم در شبکه Flare متمرکز بر قابلیت همکاری، به Cointelegraph گفت:

NFTها در نحوه کمک به فعال و درگیر نگه داشتن جوامع بسیار منحصر به فرد هستند – یا “چسبنده”، به خصوص با بازارهای ثانویه که در اکوسیستم های مختلف ظاهر می شوند و پتانسیل استفاده از NFT در متاورزهای مختلف بازی وجود دارد. همچنین، یک فرصت بزرگ برای الگوهای رفتاری.»

پلتفرم های تعامل با طرفداران چگونه صنعت ورزش را تغییر می دهند؟

پلتفرم‌های تعامل با طرفداران، صنایع دنیای واقعی مانند کلکسیون‌ها را وارد فضای Web3 می‌کنند. توکن‌های غیرقابل تعویض با افزودن راه‌های مدرن برای تعامل طرفداران با تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقه‌شان و همچنین ایجاد جریان‌های درآمد اضافی برای لیگ‌های ورزشی، راه بسیار خوبی برای جذب کاربران جوان‌تر و آگاه‌تر از فناوری هستند.

لاک موافق است که NFT ها راه بسیار خوبی برای جذب طرفداران جوان با تیم ها و بازیکنان مورد علاقه خود هستند، “NFT ها به نوعی مانند ابزارهای بازاریابی هستند که قدرت جذب افراد تازه وارد به بازی را دارند. این امر به ویژه در میان طرفداران جوان‌تری که مجموعه‌ای از گوشی‌های خود دارند و می‌توانند اشتیاق و تجربیات خود را با دوستان در مدرسه یا دانشگاه به اشتراک بگذارند صادق است.»

لوک ادامه داد: «امروزه، فناوری می‌تواند باعث اکتشاف شود، در حالی که نسل‌های قبلی ممکن است ورزش‌ها را با خانواده‌های خود در خانه یا استادیوم تماشا کنند و حمایت خود را در آنجا توسعه دهند. آن‌ها می‌توانند اولین NFT‌های خود را با UI/UX قابل دسترسی به دست آورند – و هزینه‌های آن چقدر سنگین است.

دارایی های دیجیتال اگر به درستی از آنها استفاده شود می تواند تأثیر قابل توجهی بر نزدیکی طرفداران ورزش به تیم های مورد علاقه خود داشته باشد. برای هواداران راحت‌تر خواهد بود که با تیم‌ها و ورزشکارانی که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند، همگام شوند. به همین دلیل، سازمان های ورزشی این شانس را دارند که از دارایی های دیجیتال به نفع خود استفاده کنند. تعجب آور نخواهد بود اگر اکثر لیگ های ورزشی پلتفرم های NFT خود را داشته باشند که در آن طرفداران بتوانند در چند سال آینده با دارایی های مبتنی بر بلاک چین تعامل داشته باشند.

با این حال، به جای تلاش برای کسب درآمد سریع به سادگی از طریق فروش توکن، باید روی تعامل طرفداران متمرکز شود. با تمرکز بر تعامل طرفداران، این پلتفرم‌ها می‌توانند استقبال بیشتری را تجربه کنند، زیرا طرفداران احتمال بیشتری برای معرفی کاربران جدید به پلتفرم‌ها خواهند داشت. این همچنین حفظ کاربر را وضعیت می بخشد زیرا طرفداران به جای تلاش برای کسب درآمد با چرخاندن توکن ها یا دارایی های دیجیتالی که خریداری کرده اند از این پلتفرم ها برای لذت شخصی خود استفاده می کنند. اگر بازار نزولی چیزی به ما یاد داده باشد، وقتی بازار از حرکت رو به بالا باز می‌ماند، کاربران سوداگر همیشه ناپدید می‌شوند.

Félix Le Breton، مدیر درآمد دیجیتالی در سازمان ورزش‌های الکترونیکی فرانسوی Team Vitality، به Cointelegraph گفت: «NFT‌ها می‌توانند راه خوبی برای جذب طرفداران جوان باشند، به شرطی که از جنبه‌های گمانه‌زنی آن دوری کنید. بدیهی است که نسل جوان با اصل مالکیت دیجیتال آشنا هستند و ورود به آن برای آنها آسان است.

اخیر: ارائه دهندگان ذخیره سازی غیرمتمرکز اقتصاد Web3 را تقویت می کنند، اما پذیرش آن هنوز در حال انجام است

پلتفرم‌هایی که رویکرد اول کاربر را با تمرکز بر تعامل بالا و حفظ کاربر در نظر می‌گیرند، بیشترین موفقیت را در مورد پلت‌فرم‌های تعامل طرفداران خواهند داشت، علاوه بر وضعیت آموزش کاربران در مورد اینکه چگونه NFT‌ها همچنین به ورود صنعت ورزش به فضای Web3 کمک می‌کنند. به طور متوسط، 76 درصد از طرفداران مشتاق ورزش در سراسر جهان هستند برای یادگیری بیشتر در مورد NFT ها آماده استبنابراین یک فرصت عالی برای سازمان های صنعت ورزش وجود دارد تا دارایی های مبتنی بر بلاک چین را به مصرف کنندگان خود معرفی کنند.

NFT ها می توانند با وارد کردن فعالیت های آفلاین به دنیای آنلاین، دنیای ورزش را تغییر دهند. در گذشته، هواداران کارت‌های معاملاتی را جمع‌آوری می‌کردند، تی‌شرت‌ها و توپ‌های فوتبال را امضا می‌کردند و عکس‌های چاپ شده بازیکنان مورد علاقه‌شان را مبادله می‌کردند. با دیجیتالی شدن روزافزون جهان، طرفداران جوان تر راه های جدیدی برای تعامل با تیم ها و بازیکنان مورد علاقه خود از طریق فناوری بلاک چین پیدا خواهند کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس