چیزهای بیشتری در NFTها از PFP ها وجود دارد – 5 راه که توکن های غیرقابل تعویض صنعت را متحول می کند

محبوبیت هنر NFT همچنان در حال رشد است، اما چه صنایع دیگری ممکن است در چند سال آینده فناوری را مختل کند؟

بخش توکن غیرقابل تعویض (NFT) در طول یک سال و نیم گذشته با توجه به پروژه هایی مانند Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks که توجه عموم را به خود جلب کرده است، محبوبیت زیادی داشته است.

در حالی که ایده دریافت یک روز پرداخت شش رقمی برای آخرین اثر هنری دیجیتال پرطرفدار عامل اصلی توجه به این بخش بوده است، حقیقت این است که صنعت کریپتو تنها سطح توانایی های فناوری NFT را خراش داده است.

در اینجا خلاصه ای از برخی از مرزهای بعدی در توسعه فناوری NFT است که پتانسیل ایجاد تغییرات اساسی در زندگی روزمره را دارد.

مدارک پزشکی و شناسایی

مدارک پزشکی و مدارک شناسایی اطلاعاتی حیاتی هستند که حتی در عصر دیجیتال به راحتی جابه جا می شوند و به سختی جایگزین می شوند. این حوزه ای است که فناوری NFT می تواند کاربرد عملی گسترده ای را ارائه دهد که بیشتر افراد جامعه می توانند از آن بهره مند شوند.

به جای واگذاری آن به موسسات بهداشتی بزرگ برای ثبت، مدیریت و ردیابی پرونده پزشکی فرد، یک دفتر کل NFT منحصر به فرد که به هر فرد اختصاص داده می شود، می تواند با حفظ محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی، تمام اطلاعات پزشکی را ذخیره کند.

این همچنین به فرد امکان می‌دهد هنگام جستجوی درمان، اطلاعاتی را که با ارائه‌دهنده سلامت به اشتراک گذاشته می‌شود، کنترل کند، در حالی که داده‌های شخصی کمتر مرتبط را خصوصی نگه می‌دارد.

ممکن است روزی این فرآیند از بدو تولد با صدور گواهی تولد NFT برای نوزادان توسط یک ارائه دهنده خدمات درمانی یا سازمان دولتی آغاز شود. این همچنین می تواند شروعی برای ایجاد a رکورد دیجیتالی شناسایی که در فرم NFT قابل پیگیری است.

با استفاده از اشکال دیجیتالی شناسایی، افراد می‌توانند اطلاعاتی را که در هنگام نیاز به اطلاعات شناسایی به اشتراک گذاشته می‌شود، محدود کنند، مانند برنامه‌ای که بررسی می‌کند آیا فرد بالای ۲۱ سال سن دارد، بدون اینکه اطلاعات دیگری را که اغلب در شناسه‌ها مانند آدرس خانه درج می‌شود، نشان دهد. .

توکنیزاسیون املاک و دارایی

توکن‌سازی املاک و مستغلات و سایر دارایی‌های دنیای واقعی شاید یکی از گسترده‌ترین و متحول‌ترین کاربردهای فناوری NFT برای پیامدهای آن در بخش‌های متعدد باشد.

جدا از اینکه یک روش ساده برای ردیابی و تأیید مالکیت یک کالا است، توکن سازی دارایی ها در نهایت به آنها اجازه می دهد تا در بسیاری از برنامه های مختلف در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورد استفاده قرار گیرند.

در نهایت، افراد می توانند از یک NFT که نشان دهنده سند خانه خود به عنوان وثیقه در پروتکل DeFi است استفاده کنند. به آنها اجازه می دهد که وجوه قرض کنند برای استفاده در جاهای دیگر به روشی مشابه با تامین مالی مجدد.

توکن‌سازی اقلام بزرگ‌تر، مانند هتل یا قایق تفریحی لوکس، همچنین امکان مالکیت جزئی را فراهم می‌کند و به افرادی که معمولاً توانایی خرید چنین کالایی را ندارند، راهی را می‌دهد تا در معرض آن قرار بگیرند.

هیچ محدودیتی برای مواردی که می توان روی یک بلاک چین توکن و ردیابی کرد وجود ندارد، و این احتمال وجود دارد که همه انواع دارایی ها، از جمله سهام، اوراق قرضه، آثار هنری، کلکسیونی های کمیاب و اقلام لوکس، روزی به شکل NFT ارائه شوند.

مالکیت معنوی و اختراعات

NFT ها برای ردیابی مالکیت معنوی (IP) و حق ثبت اختراع در زمان دریافت آنها ایده آل هستند سیستم فعلی علائم تجاری و با ارائه راهی برای اثبات مالکیت هر قطعه از محتوا، حق چاپ را به سطح بعدی ارتقا دهید.

قابلیت‌های نگهداری داده‌ها در فناوری بلاک چین به شما امکان می‌دهد کل تاریخچه یک IP را ردیابی و مهر زمانی داشته باشید و راهی برای ارائه مالکیت غیرقابل انکار ارائه دهد. به طور مشابه، داده‌های یک پتنت یا اختراع را می‌توان در یک بلاک چین به شکل NFT ثبت کرد و راهی برای محافظت و تأیید مالکیت ارائه می‌دهد.

مربوط: آزمایشگاه های تتا به سونی کمک می کند تا NFT های سه بعدی سازگار با نمایشگر واقعیت فضایی را راه اندازی کند

برنامه های بلیط و جوایز

یکی از موارد استفاده از NFT که در حال حاضر در مکان های سرگرمی در سراسر جهان در حال بررسی و پیاده سازی است در ایجاد بلیط یا مجوز برای رویدادها. توانایی ایجاد تعداد نامحدودی از NFT های منحصر به فرد به مکان هایی مانند سالن های کنسرت و عرصه های ورزشی اجازه می دهد تا بلیط هایی را برای ورود به عنوان NFT صادر کنند که به راحتی قابل تأیید یا انتقال باشد.

رواج تلفن‌های هوشمند در سراسر جامعه، فروش بلیت دیجیتال را ممکن کرده است، و ادغام فناوری NFT به کارآمدتر کردن این فرآیند و ردیابی آسان‌تر کمک می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌های پاداشی را راه‌اندازی کنند که در آن به شرکت‌کنندگان یک NFT داده می‌شود که برای ردیابی خریدها یا فعالیت‌های درون سازمان برای اهداف پاداش استفاده می‌شود. به جای صدور کارت های فیزیکی یا ردیابی فعالیت ها با شماره تلفن، که بخش مهمی از اطلاعات شخصی را در معرض دید قرار می دهد، می توان فعالیت ها را از طریق یک NFT که بدون افشای هیچ اطلاعات دیگری اسکن می شود، ردیابی کرد.

عضویت های انحصاری

کاربرد نهایی فناوری NFT به عنوان یک توکن کاربردی عمومی است که عملکرد خاصی مانند تأیید عضویت در یک باشگاه انحصاری یا ارائه دسترسی به یک سرویس خاص.

این تابعی است که قبلاً توسط تعدادی از پروژه‌های NFT استفاده می‌شود، جایی که آنها یک وب‌سایت یا گروه Discord دارند که فقط پس از تأیید مالکیت NFT از آن مجموعه خاص قابل دسترسی است.

کاربردهای این ایده بسیار گسترده است و دامنه وسیعی دارد، از سازندگان محتوا که به طرفداران دسترسی انحصاری به آهنگ ها را در صورت داشتن NFT منتشر شده توسط آن نوازنده تا انجمن های مخفی که دارندگان NFT کمیاب اجازه می دهند به کتابخانه های مقدس خود دسترسی داشته باشند، ارائه می دهند.

اطلاعات بیشتری در مورد تجارت و سرمایه گذاری در بازارهای کریپتو می خواهید؟

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس