کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در دهه گذشته رسیده است، در اینجا دلیل آن است

هزینه انتقال بیت‌کوین در سراسر شبکه به پایین‌ترین سطح خود در دهه گذشته رسیده است زیرا شبکه لایتنینگ، دسته‌بندی، رفتار استخراج‌کننده و بهبود پروتکل هزینه‌ها را کاهش داده است.

زمان بسیار خوبی برای انتقال بیت کوین است (بیت کوین) بین کیف پول و صرافی. بر اساس تحقیقات Galaxy Digital، کارمزد تراکنش بیت کوین به پایین ترین حد خود در BTC رسیده است.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به 0.00004541 بیت کوین (2.06 دلار) در سال 2022 کاهش یافته است، در حالی که میانگین آن 0.00001292 بیت کوین (0.59 دلار) است که کمترین میزان در هر سال به جز سال 2011 است.

نموداری برای نشان دادن روند کاهشی هزینه ها از سال 2013. منبع: Galaxy Digital

به گفته الکس تورن، رئیس تحقیقات شرکت Galaxy Digital، ترکیبی از پذیرش رو به رشد Segwitتراکنش‌های دسته‌ای، رشد در شبکه لایتنینگ، سقوط در فروش ماینرها و «کاهش استفاده از OP_Return» باعث کاهش کارمزدها شده است که بیش از یک دهه مشاهده نشده است.

جیمز چک، تحلیلگر اصلی در Glassnode، با Thorn موافق است و به Cointelegraph توضیح می دهد که “بچینگ و Segwit مطمئناً بخشی از ترکیب هستند” زیرا این ترکیب تعداد تراکنش هایی را که در یک بلوک قرار می گیرند افزایش می دهد و در نتیجه توان عملیاتی را افزایش می دهد. و فشار کارمزد را کاهش دهید.

او نمودار زیر را به اشتراک گذاشت تا نشان دهد که پذیرش Segwit “به طور قابل توجهی در پایین ترین سطح ماه می-ژوئیه افزایش یافته است.”

منبع: Glassnode

با این وجود، چک ادامه می دهد، “این تمام داستان نیست…”:

دلیل شماره یک که معتقدم کارمزدها پایین است این است که در ماه مه سقوط 50 درصدی قیمت داشتیم که کاملاً علاقه خرده فروشی را از بین برد.

او پیشنهاد می کند که «هر سه [fees, active addresses and transaction counts] پس از فروش ماه مه سقوط کرد.

کارمزد (نارنجی)، آدرس‌های فعال (آبی)، تعداد تراکنش‌ها (بنفش)، و قیمت بیت کوین (خاکستری). منبع: Glassnode.

به نظر من این احتمال شروع یک بازار نزولی بود و حتی با افزایش قیمت، شاهد سوختن بسیاری از افراد از نظر مالی و در نتیجه خروج از بازار بودیم.

اریک یاکس، نویسنده هفتمین ویژگی: بیت کوین و انقلاب پولی، به کوین تلگراف گفت: “ما شاهد تغییر ساختاری در پویایی بازار هستیم و همبستگی های تاریخی ارزش کمی دارند.”

با توجه به آینده شبکه، “70 میلیون دلار توسط آزمایشگاه‌های روشنایی برای ساخت یک پروتکل استیبل کوین و دارایی جمع‌آوری شده است“یک توسعه مهم برای پروتکل بیت کوین است. او افزود که «برای کاهش هزینه‌های تراکنش مهم است، زیرا محدودیت اصلی برای مقیاس‌بندی شبکه به‌صورت غیرمتمرکز است».

مربوط: ظرفیت رشد شبکه لایتنینگ بیت کوین به 3400 بیت کوین رسید

در نهایت، در حالی که کارمزد تراکنش‌ها برای مدیران کیف پول و باز کردن کانال‌های لایتنینگ یک موهبت است، اما می‌تواند نشانه‌ای از کاهش بهره خرده‌فروشی باشد. برای چک، “به ترندهای قدیمی گوگل نگاه نکنید تا ببینید سکه نارنجی در حال حاضر چقدر محبوب است”، که نشان می دهد “هجوم کاربران جدید تقریباً صفر است.”

علاقه جستجوی ترندهای گوگل برای بیت کوین از اوج آوریل/مه کاهش یافته است.

یاکس در مورد ظهور بیت کوین حرف آخر را می زند:

بیت کوین به شبکه لایتنینگ نیاز دارد تا به سرعت رشد خود ادامه دهد و شبکه ای پر رونق از توسعه قراردادهای هوشمند ظهور کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس