کاربران گوگل فکر می کنند بیت کوین مرده است – 5 چیز که در این هفته باید در بیت کوین بدانید

معامله‌گران به لطف محرک‌های کلان در ماه جولای برای آتش‌بازی آماده می‌شوند، در حالی که اقدام قیمت بیت‌کوین در مسیر تثبیت شدن ماهانه تاریخی زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای است.

بیت کوین (بیت کوین) هفته جدیدی را بالاتر از 20000 دلار آغاز می کند، اما به دنبال یک رکورد نزولی جدید است زیرا سطح حمایت مهم دور از دسترس است.

پس از یک تعطیلات آخر هفته آرام که با یک حرکت کوتاه تا نزدیک به 22000 دلار همراه بود، BTC/USD نزدیک به قیمت تثبیت شدن جمعه بازارهای آتی CME بازگشته است.

بنابراین، یک “سفر رفت و برگشت” به معامله گران اجازه می دهد تا از جایی که در پایان آخرین جلسه معاملاتی وال استریت هفته گذشته متوقف شده بودند، ادامه دهند، اما در روزهای آینده چه چیزی ممکن است وجود داشته باشد؟

ترکیبی آشنا از تهدیدات کلان و تمایلات نزولی مداوم، شرایط فعلی را برای افراد معمولی ایده آل نیست. علیرغم اینکه در هفته گذشته کمی آرامش را شاهد بودیم، بازارهای کریپتو همچنان بار سنگینی را تحمل می کنند، که احساسات کلان را به طور فزاینده ای در طول سال 2022 تعریف کرده است.

در همین حال، با نزدیک شدن به تثبیت شدن ماهانه ماه ژوئن، بیت کوین با چند روز حسابرسی روبرو می شود که می تواند بدترین عملکرد ماهانه آن از سال 2018 باشد.

کوین تلگراف نگاهی به پنج محرک بالقوه بازار برای هفته آینده دارد، زیرا تورم بیداد می کند و ارزهای دیجیتال در تلاش برای برگشت جایگاه خود هستند.

معامله گران انتظار دارند ژوئیه “کاتالیزور” قیمت BTC را ارائه کند.

«بی‌تفاوت» کلمه خوبی برای توصیف حس عمومی استعفا در میان معامله‌گران بیت‌کوین در این هفته است.

در حالی که تعطیلات آخر هفته به افراد معمولی بیشتر رحم کرد سورپرایزهای ناخواسته، داده ها از Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد، این واقعیت باقی می‌ماند که BTC/USD از جایی که هر کسی می‌خواهد دور است – حتی در بازار نزولی.

با دور از دسترس بودن میانگین متحرک مهم 200 هفته ای (WMA)، احساسات صعودی کمی وجود دارد، همانطور که با “ترس شدید” از شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده هنوز به شدت تحت کنترل است

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده (نمایش). منبع: Alternative.me

“BTC در 6 ماه آینده تسلیم خواهد شد و به پایان چرخه خواهد رسید (بین 14 تا 21 هزار دلار)، سپس در بیشتر سال های 2023 به 28 تا 40 هزار دلار کاهش می یابد و تا نصف شدن بعدی دوباره به 40 هزار دلار می رسد.” پلت فرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant که در بخشی از یک خلاصه شده است به روز رسانی توییتر در 27 ژوئن

تز Venturefounder نشان‌دهنده این باور گسترده‌تر است که هنوز برای بیت‌کوین پایین‌تر نیست، و هر حرکت کمکی دقیقاً همین است – حواس‌پرتی در راه سطوح پایین‌تر که سرمایه را از بازار تازه‌کارها و دست‌های ضعیف خارج می‌کند.

انتظارات این است که هفته اول جولای می تواند نوسانات عمده بعدی را در دارایی های کریپتو و ریسک ایجاد کند.

معامله‌گر محبوب کریپتو تونی: «در بیت‌کوین یک شبه اتفاق زیادی نمی‌افتد، اما به دلیل کمبود کاتالیزور در حال حاضر، هفته بسیار کندی را پیش‌بینی می‌کنم». تایید شده.

“ژوئیه به دلیل کاتالیزورهای آتی ماه بیشتر یک ماه پر اکشن برای نوسانات خواهد بود.”

برای آرتور هیز، مدیر عامل سابق غول مشتقات BitMEX، هفته اول ماه آینده دوره‌ای است که ستاره‌های کلان برای تنبیه صاحبان یک بار دیگر همسو می‌شوند.

در یک پست وبلاگ اوایل در ماه ژوئن، او افزایش بی اندازه نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده و کاهش ترازنامه را به عنوان زمینه مهم برای کابوس دارایی های ریسکی معرفی کرد.

تا 30 ژوئن (پایان سه ماهه دوم)، فدرال رزرو 75 واحد در ثانیه افزایش نرخ بهره را اعمال خواهد کرد و شروع به کوچک کردن ترازنامه خود خواهد کرد. 4 جولای روز دوشنبه است و تعطیلات فدرال و بانکی است. هیز هشدار داد که این راه‌اندازی عالی برای یک مگا فضای خالی دیگر است.

بنابراین ممکن است چند روز دیگر «سواری وحشیانه به سمت نزول» باشد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، اجماع عمومی برای پایین بودن قیمت واقعی بر منطقه بین آن متمرکز است 14000 دلار و 16000 دلار، اما 11000 دلار نیز دارد ظاهر شد، این مربوط به کاهش 84.5 درصدی در مقابل بالاترین رکورد اخیر بیت کوین است.

نمودار کندل 1 ساعته BTC/USD (Bitstamp). منبع: TradingView

این خرس چقدر عادی است؟

در حالی که برخی از فروش بیت کوین خود وحشت دارند، تحلیلگران تلاش می کنند نشان دهند که تا کنون، هیچ چیز غیرعادی در مورد دامنه بازار نزولی بیت کوین وجود ندارد.

از جمله آنها شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode است که در تحقیق اخیر خود، “خرس نسبت های تاریخی” خواستار آرامش در بیت کوین زیر 20000 دلار شد.

در این بیانیه آمده است: «پایین‌های بازار نزولی از لحاظ تاریخی با کاهش BTC از -75٪ تا -84٪ از ATH ایجاد شده است، و مدت زمان آن بین 260 روز در سال 2019-2020 به 410 روز در سال 2015 می رسد.

“با کاهش فعلی که به -73.3٪ کمتر از ATH نوامبر 2021 رسیده است، و مدت زمانی بین 227 روز تا 435 روز طول می کشد، این بازار نزولی اکنون کاملاً در محدوده هنجارها و بزرگی تاریخی قرار دارد.”

آنچه شرایط فعلی را متمایز می کند خود بیت کوین نیست، بلکه واکنش سرمایه گذاران به تغییرات قیمت است.

علیرغم اینکه ضرر و زیان در هنجارهای تاریخی باقی مانده است، فروش بیت کوین با ضرر رکوردهای قبلی را تحت الشعاع قرار داده اند.

گلاسنود خاطرنشان کرد: ریزش اخیر قیمت به منطقه 20 هزار دلاری با بزرگترین زیان تحقق یافته روزانه به دلار در تاریخ همراه بود.

سرمایه‌گذاران مجموعاً در یک روز 4.234 میلیارد دلار ضرر کردند که نسبت به رکورد قبلی 3.457 میلیارد دلاری که در اواسط سال 2021 ثبت شده بود، 22.5 درصد افزایش داشت.

از نظر بیت کوین، این ضررها سومین زیان بزرگ در تاریخ بیت کوین است.

نمودار مشروح سود و زیان خالص بیت کوین (صفحه نمایش). منبع: Glassnode

BTC برای اولین بار در معرض خطر تثبیت شدن ماهانه زیر 200WMA است

سه روز تا پایان ماه ژوئن باقی مانده است، بسته به دیدگاه شخص، همه چیز برای بیت کوین نگران کننده یا “جالب” به نظر می رسد.

با نوسان کامل بازار نزولی، بیت کوین/دلار آمریکا زیر خط روند اصلی باقی می ماند که در پایین ترین سطح کلان قبلی از آن حمایت می کرد. میانگین متحرک 200 هفته ای (WMA) که هرگز از ارزش آن کاسته نشده است، در حال حاضر 22430 دلار است.

در بازارهای نزولی قبلی، به عنوان Cointelegraph گزارش شده است، بیت کوین 200WMA را به عنوان پشتیبان حفظ کرده است در حالی که در زیر آن قرار می گیرد تا قیمت های کف را کاهش دهد.

با این حال، این بار، با شکست مکرر تلاش خریداران برای پیروی از هنجارهای تاریخی، سطح به سمت مقاومت در حال تغییر است. به‌عنوان مثال، PlanB خالق مدل قیمت Stock-to-Flow می‌گوید به این ترتیب، پایان ماه می‌تواند «جالب» باشد، زیرا اولین تثبیت شدن ماهانه تحت 200WMA را نشان می‌دهد.

نمودار همراه آپلود شده در 26 ژوئن، رابطه بیت کوین با 200WMA را در مقابل فاصله از رویدادهای نصف شدن بلوک آن نشان می دهد، که این رابطه را مشخص می کند. چرخه های چهار ساله، که شامل پارادایم های بازار نزولی است که قبلاً به آنها اشاره شد.

در همین حال، Checkmate، تحلیلگر اصلی در زنجیره Glassnode، به ویژگی های نزولی غیرمعمول دیگری اشاره کرد که در حال حاضر قیمت BTC را مشخص می کند.

او خاطرنشان می کند که علاوه بر اینکه تحت 200WMA قرار دارد، BTC/USD نیز پایین تر از آن است قیمت تحقق یافته و در اعماق منطقه «خرید» متریک چندگانه Mayer.

همانطور که اخیراً Cointelegraph گزارش شده استمایر مولتیپل نشان می دهد که قیمت چقدر کمتر از میانگین متحرک 200 روزه است و بنابراین احتمال بازدهی نامتقارن خرید در یک سطح خاص چقدر است.

چک میت در بخشی از توئیت خود نوشت: «این گونه رویدادها در گذشته تنها برای 13 مورد از 4360 رخ داده است که 0.2 درصد از کل روزهای معاملاتی را تشکیل می دهد.

تسلط بیت کوین از بالاترین سطح چند ماهه ریزش می کند

اخیراً آلتکوین ها بودند رنج کشیدن حتی بیشتر از بیت کوین به دلیل تحولات ناشی از چندین پروژه بزرگ از جمله Terra و Celsius.

با این حال، اکنون جداول در حال تغییر است – تسلط بیت کوین پس از افزایش در سال جاری معکوس شده است، که منجر به پیشنهاداتی مبنی بر اینکه آلت کوین ها می توانند در کوتاه مدت مکان مناسبی باشند، شده است.

«سلطه بیت کوین به شدت در حال کاهش است. برتری در حال حاضر به آلت کوین ها مربوط می شود.» حساب محبوب توییتر BTCfuel خلاصه شده است.

پس از رسیدن به بالاترین سطح 11 ماهه 48.36 درصدی در 11 ژوئن، سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در زمان نگارش مقاله به 43.46 درصد کاهش یافته است – یک تغییر محسوس در کمتر از سه هفته.

برای معامله گر کهنه کار پیتر برانت، قدرت نسبی بیت کوین در مقابل آلت ها می تواند اهمیت بیشتری نسبت به خریدار ها داشته باشد.

او می‌گوید: «این نمودار می‌تواند «گفتن» بزرگ باشد استدلال کرد در مورد داده های تسلط ارزش بازار

یک کلوز بک قاطع بالای 50 درصد بسیار مثبت خواهد بود.»

در همین حال، دیگران مطمئن هستند که علیرغم آخرین تغییر، زمان آن نرسیده است که آلتکوین ها در آینده به هیچ وجه درخشش معنادار داشته باشند.

طبق گفته Venturefounder، حفظ بیت کوین هنوز بهترین شرط برای سرمایه گذاران است.

مجموعه معاملاتی Decentrader: «آلت کوین‌ها با روایت عادی بازار نزولی به شدت بیت کوین را خونریزی می‌کنند». اضافه در نظرات جداگانه در مورد آخرین اقدام تسلط.

با این حال، در 2 هفته گذشته آلت کوین ها (به طور کلی) عملکرد خوبی داشته اند. بنابراین یا: “این زمان متفاوت است” یا “این زمان ادامه نخواهد داشت.” تسلط در محدوده 40 تا 48 درصد باقی می ماند.

نمودار کندل 1 روزه تسلط بیت کوین. منبع: TradingView

بیت کوین دوباره به جریان اصلی تبدیل می شود – به دلایل اشتباه

بیت کوین بیش از هر زمان دیگری در طول یک سال در میان کاربران اصلی اینترنت محبوب است – اما آیا این چیزی ارزش جشن گرفتن دارد؟

مربوط: 5 ارز دیجیتال برتر برای تماشای این هفته: BTC، UNI، XLM، THETA، HNT

داده ها از Google Trends تایید می کند که در این ماه بیشتر از هر زمان دیگری از ماه مه 2021، مردم «بیت کوین» را در گوگل جستجو کرده اند.

داده های جستجوی جهانی «بیت کوین» در گوگل. منبع: Google Trends

با این حال، در آن زمان، مانند اکنون، اقدام قیمت بیت کوین به جای سطوح بالا، پایین‌ترین قیمت‌های بلندمدت را هدف قرار می‌داد، که نشان می‌دهد این رویدادهای نزولی هستند که باعث علاقه جریان اصلی می‌شوند.

در مقایسه، بالاترین رکورد تاریخ نوامبر گذشته، وقتی صحبت از علاقه جستجو به میان می‌آید، در رادار به نظر می‌رسد.

به این ترتیب، فعالیت برای عباراتی مانند “بیت کوین مرده است” افزایش یافته است، این مورد توسط کاربران رسانه های اجتماعی به عنوان نشانه احتمالی این است که بازار در مرحله “کاپیتولاسیون” است.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس